Motorka má dlouhý chod páčky a začne brzdit ve chvíli když už si skoro mačkám prsty. Takže moc nebrzdí.
Moje situace. Kawasaki ZZR600 rok 1990.
Rozebral jsem kompletně brzdiče. Vyměna všech těsnění. Chtěl jsem předělat systém a obejít rozdělovač do dvou hadic, který dělá problémy při odvzdušnění proto zvolen systém pumpa- dvojité banjo-hadice ke každému brzdiči....... No prostě...... mám tam už třetí pumpu ( rozebral jsem všechno co mám doma ), vrátil i původní systém hadic a pumpy, vyzkoušel všechny kombinace a stále to brzdí až u řídítka. Ať dělám co dělám.
Odvzdušnováno klasicky. Už jsem zkoušel i odvzdušňovat od spodu přes odvzdušnovací ventil.
Měl jsem i tu podtlakovou mašinku.
Zkoušel jsem i nechat přivázanou brzdovou páčku přes den. Rada od motocrosařů.
Takže vyčerpány všechny rady co jsem kde našel nebo slyšel.
Jsem si jistý že nikde nic neteče, nikde nic nepřisává. Při odvzdušňování už nelezou žádné bublinky.
No a těď ta novinka která mě dostala do kolen.
Pokud zapojím jen jeden brzdič vše je v pořádku a pumpa zabíra okamžitě co se jí dotknu. Situace je stejná pokud zapojím i druhý brzdič. TZN. oba brzdiče fungují. Samozřejmě s jedním brzdičem se jezdit nedá.
No tak zapojím oba brzdiče a jsem tam kde jsem začal. V anále !!!!!!
Napadlo mě, že se destičky příliš odtáhnou při povolení brzdy ( třeba zvlněným kotoučem ) a tudíž musím nejprve překonat pohyb destičky ke kotouči a až pak to začne brzdit ( tím by byl způsoben dlouhý chod páčky ) ale to nevysvětluje proč to funguje s jedním brzdičem a taky by to funguvalo dobře když se kolo netočí...... nefunguje. Stejně tak nějaký podtlak v pumpě by mohl způsobit že se destičky více odtrhnou ale říkám pumpy jsem vyměnil.
Už se v tom hrabu třetí týden. Nějaký nápad ?
Já to řešil na ZX12, vše jsem měnil a pořád to bylo takové tupé, vyměnil jsem pak jak brzdiče, tak pumpu.
Rozebral jsem kompletně brzdiče. Vyměna všech těsnění.
Nesprávné nebo nesprávně namontované těsnicí kroužky v brzdičích. Pístky se pak po odbrždění vrací hodně daleko zpátky a je potřeba víc kapaliny, aby se dostaly zpět ke kotoučům. S jedním brzdičem je potřeba přemístit z pumpy do brzdiče poloviční množství kapaliny a pumpa to dá.
Jak funguje a jak se deformuje těsnění pístku je na obrázku a další podobné obrázky jsou v odkazu .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdy
Na těsnění brzdové kapaliny se bude používat NBR guma, která se po vulkanizaci chlorinuje. Tím se povrch gumy "zatáhne", na povrchu se vytvoří chemické vazby, které zvyšují odolnost, ale taky snižují tření. Bez chlorinace by ti gumové těsnění časem "přirostlo" k okolí, v tomto případě k pístku. To je pro doplnění mé předchozí poznámky o materiálu.
Čímž Ježkovi ještě jednou děkuju za max. ochotu.
Vím,že je to trochu krkolomný způsob (musí se postupovat opatrně a odhadnout správné množství dolité kapaliny),ale mně se perfektně osvědčil.Myslím,že mám stejný typ brzd jako ty (dvojkotouč,čtyřpístky Tokico a dvě hadičky bez mezičlenu),tak si myslím,že by to mohlo zabrat.Domnívám se,že i po několikerém odvzdušnění pořád zůstávalo malinko vzduchu v pumpě a ta nebyla schopna dotlačit pístky až ke kotoučům.Držím palce,ať se zadaří
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Potřebuju poradit [1, 2, 3] Kawasaki ZZR 600 | Kory51 | 62 | 27.2.2024 v 21:36 bobasss |
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... | Joel1 | 4 | 6.7.2023 v 19:54 Joel1 |
při neutralu rachoti zuby prevodovk... Kawasaki ZZR 600 | ciman | 6 | 11.3.2023 v 19:16 _Michal |
Řídítka Kawasaki ZZR 600 | Ubuslav | 1 | 6.6.2022 v 19:52 2stroke |
Relé Kawasaki ZZR 600 Kawasaki ZZR 600 | scorpio30 | 14 | 6.5.2021 v 20:01 __RomFox__ |