1 reakcí na tento příspěvek Chybějící součástka v Yuki 125 Tine
Takže popis "cvakajíci relé, nejde nastartovat" jsem smazala, ale asi špatně. Je pravda, že nejde nastartovat a pouze cvakne relé a nic. Zkusím nastartovat autem a uvidím, asi je v háji baterie.....Text v příspěvku se týká pouze toho čouhajícího konce kabele. Podívám se a zjistím, odkud ten kabel vede. ...Nevíte, co by to mohlo být? Nemělo by k němu být něco zapojené? To jsem ale nenašla..,
1 reakcí na tento příspěvek Chybějící součástka v Yuki 125 Tine
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chybějící součástka v Yuki 125 Tine
Co by to mohlo být za závadu? vyměnit relé? Nebo nový startér? ... Kontakty relé jsem také vyčistila...
Startér a relé snadno zkontroluješ, než ho budeš zbytečně a složitě měnit.
Možnosti zkoušky startéru jsou dvě... přímo z jiné baterky nebo proklemováním relé (tím se částečně ověří funkce relé)...
a) Vezmeš jinou baterku a 2 startovací kabely.
Kabel co dáš na baterku na - svakneš někde na kostru... na motor, na držák spojkového lanka, prostě nějakm na těleso motoru, které není lakované.
Kabel co dáš na + baterky pak propojíš s jediným tlustým kabelem, co jde na startér (zpravidla je uchycen na tělese startéru šroubem). Mělo by to zajiskřit (neboj se toho) a startér by se měl rozběhnout.
b) Vezmeš jen jeden kabel a proklemuješ startovací relé. Nejdříve ho musíš na moto najít - stačí jít po tlustém kabelu od startéru a na druhém konci bude opět šroubem přichycen k relátku. Hned vedle bude připojen druhý stejný kabel a ten povede přímo na + pól baterky. Pokud tyto kabely spojíš například proklemováním startovacím kabelem z auta, tak "obejdeš" relé stejným způsobem a měl by se startér začít točit (viz bod výše). Pokud se točit nezačne, pak je buď vadný startér/kabel k němu, nebo je vybitá baterka. Pokud by se točit nezačal, vrátil bych se o bod výše a ověřil samotný startér bez relátka a baterky. Jinak bych hledal problém ve startovacím relátku.
A ještě volná poznámka:
Ten zmíněný kabel by opravdu mohl být od předehřevu karburátoru nebo od automatického sytiče (některé stroje mohou mít ala skútry). Každopádně většinou platí pravidlo, že má zapadnout do stejně barevného protikusu... tj. prohledej okolí a najdeš-li, tak si na to přišla, nenajdeš-li, tak je to asi tak. Případně se dá podle schématu dohledat, kam ten kabel vede a podle toho určit, k čemu je.
Stále mi ale nejde nastartovat. Zkoušela jsem přes kabely u auta a zjistila, že jde napětí do startéru, ale ne a ne se roztočit. Svíčky jsem dala nové a zkoušení startování jsou jako nové, takže asi nehází jiskru. Když zkusím motorku roztlačit, tak se motor točí, ale nenastartuje se.
Mohl by to být vadný startér? Nebo co myslíte?
Děkuju
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ztráta výkonu Yuki Tine 125 | Falco18 | 17 | 7.1.2019 v 19:06 Falco18 |
Co to je C.D.I a co ma za funkci Yuki Tine 125 | ben74 | 25 | 2.7.2018 v 17:56 Rebel245 |
VP B Yuki Tine 125 | Letsy | 5 | 7.7.2017 v 10:50 bledemon |
První moto na blbnutí a cestování Honda XL 125V Varadero, Yamaha XV 125 Virago, Yamaha... | JohnnyGG | 5 | 13.4.2017 v 21:39 JohnnyGG |
Nejde do otáček, černá svíčka Yuki Tine 125 | susicekm | 9 | 20.5.2016 v 23:27 monkeykoule |