Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Naposledy editováno 23.04.2020 21:27:51
3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
cez zimu, jak uz mnohi vite, sem vymenil tela vstreku za 54mm aj s dvojityma trubkama od Stefana z it.
Cez zimu sem take zehnal a nasadil uz spominany sbk dual system od akrapu k cemu sem si zehnal aj homologovane karbonove akrapy. maju trosku nacate karbonove obaly od neciho kresu. je tazke zehnat origo nahradne obaly, akrap ich uz nerobi. No a proto si drzim v zalohe ty titanove nehomologovane tlumice.
k temu seckemu mam chip od Gabra namapovany na tyto dily.
od zimy ale este stale resim co s airboxem. najprv sem chcel ten karbonovy air tray, nejak ale nejsu furt s tym z totozneny a aj ked vysledky z brzdy od majitelu su super, hlavne ked ide o stred, v realite to moze byt malinko inac kvuli naporovemu efektu. Toto reseni je take vraj z daleka najhlucnejsi, sice mam rad tzv roaring rotaxu, ale zas predsa len radsi pocuju vyfuky.
no a tak sem najprv zacal resit klasicky open airbox jak dole na fotke. Medzitym sem ale studoval dve dalsi promakanejsi verzie a to but MSS typ airboxu alebo aj Edwards open airbox a Smaltmoto typ airboxu
Smaltmoto je zrejme z hlediska vykonu najlepsi, lebo vytvara najvacsi mozny uzavrity airbox. Nanestesti ale vcelku dost ovplyvnuje pristup k svickam a hlavam valcu celkovo.
zacal sem proto hledat MSS airbox. vim ze sa v DE robim kopia za nejakych 300ecek. ten je fajn, ale neni tam zadny filtr, ten by sem musel doresit sam. Napadu par bylo ale stale to byl len zalozny plan.
Skusil sem hledat origo MSS airbox, ktery by byl na prodaj, coz je v dnesnej dobe takmer nemozne. Takmer proto, ze jeden sem nasel v UK. Ma sice znicene tesneni, ale to sa da nahradit tesnenim do dveri auta. To sem nasel tady v autodikoch 1,5m za 5,5e asi.
Tento airbox ma standardne filtr len jak hustu mrezku, takze tam budu muset este doplnit penovy filtr. pena je uz objednana, a ram na jeho uchyteni do airboxu je uz diky Kubovi na ceste ke mne tez.
Jediny problem, ktery ale tuto zmenu vznika je to, ze standardne plynove lanka su kratke, lebo ty budu muset tento airbox obejit z levej strany a ne ze spodu jak u serie.
Nakonec sem teda objednal venhill dluhsi lanka.
Tento airbox by mnel motoru umoznit pristup k vecsimu objemu vzduchu, co ve spojeni s vecsima telama vstreku a akrapom by mjelo umoznit motoru daleko lepsi dychat.
Momentalne teda v tunakovi mam klasicky open airbox a onedluho snad uz mss na druhej fotke.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
škoda jen, že nejlepší airbox pro V990 je celý plynný obal zeměkoule
Naposledy editováno 30.04.2020 09:14:48
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
ale mna to bavi sa s tym hrat. aj ked po tejto zime co sem sa na tem uz nasruboval snad uz ani ne
ale zas co si kupim, japonca? nee, ked tak rsv4.
ale na rovinu, asi bych zas neco vymyslal a musel sa v tem hrabat. tu je to asi trosku jednoduchsi (rozumej men elektroniky) a mozna aj krapet lacnejsi, podla teho co sleduju upravy v4.
su zvedavy na ten box, jake to bude. rad bych tento rok skocil s tym na brzdu, zmerat a ked tak jemne doladit.
Este si budu ale chcet spravit takovy ten bazmek na lepsi nastaveni podtlaku, vime hadica, fosna, atd. Len nevim jaky prumer hadice na to?
este sem nasel toto, ci by na to nebylo vhodne, len nevim ci to co to bude ukazovat bude dostatecne verohodne?
https://www.ebay.de/itm/382892324157
Edit: este taka kravina, zvetsit airbox sa da este aj pouzitim nadrze z prvych mille. Ona je vnutri vic vyduta.
Naposledy editováno 30.04.2020 09:45:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
btw vyskusane to je u Ap je treba vetsi.
kopec ludi co islo do open airboxu citili rozdil a hodne. najvic asi ve strednem pasme.
btw mrkni na smaltmoto a jejich open airbox za 500e.
tam to ma vyslovene napisane.
Gabro z it to ma odbrzdene.
on je ten airbox u rsv poddimenzovany.
origo Edwards airbox je v podstate to iste jak ten muj na fotke.
pokat vim, tak smaltmoto airbox je vicemene kopia airboxu z rsv pro sbk.
btw este mam trochu brouka v hlave tam hodit 57mm tela vstriku, musel bych ale iny chip, levi tento co mam by sa dal kombinovat len 57mm pro gen1, teda edwards. a ty sa tazko zhanaju a su daleko drahsi jak upravene z gen2. Gen2 maju ale ine vstriky, proto by musel it iny chip.
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Podle čísel u upravené bych tipoval na motoru
140na kole ma 1098 a neverim tomu ze to same dokaze rsv jen s vyfukem/sanim + ele , v pripade staršího motoru + vacky z původního objemu
Naposledy editováno 01.05.2020 21:27:56
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
opytam sa ho
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Naposledy editováno 02.05.2020 11:26:59
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: Stev: podle čísel u serie bych tipoval zadni kolo.
Podle čísel u upravené bych tipoval na motoru
140na kole ma 1098 a neverim tomu ze to same dokaze rsv jen s vyfukem/sanim + ele , v pripade staršího motoru + vacky z původního objemu
Ja tomu verim, u serie by to na motoru byl nesmysl, treba v jednom starym testu sportrider namerili 110 u serie, a tenhle typek uz asi vi kam sahnout aby to jelo jak ma. Coz je dost dulezity, protoze jinak muzou bejt i velky upravy festival marnosti.
Porovnani s duc neberu, jejich v2 mely litrovej vykon vzdycky slabej.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |