globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak poznám špatně seřízené ventily
Na podzim jsem koupil motorku.. vyměnil jsem co je potřeba a vzpomněl jsem si na ventily.. jen nevim jak poznám jestli jsou nastaveny správně.
Předchozí
1 2
Následující

3 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 09:07 | Nahoru | #1
Sundáš víko a změříš vůli. Máš nějaký jiný nápad?

(reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 09:16 | Nahoru | #2
Kohlstein> Že by :

(reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 09:25 | Nahoru | #3
Kohlstein> Mě právě krom tohoto nic nenapadlo.. tak jsem se zeptal tady

(reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 09:33 | Nahoru | #4
Kohlstein> Myslel jsem třeba jestli motor nějak neklepe.. nebo nestřílí do výfuku atp

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 21.4.2020 v 09:49 | Nahoru | #5
Jeslí jsi si jistej kilometrama a má najeto kolem 50 tis tak to je s velkou pravděpodobností ok.Já mám 70 a teť v zimě jsem to měřil a přesně jak mám být,líp by to nastavit nešlo.Úplně viďím nějakýho supa v dílně jak by si smlsnul a alespoň 5 si jich napočítal a obalil to do kecú jak to bylo za 5minut dvanáct.Tyhle hladký motory většinou nemají problém,ale jistota je změřit si je,to zvládne každej

Naposledy editováno 21.04.2020 10:08:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 10:08 | Nahoru | #6
VlaHa> Děkuji.. mam tam nějakých 63 tis... když jsme pro ni byli na poslech servisák neslyšel nic podezřelého.. tak to asi bude ok

2 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 21.4.2020 v 10:16 | Nahoru | #7
Já jen nemám úplně info přímo k tomuto tématu,ale když jsem jezdil k jednomu staršímu mechanikovi,tak ten vyznával teorii nechat ventily na pokoji. Vždycky se mě ptal,proč chci dělat ventily? Protože to je v manuálu po ujetých kilometrech. Na to se vpyrdni,jestli to jede dobře,nic neklepe,startuej,nekouří,tak do toho nehrabat!!! Říkával. Nejen pro tento přístup jsem servis opustil a začal jezdit jinam. Mladý šikovný kluk,který je fanda do motorek s koníčka udělal živnost. Ten zase všechno dělá jak se má,buď dle manuálu,nebo prostě jen nic nezanedbat a pod. Je fakt,že když mě dělal na Stromovi ventily po ujetých kilometrech,tak říkal,že ty ventily nebylo potřeby seřizovat,že vůle byly OK. Tak jsem si vzpomněl na toho starého mechanika přemýšlel,kde je teda pravda.

(reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 10:16 | Nahoru | #8
Motobro> no jo no,ale furt je to asi,ono kdyby byla větší ta už by se to někdy dalo slyšet,jen je blbý že to zrovna neublíží,malá slyšet nebude ale ublíží,když máš mechanika co mu věříš a sám si netroufáš tak ten tě nenatáhne a za hodinku to má

Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 10:19 | Nahoru | #9
odborník radí někomu kdo nemá vůbec páru :D Koukni do manuálu kdy se mají dělat ventily, případně rozvody apod. Že franta povídal je sice pěkný, ale nikdy to podle zvuku nepoznáš. Dívej já měl na motorce dělaný ventily cca. na střed tolerance a motor bych hlučnej, pak jsem cca. za rok nechal dělat pár úprav na motoru dělali se trochu jiné tolerance, co největší ( vše v mezích dle manuálu) motor šel krásně potichu....takže podle zvuku poznáš hovno a když to vezmu kolem a kolem, x lidí koupí moto najede 2 roky a pošle to dál, nikdo většinou nic nedělá a pak takto po pár lidech motor v hajzlu. Hele je to tvoje motorka, a myslím že to není zase takovej ranec aby jsi to neudělal. Já měl na FZ1 52tis., ventily se dělali jen za mě ( 25tis - 3x) 1x rozvody a vodítka. nestojí to majlant tak proč to řešíš :) koupil jsi si opičku, ale už jí nechceš dát najíst...

(reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 13:16 | Nahoru | #10

dafikk píše: Já jen nemám úplně info přímo k tomuto tématu,ale když jsem jezdil k jednomu staršímu mechanikovi,tak ten vyznával teorii nechat ventily na pokoji. Vždycky se mě ptal,proč chci dělat ventily? Protože to je v manuálu po ujetých kilometrech. Na to se vpyrdni,jestli to jede dobře,nic neklepe,startuej,nekouří,tak do toho nehrabat!!! Říkával. Nejen pro tento přístup jsem servis opustil a začal jezdit jinam. Mladý šikovný kluk,který je fanda do motorek s koníčka udělal živnost. Ten zase všechno dělá jak se má,buď dle manuálu,nebo prostě jen nic nezanedbat a pod. Je fakt,že když mě dělal na Stromovi ventily po ujetých kilometrech,tak říkal,že ty ventily nebylo potřeby seřizovat,že vůle byly OK. Tak jsem si vzpomněl na toho starého mechanika přemýšlel,kde je teda pravda.


Pravda bude asi někde uprostřed, manuál je často dělaný hlavně aby si výrobce kryl zadek v případě problému.
Někdy tam jsou pěkné hovadiny, např. měnit nějaká těsnění/O-ring po každém sundání, což třeba při prvním servise po 500 km je úplná blbost
Ale tak zrovna ventily bych asi dělal jak píšou :)

Naposledy editováno 21.04.2020 13:16:59

4 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily

Skvělá odpověď, děkuji! 21.4.2020 v 13:26 | Nahoru | #11
Pokud si to nechceš nechávat na dýl, jdi stejnou cestou jako průměrný český majitel - nech to na příštím majiteli (a nezapomeň do inzerátu napsat "po servise").

Pokud tě to zajímá, tak si stáhni manuál, přečti si ho, zhodnoť své schopnosti a vybavení, a pak buď zaplať někoho jinýho ať to udělá za tebe, nebo sundej ventildekl a strč tam léry - budeš vědět na čem jseš. Ze zkušenosti z motoservisu je potřeba seřídit vůle tak u jedný z deseti motorek, ale chceš riskovat že ta tvoje bude zrovna ta jedna? Výměna podpálenejch ventilů a oprava hlavy stojí podstatně víc než kontrola/seřízení.
Nějaký poslouchání jak to cvrká není úplně směrodatný, zkušený ucho sice problém pozná, ale to už je většinou pozdě - proto se tomu říká preventivní údržba.

Naposledy editováno 21.04.2020 13:28:30

(reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 13:40 | Nahoru | #12

FiZzeR píše: Pokud si to nechceš nechávat na dýl, jdi stejnou cestou jako průměrný český majitel - nech to na příštím majiteli (a nezapomeň do inzerátu napsat "po servise").

Pokud tě to zajímá, tak si stáhni manuál, přečti si ho, zhodnoť své schopnosti a vybavení, a pak buď zaplať někoho jinýho ať to udělá za tebe, nebo sundej ventildekl a strč tam léry - budeš vědět na čem jseš. Ze zkušenosti z motoservisu je potřeba seřídit vůle tak u jedný z deseti motorek, ale chceš riskovat že ta tvoje bude zrovna ta jedna? Výměna podpálenejch ventilů a oprava hlavy stojí podstatně víc než kontrola/seřízení.
Nějaký poslouchání jak to cvrká není úplně směrodatný, zkušený ucho sice problém pozná, ale to už je většinou pozdě - proto se tomu říká preventivní údržba.



Už několikrát jsem reklamoval, že zde chybí tleskající smajlík .... tak aspoň takto

(reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 14:02 | Nahoru | #13
FiZzeR> přesně tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 14:14 | Nahoru | #14
FiZzeR> Tipuju, že ta jedna z deseti, pokud nepočítáme krosky, bude mít nálepku Yuki a podobně.
Tahle CBR600F má podložky pod hrníčkovýma zdvihátkama, laik tam nic neseřídí. A věřím tomu, že tam ani žádnou nesprávnou vůli nenaměří. Ventily se u toho nezaklepou a vydření vaček je nepravděpodobné.

(reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 14:35 | Nahoru | #15
Soníček,poradil jsem něco jinýho?

Naposledy editováno 21.04.2020 14:42:17

(reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 15:14 | Nahoru | #16
Kohlstein> Tak tipuj znovu

Zkontrolovat si vůle může i laik. Obvykle to stačí. I když já si to jako laik u svých strojů (s podložkama pod hrnkem) vyžeru vždycky a musím shánět podložky (no, nebo hlavu, teď na ni zrovna čekám )
To jestli je podložka pod nebo nad hrnkem nemá vliv. Vůle se u toho zmenšujou jako u každýho jinýho ohcčka, když se zvětšujou, značí to obvykle problém Nad principem jsem nikdy neuvažoval, ale hlava je hliníková, sedla se nejspíš zaklepávají jako u čehokoli jinýho. Jasně, zase se teoreticky opotřebovávají konce dříků ventilů a podložky a hrnky, čímž se zase vůle zvětšujou. Ale zmenšujou se rychlejc, čemu věříš nebo nevěříš je jim tak nějak jedno Proces je to pomalý, proto někteří výrobci předepisujou interval třeba 40tis, nebo kolik to mívala yamaha. Ale pokud koupíš něco třikrát stočenýho, u čeho předchozí majitel věřil že "to ještě má čas", tak může černej petr vyjít zrovna na tebe. Co je fajn, tak to málokdy nebo spíš nikdy nezajde nijak daleko, protože většinou ta motorka začne jít jak pumpa na hovna, než se stihne něco zásadního pokazit. A to s tou vydřenou vačkou asi nechápu vůbec, vůle se měří mezi hrnkem a týlem vačky - tedy plochou která není činná.

Jediný u čeho jsem nemusel seřizovat ventily nikdy bylo tam, kde byly vahadla se šroubkama - buď si to laici seřizujou sami, nebo se tam nic nemění, těžko říct (ale spíš tipuju to první).

Naposledy editováno 21.04.2020 15:18:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 15:40 | Nahoru | #17
dafikk> No, v podstatě platí že když to neklepe, je to cajk. Ale, třeba zrovna u Suzuki V motorů je to tak, že na začátku se ventily výrazně zaklepávají a to slyšet pak není, že je malá vůle.
Chce to mít praxi, nebo jak se říká odbornou způsobilost. Dědek možná věděl. Já třeba taky vím, podíval bych se na motorky do 30 tisíc km, protože tam je možný že se to ještě zaklepe, pokud to někdo udělal fest při prvním, druhým servisu. Zvlášť kdybych se nemohl dostat na podtlaky, to často znamená rozhozený ventily. Smrdí to podpálením ventilů.
Motory kolem 50 tisíc a vejš bych neřešil pokud jsou tichý, protože kdyby se měly zaklepat a podpálit, tak to už udělaly a s vyšším nájezdem už se nezaklepávají . Pokud není hlava po repasi teda.

Na DL650 jsem musel vůle zvětšovat, naposled cca ve 40, ale teď má už 70 a už se vůle mírně zvětšila teď když jsem to měl v prosinci otevřený, tak už tam nepolezu dokud nebude hluk a půjde to seštelovat.

(reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 16:00 | Nahoru | #18

Kafoholik píše: a s vyšším nájezdem už se nezaklepávají .



s tím souhlasím, taky už jsem si toho všiml

2 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 16:59 | Nahoru | #19
Teď jsem to kontroloval, s pár ventilama jsem na spodní hraně, ale pořád v toleranci. S ježděním to stejně nevypadá letos bůhvíjak, takže jsem to zavřel, že to počká do zimy. Holt jsem se k tomu dřív nedostal, o kolik by to podle vás muselo být mimo toleranci aby to na něco mělo vliv ?

(reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 18:21 | Nahoru | #20
Kocandak> spodní jakože větší vůle?
To v zásadě neudělá nic moc, až na extrémy kdy by se mohla oklepávat vačka nebo to mít vliv na sání atd., ale to se nebavíme o skoro limitu, ale dost mimo limit...

Pokud je vůle malá, tak záleží kam to míří ( jestli třeba máš napsaný kolik tam bylo minule? ) . Jestli se zmenšuje, byl bych ostražitej, protože se nic nepozná a najednou ventil podpálenej a hlava dolů.

Ostražitej neznamená paniku. U svý motorky pokud vidím že se mi to někam blíží, tak změřím, kouknu do poznámek co tam mám od minule za podložky kde, a na příští akci připravím správné, stačí. Pokud je to ojetý, tak už to sedí a chvíli to trvá než se něco hne. Nejvíc to lítá u nových a zánovních

Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 19:02 | Nahoru | #21
Já nechal dělat ventily na B 12 nedávno,najeto 66.500km a bylo třeba doštelovat mírně jen 4..Jinak dobry.Kdy se dělaly předtím nevím,koupeno s 53.000 km.

(reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 19:57 | Nahoru | #22

Kocandak píše: Teď jsem to kontroloval, s pár ventilama jsem na spodní hraně, ale pořád v toleranci. S ježděním to stejně nevypadá letos bůhvíjak, takže jsem to zavřel, že to počká do zimy. Holt jsem se k tomu dřív nedostal, o kolik by to podle vás muselo být mimo toleranci aby to na něco mělo vliv ?



Pokud je to v toleranci (byť na minimu, pokud tam léry necpeš silou), znamená to, že minimálně do příštího intervalu to musí vydržet.

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 21:44 | Nahoru | #23
Mě se líbí ty optimistické scénáře, že to musí být v pohodě min. u 9/10 motorek nebo je to Yuki atd. Má někdo vysvětlení pro fotku níže? FZ6 pravých 32tis, olej vždy po 6tis (předepsáno 10tis), jela stále stejně dobře, zvuk stejný, prostě žádné "změny". Z ničeho nic se při jízdě rozbušilo v motoru, vymáčkl jsem spojku a zajel ke kraji. Odvezl do servisu a tohle..

(reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 21:54 | Nahoru | #24
strabonits> Existuje mnoho možností jak se tohle přihodí, ale na 99.99% za to nemůžou ventilové vůle.

2 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 21:59 | Nahoru | #25
No, mě by zajímaly alespoň tři-čtyři nejpravděpodobnější příčiny, dle uvážení každého z vás, kdo se tím živí.
Vyjádření v Yamaze - jó pane, dělaly se ve 20tis. ventily? Já - ne, v manuálu je kontrola ve 40tis. Y - ne, mají se dělat ve 20tis a může to být tím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 22:16 | Nahoru | #26
strabonits>
Máš to od novoty? Stačí jednou podřadit do omezovače a může se nakopnout ventil.
Nebo může být vyběhaný vodítko, nebo se může seknout hrnek, vyskočit podložka nebo půlkroužky, prasknout miska pružiny, prasknout dřík ventilu v místě zápichu na půlkroužky, může upadnout talířek ventilu (talířky někdy bývají s dříkem spojené třecím svařováním) nebo tam mohlo něco vlítnout... Jestli se dala tahle závada poznat při preventivní kontrole ventilových vůlí je otázka.

Ukaž hlavu, podpálenej ventil by byl poznat, a kdyby byla vůle moc velká, jel bys s tím do servisu včas, protože by to cvakalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 22:16 | Nahoru | #27
strabonits> Přetrhl se ventil? Na 99% vada materiálu nebo jiná nekázeň ve výrobě. Ta vůle by musela být hodně veliká, třeba 1mm, aby ventil dosedal do sedla velkou rychlostí a pružina ho přetrhla - a to by bylo slyšet ještě dřív.

Jak poznám špatně seřízené ventily

21.4.2020 v 22:39 | Nahoru | #28
Z fotek mám už jen tyhle

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám špatně seřízené ventily

22.4.2020 v 07:56 | Nahoru | #29
Mě spíš udivil názor vedoucího servisu, že se měly dělat vůle ve 20tis. a že to může být tím. Později jsem se ptal toho kluka na dílně a říká, že netuší, ale že mohla být mikroprasklinka ve ventilu a mělo to svůj čas, kdy to praskne. Zhruba to co píše Kohlstein. Ale nikdo důvod přesně neřekl. Mě to do teď vrtá hlavou, jestli za to může to točení motoru, řadil jsem kolem 11tis (omezovač je ve 14tis) nebo špatný olej (Motul 5100).. Pokud to opravdu bylo vadným ventilem, tak se tomu asi předejít nedá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám špatně seřízené ventily

22.4.2020 v 09:09 | Nahoru | #30
strabonits> Nevím co je to za rok, ale přesně tohle jsem dělal na závodní R6, kde tehdy praskaly pružiny ventilů. Ale to je léta páně, byly to jedny z prvních.

Vnitřní pružina se rozpadla a zamotala se do vnější a zablokovala to, takže vačka pak promáčkla ventil skrz misku a spad tam...
A nebo se prostě nestačil vrátit a vypadly pojistné kroužky, to je hned... Já to takhle i rozebírám někdy, klepnu po víčku přes ořech a pojistky vyskočí, nepotřebuju použít mačkadlo...

Naposledy editováno 22.04.2020 09:23:50
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Homologovaný vyfuk CBR Honda CBR 600F Sport djbell 7 14.7.2023 v 18:22 Johny_Servis
Co to je Honda CBR 600F Sport RTSbike 12 5.4.2023 v 06:26 Mňojo
Predne kotuce Honda CBR 600F Sport juri23 12 3.6.2022 v 20:10 hycomat
Funkce zaslepených podtlakových had... Honda CBR 600F Sport pakolo 7 2.5.2022 v 13:02 gerrik
Kde koupit trubky předních vidlic h... Honda CBR 600F Sport pakolo 6 25.4.2022 v 13:18 milor

TOPlist