3 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily
Naposledy editováno 21.04.2020 10:08:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily
2 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily
dafikk píše: Já jen nemám úplně info přímo k tomuto tématu,ale když jsem jezdil k jednomu staršímu mechanikovi,tak ten vyznával teorii nechat ventily na pokoji. Vždycky se mě ptal,proč chci dělat ventily? Protože to je v manuálu po ujetých kilometrech. Na to se vpyrdni,jestli to jede dobře,nic neklepe,startuej,nekouří,tak do toho nehrabat!!! Říkával. Nejen pro tento přístup jsem servis opustil a začal jezdit jinam. Mladý šikovný kluk,který je fanda do motorek s koníčka udělal živnost. Ten zase všechno dělá jak se má,buď dle manuálu,nebo prostě jen nic nezanedbat a pod. Je fakt,že když mě dělal na Stromovi ventily po ujetých kilometrech,tak říkal,že ty ventily nebylo potřeby seřizovat,že vůle byly OK. Tak jsem si vzpomněl na toho starého mechanika přemýšlel,kde je teda pravda.
Pravda bude asi někde uprostřed, manuál je často dělaný hlavně aby si výrobce kryl zadek v případě problému.
Někdy tam jsou pěkné hovadiny, např. měnit nějaká těsnění/O-ring po každém sundání, což třeba při prvním servise po 500 km je úplná blbost
Ale tak zrovna ventily bych asi dělal jak píšou :)
Naposledy editováno 21.04.2020 13:16:59
4 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily
Pokud tě to zajímá, tak si stáhni manuál, přečti si ho, zhodnoť své schopnosti a vybavení, a pak buď zaplať někoho jinýho ať to udělá za tebe, nebo sundej ventildekl a strč tam léry - budeš vědět na čem jseš. Ze zkušenosti z motoservisu je potřeba seřídit vůle tak u jedný z deseti motorek, ale chceš riskovat že ta tvoje bude zrovna ta jedna? Výměna podpálenejch ventilů a oprava hlavy stojí podstatně víc než kontrola/seřízení.
Nějaký poslouchání jak to cvrká není úplně směrodatný, zkušený ucho sice problém pozná, ale to už je většinou pozdě - proto se tomu říká preventivní údržba.
Naposledy editováno 21.04.2020 13:28:30
FiZzeR píše: Pokud si to nechceš nechávat na dýl, jdi stejnou cestou jako průměrný český majitel - nech to na příštím majiteli (a nezapomeň do inzerátu napsat "po servise").
Pokud tě to zajímá, tak si stáhni manuál, přečti si ho, zhodnoť své schopnosti a vybavení, a pak buď zaplať někoho jinýho ať to udělá za tebe, nebo sundej ventildekl a strč tam léry - budeš vědět na čem jseš. Ze zkušenosti z motoservisu je potřeba seřídit vůle tak u jedný z deseti motorek, ale chceš riskovat že ta tvoje bude zrovna ta jedna? Výměna podpálenejch ventilů a oprava hlavy stojí podstatně víc než kontrola/seřízení.
Nějaký poslouchání jak to cvrká není úplně směrodatný, zkušený ucho sice problém pozná, ale to už je většinou pozdě - proto se tomu říká preventivní údržba.
Už několikrát jsem reklamoval, že zde chybí tleskající smajlík .... tak aspoň takto
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily
Tahle CBR600F má podložky pod hrníčkovýma zdvihátkama, laik tam nic neseřídí. A věřím tomu, že tam ani žádnou nesprávnou vůli nenaměří. Ventily se u toho nezaklepou a vydření vaček je nepravděpodobné.
Zkontrolovat si vůle může i laik. Obvykle to stačí. I když já si to jako laik u svých strojů (s podložkama pod hrnkem) vyžeru vždycky a musím shánět podložky (no, nebo hlavu, teď na ni zrovna čekám )
To jestli je podložka pod nebo nad hrnkem nemá vliv. Vůle se u toho zmenšujou jako u každýho jinýho ohcčka, když se zvětšujou, značí to obvykle problém Nad principem jsem nikdy neuvažoval, ale hlava je hliníková, sedla se nejspíš zaklepávají jako u čehokoli jinýho. Jasně, zase se teoreticky opotřebovávají konce dříků ventilů a podložky a hrnky, čímž se zase vůle zvětšujou. Ale zmenšujou se rychlejc, čemu věříš nebo nevěříš je jim tak nějak jedno Proces je to pomalý, proto někteří výrobci předepisujou interval třeba 40tis, nebo kolik to mívala yamaha. Ale pokud koupíš něco třikrát stočenýho, u čeho předchozí majitel věřil že "to ještě má čas", tak může černej petr vyjít zrovna na tebe. Co je fajn, tak to málokdy nebo spíš nikdy nezajde nijak daleko, protože většinou ta motorka začne jít jak pumpa na hovna, než se stihne něco zásadního pokazit. A to s tou vydřenou vačkou asi nechápu vůbec, vůle se měří mezi hrnkem a týlem vačky - tedy plochou která není činná.
Jediný u čeho jsem nemusel seřizovat ventily nikdy bylo tam, kde byly vahadla se šroubkama - buď si to laici seřizujou sami, nebo se tam nic nemění, těžko říct (ale spíš tipuju to první).
Naposledy editováno 21.04.2020 15:18:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily
Chce to mít praxi, nebo jak se říká odbornou způsobilost. Dědek možná věděl. Já třeba taky vím, podíval bych se na motorky do 30 tisíc km, protože tam je možný že se to ještě zaklepe, pokud to někdo udělal fest při prvním, druhým servisu. Zvlášť kdybych se nemohl dostat na podtlaky, to často znamená rozhozený ventily. Smrdí to podpálením ventilů.
Motory kolem 50 tisíc a vejš bych neřešil pokud jsou tichý, protože kdyby se měly zaklepat a podpálit, tak to už udělaly a s vyšším nájezdem už se nezaklepávají . Pokud není hlava po repasi teda.
Na DL650 jsem musel vůle zvětšovat, naposled cca ve 40, ale teď má už 70 a už se vůle mírně zvětšila teď když jsem to měl v prosinci otevřený, tak už tam nepolezu dokud nebude hluk a půjde to seštelovat.
2 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily
To v zásadě neudělá nic moc, až na extrémy kdy by se mohla oklepávat vačka nebo to mít vliv na sání atd., ale to se nebavíme o skoro limitu, ale dost mimo limit...
Pokud je vůle malá, tak záleží kam to míří ( jestli třeba máš napsaný kolik tam bylo minule? ) . Jestli se zmenšuje, byl bych ostražitej, protože se nic nepozná a najednou ventil podpálenej a hlava dolů.
Ostražitej neznamená paniku. U svý motorky pokud vidím že se mi to někam blíží, tak změřím, kouknu do poznámek co tam mám od minule za podložky kde, a na příští akci připravím správné, stačí. Pokud je to ojetý, tak už to sedí a chvíli to trvá než se něco hne. Nejvíc to lítá u nových a zánovních
Kocandak píše: Teď jsem to kontroloval, s pár ventilama jsem na spodní hraně, ale pořád v toleranci. S ježděním to stejně nevypadá letos bůhvíjak, takže jsem to zavřel, že to počká do zimy. Holt jsem se k tomu dřív nedostal, o kolik by to podle vás muselo být mimo toleranci aby to na něco mělo vliv ?
Pokud je to v toleranci (byť na minimu, pokud tam léry necpeš silou), znamená to, že minimálně do příštího intervalu to musí vydržet.
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily
2 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily
Vyjádření v Yamaze - jó pane, dělaly se ve 20tis. ventily? Já - ne, v manuálu je kontrola ve 40tis. Y - ne, mají se dělat ve 20tis a může to být tím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily
Máš to od novoty? Stačí jednou podřadit do omezovače a může se nakopnout ventil.
Nebo může být vyběhaný vodítko, nebo se může seknout hrnek, vyskočit podložka nebo půlkroužky, prasknout miska pružiny, prasknout dřík ventilu v místě zápichu na půlkroužky, může upadnout talířek ventilu (talířky někdy bývají s dříkem spojené třecím svařováním) nebo tam mohlo něco vlítnout... Jestli se dala tahle závada poznat při preventivní kontrole ventilových vůlí je otázka.
Ukaž hlavu, podpálenej ventil by byl poznat, a kdyby byla vůle moc velká, jel bys s tím do servisu včas, protože by to cvakalo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily
Vnitřní pružina se rozpadla a zamotala se do vnější a zablokovala to, takže vačka pak promáčkla ventil skrz misku a spad tam...
A nebo se prostě nestačil vrátit a vypadly pojistné kroužky, to je hned... Já to takhle i rozebírám někdy, klepnu po víčku přes ořech a pojistky vyskočí, nepotřebuju použít mačkadlo...
Naposledy editováno 22.04.2020 09:23:50
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivové čerpadlo Honda CBR 600F Sport | Doko | 8 | 15.5.2024 v 10:39 Anti |
Homologovaný vyfuk CBR Honda CBR 600F Sport | djbell | 7 | 14.7.2023 v 18:22 Johny_Servis |
Co to je Honda CBR 600F Sport | RTSbike | 12 | 5.4.2023 v 06:26 Mňojo |
Predne kotuce Honda CBR 600F Sport | juri23 | 12 | 3.6.2022 v 20:10 hycomat |
Funkce zaslepených podtlakových had... Honda CBR 600F Sport | pakolo | 7 | 2.5.2022 v 13:02 gerrik |