K milionu témat "jakou?" a "tu nebo tu?" přidávám milionté první.
Vždy jsem toužil (a furt to platí) po Honda Africa Twin CRF 1000, eventuálně i připravovaná verze 800 ccm. Krásná, ušlechtilá a přitažlivá dáma ...... Ale teď přišlo Moto Guzzi s jejím V85 TT. Tenhle stroj mi zvedá tep, to je prostě modelka, takovej ten hajzlik, co pro jeden pich klidně rozbije manželství, ale šimrání v tříslech cítíš léta .....
Nyní mi svítá naděje, že by se to dalo v dohledné budoucnosti snad i zrealizovat. A tak pomalu lovím názory a postřehy, na nichž budu své rozhodování stavět. Jaký by byl hlas motorkářů? Srdce nebo rozum? Pište prosím, jak by jste volili vy. Proto to nechávám na smetišti.
Samozřejmě je řeč o nových motorkách.
Ps. Recenze a videa zhlédnuty, technická data přečtena (stejně to v životě nevyužiju - ty stroje mě svými schopnostmi dalece a dalece převyšují).
A ještě prosím - mluvme pouze o těchto dvou. Nová Afrika 1100, Triumph, BMW, KTM - finančně nedostupné. Versyse, Tenerku a Stroma zatím ne, i když to jsou skvělé motorky.
Díky.
1 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
1 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
Kdysi, kdy jsem neměl dostatek financí, musel jsem volit rozumem...
Teď jsem volil srdcem a musím říct, že momentálně nemám kam dál vzhlížet, snad ještě nějakou další Guzzi....
Naposledy editováno 07.04.2020 08:22:06
1 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
U mě už je pak v daleké budoucnosti další změna nepravděpodobná. Aby mě pak volba Guzzi nesrala...
kuzmič píše: Za mě je to jasné...
Kdysi, kdy jsem neměl dostatek financí, musel jsem volit rozumem...
Teď jsem volil srdcem a musím říct, že momentálně nemám kam dál vzhlížet, snad ještě nějakou další Guzzi....
Podobně jsem na tom já. Vzal jsem NC (jeden z důvodů bylo moje tehdy poměrně dost poškozený zdraví) ale to půjde do světa. Otevřelo mi svět pseudoendur, a já se na nich cítím velmi pohodlně. Nyní je čas jít na opravdové velké cenduro a tak to musím pořádně prostudovat, aby mě pak něco nesralo. Proto lavíruju - sice hořím pro MG, ale než udělat byť drobnou chybu, raději zklidnim hormon a koupím jistotu jménem Honda.
1 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
1 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
Potrebujes OFF, 100koni nebo velkou motorku?
Proto jsem založil tohle vlákno, páč když použiju starou lidovou metodu "papír, tužka, plus a mínus", jsou na tom u mě obě stejně. Ale rád si vyslechnu názory jiných, co mají přehled a zkušenosti.
KubaLC8 píše: Na stesti to jsou dve tak odlisny motorky, ze by nemel byt problem se rozhodnout.
Potrebujes OFF, 100koni nebo velkou motorku?
Asi jen tu Velkou motorku. Mám 190 cm a dost přes metrák. Výkon v životě plně nevyužiju, to říkám na rovinu, takovej borec nejsem. Tudíž netřeba řešit.
A off - jak už jsem psal výše: mírný, a jen občas. Nebo takle: mizerný vlásenky případně šotoliny v ČR - klidně, a rád. Hřebenové přejezdy Karpat v Rumunsku nebo Gobi v Kazachstánu - absolutně nehrozí
2 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
Jako mínus k AT si napiš drahé plasty masky. Ale fakt drahé...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
Yura píše: KubaLC8> letos bych (jestli to bude někde možné) rád zkusil zkušební jízdy na obou. Zatím to mám vše jen z teorie. TT je zhruba (zhruba!) stejně velká, jako NC. A velikostně mi NC docela sedí. Ergonomicky (nádrž, sedlo, atd.) to samozřejmě teď posoudit nedokážu, páč na TT jsem nikdy ani neseděl a NCčku se to nepodobá ani vzdáleně.
Na NC jsem nesedel, takze nemuzu porovnavat.
Dalis problem je ten, ze at vyberes jakoukoliv, nebude to spatna volba
Kdybych nebyl tak velkej a rozhodoval se jak ty, tak jdu do MG. Takhle by byla volba jasna
A proto za mě GUZZI
KubaLC8 píše: Tak to bude docela problém, mám 195cm/100kg a na MG jsem se neposkládal - kolena mimo nádrž, nepříjemně zalomené nohy a strašně málo místa na chodidla. Je to dost malá motorka.
Jako mínus k AT si napiš drahé plasty masky. Ale fakt drahé...
1 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
O reznutí, svárech a laku nelaku vím... co ještě?
No tak světlo... to bude drahé všude. když ti spadne nová 1290 ze stojánku tak jsi v tom lehce přes kilo jen za předek (světlo, plasty, TFT)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
Yura píše: Redguy> no, jak se to vezme. Ale jo, Guzzi - to jsem zamilovanej. Je nádherná. Ale taky nevyzkoušená.... Afra to je roky prověřená perfektní kvalita, a navíc taky skvěle vypadá.
U mě už je pak v daleké budoucnosti další změna nepravděpodobná. Aby mě pak volba Guzzi nesrala...
Ona ta V85TT zase tak nová není. V podstatě všechny Guzzi jsou spíš evoluce předchozích modelů už pár desítek let a ty motory spolehlivě najíždí stovky tisíc km.
Mě V85TT docela zklamala, čekal jsem něco trochu jiného ale podle toho co píšeš by ti mohla vyhovovat. A taky budeš pořád přemýšlet jestli si neudělal chybu pokud koupíš Hondu.
Je tam jedno ale - Tvoja výška. Ja mám cca 195/100 (možno trochu väčšiu hmotnosť po týždňoch karantény) a keď som si na výstave sadol na Guzzi, bola malá. NC750X ani nie, väčšia by bola pohodlnejšia, ale dala sa. Hlavný rozdiel je asi profil bokov v oblasti kolen, NCčko ho má hladký, Guzzi tam má valce, ktoré zavadzajú. Takže Ti radím, požičaj si ju na pár hodín alebo deň, zajazdi si, aby si zistil, či Ti sedí a uvidíš. Ak dokážeš prekusnúť tie valce, tak do nej choď.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
KubaLC8 píše: Proč CRF 1000 ne? já jsem pro ní tak nějak rozhodnutej...
O reznutí, svárech a laku nelaku vím... co ještě?
No tak světlo... to bude drahé všude. když ti spadne nová 1290 ze stojánku tak jsi v tom lehce přes kilo jen za předek (světlo, plasty, TFT)
Když už srovnavas s ktm tak ceny sou polovicni možná i míň, světlo ktm 25 afrika 50 atp
Takže tam kde si u ktm za kilo afrika přes dvě
Naposledy editováno 07.04.2020 11:52:33
Pro Hondu mluví větší užitková hodnota, rozšířenější servis i po Evropě atd, tedy dostupnější ND, větší sortiment příslušenství, a když si nezakládáš na individualismu tak no problem.
MG bývá více srdeční záležitost, znám lidi co na to nedají dopustit a taky ty kteří když se řekne MG tak jim zrudne oční pozadí. S praktičností a užitkovostí je na tom dle mýho hůř než AT.
Kdybych byl postaven před ultimativní volbu jestli AT nebo MG, tak bych se sice chvilku kroutil ale nakonec by bylo ad a/ správně.....
To jsem poradil, co? Hraběcí rady....
foxdive píše: Když už srovnavas s ktm tak ceny sou polovicni možná i míň, světlo ktm 25 afrika 50 atp
Takže tam kde si u ktm za kilo afrika přes dvě
-Ten rozdíl v cenách dílů je ještě větší...
-Hlavně plasty na Afru jsou cenově astronomické a z "trsátkového" materiálu, sebemenší ulehnutí do trávy, u KTM ometeš prach a u Hondy sbíráš střepy
-A díly KTM umí kde-kdo se slušnou slevou u Hondy i sebeochotnější prodejce, moc prostoru nemá...
3 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
O cenách dílů na Hondu jsem už několikrát slyšel, mám je ve sloupečku mínusů. Ale pochybuju, že při jebnutí s guzzinou bych nějak výrazně ušetřil....
JiB znovu podpořil mou myšlenku, že Honda je rozšířená a známá, to fakt beru jako plus a velké. Topení od motoru se nebojím, řadu let jezdím i na viragu 1100, a to i dlouhý mnohadenní tripy po cizině v letních časech, vedro jako prase, motor rozžhavenej do ruda. A dá se to v pohodě.
Metric má pravdu, že opravdu šilhám ke Guzzi, ale prodávat ji později jen z důvodu zklamání, to je přesně to, čemu se chci vyhnout.
Spike-cz zmínil akční sety, to je skutečně věc, která mě velmi zaujala, a je to naopak velké plus pro Guzzi. Např. letos dávali v Sušici doplňky za 30-40 t k motorce (majitelé by mohli vědět víc, ale je jich tady jen 8). U afry to nehrozí a tuhle raketu bych pěkně přisolil navíc.
stráťa píše: Ona ta V85TT zase tak nová není. V podstatě všechny Guzzi jsou spíš evoluce předchozích modelů už pár desítek let a ty motory spolehlivě najíždí stovky tisíc km.
Mě V85TT docela zklamala, čekal jsem něco trochu jiného ale podle toho co píšeš by ti mohla vyhovovat. A taky budeš pořád přemýšlet jestli si neudělal chybu pokud koupíš Hondu.
Toto je velmi hezky napsáno přesně.
Pokud půjdu do Hondy, 100% vím, že budu furt pošilhávat ke Guzzi. Takže nakonec nezbyde, než Hondu se ztrátou min. 70 litrů prodat a jít pro guzzinu. A ta mi třeba nesedne, a zklamání bude dvojnásobné to je právě dilema. Proto chci znát, co by dělali jiní motorkáři.
Díky za tento příspěvek.
Abych to shrnul:
Nutná je zkouška. Jízdní i ergonomická. I když - jízdní..... no, co já můžu posoudit - prd. Obě jsou tak silný, že něco podobného jsem v životě neřídil.
A když mi Guzzi nesedne, u Hondy mám jistotu. Tož tak
Edit: opravuji pravopis.
Naposledy editováno 07.04.2020 13:09:11
Yura píše: Metric má pravdu, že opravdu šilhám ke Guzzi, ale prodávat ji později jen z důvodu zklamání, to je přesně to, čemu se chci vyhnout.
Aby sa nestalo, že Ťa to bude tak škrieť, že si tú Guzzinu kúpiš dodatočne a potom budeš rozmýšľať, či to bol dobrý nákup.Pri Tvojej výške potrebuješ ergonomickú skúšku, jazdnú možno ani tak nie - s výnimkou odpruženia, ktoré sa dá nastaviť, si okrem ergonómie viem v pohode zvyknúť asi na všetko. Prajem teda šťastnú ruku, ja budem tento rok asi tiež vyberať, síce mám širší zoznam kandidátov, no bohužiaľ mám tiež ten problém, že čo ma zaujalo dizajnom (napr. Multisranda) mi celkom nevyhovuje ergonomicky a čo mi sedí ergonomicky (napr. KTM), sa mi zasa nepáči.