bmw_r1300gs_cartec





Téma: Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
7.4.2020 v 07:54
Zdravím.

K milionu témat "jakou?" a "tu nebo tu?" přidávám milionté první.

Vždy jsem toužil (a furt to platí) po Honda Africa Twin CRF 1000, eventuálně i připravovaná verze 800 ccm. Krásná, ušlechtilá a přitažlivá dáma ...... Ale teď přišlo Moto Guzzi s jejím V85 TT. Tenhle stroj mi zvedá tep, to je prostě modelka, takovej ten hajzlik, co pro jeden pich klidně rozbije manželství, ale šimrání v tříslech cítíš léta .....

Nyní mi svítá naděje, že by se to dalo v dohledné budoucnosti snad i zrealizovat. A tak pomalu lovím názory a postřehy, na nichž budu své rozhodování stavět. Jaký by byl hlas motorkářů? Srdce nebo rozum? Pište prosím, jak by jste volili vy. Proto to nechávám na smetišti.
Samozřejmě je řeč o nových motorkách.

Ps. Recenze a videa zhlédnuty, technická data přečtena (stejně to v životě nevyužiju - ty stroje mě svými schopnostmi dalece a dalece převyšují).
A ještě prosím - mluvme pouze o těchto dvou. Nová Afrika 1100, Triumph, BMW, KTM - finančně nedostupné. Versyse, Tenerku a Stroma zatím ne, i když to jsou skvělé motorky.
Díky.
Anketa: Hondu nebo Guzzi?
Honda Africa Twin CRF 1000
27%
11
Moto Guzzi V85 TT
73%
30

1 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 09:12 | Nahoru | #1
Ono také záleží jak budeš motocykl provozovat. Africa má větší obsah a výkon,tudiž bude vhodnější na cestování ve dvou a navíc má i terénější ambice. Co by mě u Afriky štvalo,že člověk za ní vyplázne 300 litrů a na cestách jich bude potkávat mraky . To Guzzi nikdy nebude taková masovka. Za mě,pokud bych volil jednu z těchto dvou,tak rozumem volím Afriku a srdcem Guzzi. Já bych volil srdcem.

2 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 09:38 | Nahoru | #2
Tak to bude docela problém, mám 195cm/100kg a na MG jsem se neposkládal - kolena mimo nádrž, nepříjemně zalomené nohy a strašně málo místa na chodidla. Je to dost malá motorka.

Jako mínus k AT si napiš drahé plasty masky. Ale fakt drahé...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 10:34 | Nahoru | #3

Yura píše: Redguy> no, jak se to vezme. Ale jo, Guzzi - to jsem zamilovanej. Je nádherná. Ale taky nevyzkoušená.... Afra to je roky prověřená perfektní kvalita, a navíc taky skvěle vypadá.
U mě už je pak v daleké budoucnosti další změna nepravděpodobná. Aby mě pak volba Guzzi nesrala...


Ona ta V85TT zase tak nová není. V podstatě všechny Guzzi jsou spíš evoluce předchozích modelů už pár desítek let a ty motory spolehlivě najíždí stovky tisíc km.
Mě V85TT docela zklamala, čekal jsem něco trochu jiného ale podle toho co píšeš by ti mohla vyhovovat. A taky budeš pořád přemýšlet jestli si neudělal chybu pokud koupíš Hondu.

Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 11:08 | Nahoru | #4
Takže prvá zásadná vec: Čítal som, čo tu píšeš a je to jasné. Ty chceš Guzzi. Mne osobne síce sympatická nie je, ale môj vkus je môj a Tvoj je Tvoj, takže z tohoto hľadiska by som Ti jednoznačne odporúčal Guzzi. Kúp si tú, čo chceš, ak by to bolo fakt zlé, stále ju môžeš predať. Ak by si si kúpil niečo iné, naveky sa budeš umárať v myšlienkach, čo keby...

Je tam jedno ale - Tvoja výška. Ja mám cca 195/100 (možno trochu väčšiu hmotnosť po týždňoch karantény) a keď som si na výstave sadol na Guzzi, bola malá. NC750X ani nie, väčšia by bola pohodlnejšia, ale dala sa. Hlavný rozdiel je asi profil bokov v oblasti kolen, NCčko ho má hladký, Guzzi tam má valce, ktoré zavadzajú. Takže Ti radím, požičaj si ju na pár hodín alebo deň, zajazdi si, aby si zistil, či Ti sedí a uvidíš. Ak dokážeš prekusnúť tie valce, tak do nej choď.

Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 12:02 | Nahoru | #5
Jestli mohu se svojí troškou do mlýna - tak nejsem zrovna malej a už se to tady psalo vejš - u MG jsem měl problémy se na to poskládat. Kolena se mi opírala o hlavy (mám trochu delší zadní končetiny), navíc tedy ten hic z nich asi bude v parnu lábuš. Honda mně líp "padla do ruky".
Pro Hondu mluví větší užitková hodnota, rozšířenější servis i po Evropě atd, tedy dostupnější ND, větší sortiment příslušenství, a když si nezakládáš na individualismu tak no problem.
MG bývá více srdeční záležitost, znám lidi co na to nedají dopustit a taky ty kteří když se řekne MG tak jim zrudne oční pozadí. S praktičností a užitkovostí je na tom dle mýho hůř než AT.
Kdybych byl postaven před ultimativní volbu jestli AT nebo MG, tak bych se sice chvilku kroutil ale nakonec by bylo ad a/ správně.....
To jsem poradil, co? Hraběcí rady....

Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 13:54 | Nahoru | #6
Chce si na to sednout, guzzina mi přišla malá (182cm, dost přes metrák..)
Byl jsem rozhodnutej pro Afriku, ale stará už kromě šedejch dovozců nebyla a nová mě nenadchla, normální nedávala bez nutnosti spousty doplňků smysl a Adventure za čtyři kila už byla moc.. Nakonec jsem cestou z práce vlezl na báwo F850GSA a když mě na to dali slušnou cenu na showroomovej kousek a plus boční hliníkáče zadarmo, bylo rozhodnuto a nelitoval jsem toho zatím ani vteřinu. Ale tos nechtěl slyšet

1 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 14:49 | Nahoru | #7
Muj nazor neber vazne, protoze jsem psonek a navic houby tomu rozumim.
Ja jsem jezdil 12 let na xt600, pak dva roky zpatky jsem koupil novou afriku a jsem nadsenej. V tuto chvili ma najeto cca 30k km, nebyl s ni zadny problem.
Dvakrat jsem byl na Nordkappu a je to vyborny stroj na klidne cestovani.
Jestli se schovas za plexi, tak v nemecku nemusis jit pod 190kmh. Kdyz zase jedes pomalu, udelas na nadrz pres 450km.
Jasne, ze ktmy jsou silnejsi atd, ale to uz si musis ujasnit, co chces.

Ja osobne bych zadnou Guzzinu ani podobne vynalezy absolutne nechtel, to by byl vcelku prusvih pri nejakem cestovani. A verim, ze i kdybys to mel jenom na litani kolem komina, tak to zastoupeni v CR asi nebude idealni.....

Asi moc nejde o to, ktera je lepsi. Jde o to, abys presne vedel, co chces

(reakce na) Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 15:39 | Nahoru | #8
Yura> Aby ses s cenou dílů nedivil. Srovnávalo se tu světlo:
Honda 50 000Kč
KTM 25 000Kč
Guzzi 14 000Kč

No a plasty na V85TT moc nejsou.

Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 17:02 | Nahoru | #9
Když jsem vybíral svoji současnou motorku, byl jsem skoro rozhodnutý pro Yamahu 1200 ST. Tak na 95%. Šel jsem jí projet a jen tak pro porovnání jsem nejdřív zkusil Hondu VFR1200X Crosstourer. Úplně mě nadchla (hlavně motor) a když jsem hned po ní sedl na ST, byl jsem zklamaný, vypadalo to, že vůbec nejede. A teď nedávno jsem si sedl na MG V85TT a ta motorka mě chytla, nejen vzhledem, ale i ergonomií posedu (měřím 182 cm). Ještě uvidím, jak pojede, zatím jsem na ní jen seděl. Asi to bude za pár let moje další motorka, až se nabažím současného korábu, tak to bude něco menšího a lehčího. Na AT se mi sedělo dobře, ale nechytla mě..... No asi touto svojí zkušeností ti chci doporučit, abys chvíli poslouchal sám sebe (bez ohledu na dialog rozumu a srdce). Přeji výběr, se kterým budeš spokojený

Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 21:16 | Nahoru | #10
Já jen k té velikosti. Mám 191cm a V85TT mi malá není. Ani kolenama neštrejchám o hlavy. Teda v jízdní pozici. Když na to sednu na výstavě, tak jo. Stejně jako všichni ostatní. Ale za jízdy, když se uvolníš a nesoustředíš se na to, že jako chceš štrejchat kolenama o hlavy, najednou zjistíš, že jedeš a mezi kolenem a hlavou máš pár cm fuk.

(reakce na) Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 21:19 | Nahoru | #11
Yura> Ahoj, měl jsem afru (2016) 3 roky a už se mi za tu dobu hodně omrzel design (prostě se mi už nelíbila), dnes už jich jezdí hodně a na mou výšku (174) byla taky dost velká (i rozvor, atd). Oplastování křehký, dostat se ke vzduch. filtrům (2x) porod, abys ji trochu obrnil (šusplech, padáky) jdeš s tak už velkou vahou nahoru (čím těžší terén, tím v ruku v ruce s nijak nízkým těžištěm blbá kombinace). Záleží jaký poměr on-off chceš jezdit a co si pod pojmem off představuješ. Individuální volba bude vždy subjektivní. Uvažuješ-li o offu a silnice v poměru 10 ku 90 a třeba jen ve formě šotolin, nebál bych se do výběru zařadit TT800, jestli jsi rozhodnut vybírat ze dvou výše zmíněných klonil bych se ke guzzině.

Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 21:19 | Nahoru | #12
Guzzi oproti Africe nejede. Ale vůbec mě to nevadilo . Jsem profesí technik, takže jsem na oba stroje koukal "jiným" pohledem. Pokud bych měl tvoje zadání - většinou jízda solo, dálnice minimum a terén spíše polní či lesní cestu.................Guzzi. Jedinou výtku - protože občas projedu i nějaký terén, tak mě na Guzzi vadily držáky zadních stupaček.............ale jdou lehce demontovat. Když jsem se potřeboval na motorce hýbat, tak mě při nutnosti zasednout zadní kolo tlačily do lýtek.........jezdil jsem ale tam, kde to pro guzzinu není. V terénu byla Afrika lepší...........ale větší rozdíl až ve verzi Adventure. Guzzi byla hodnější, plynulejší, prostě kochací a na toulání krajinou k mému věku adekvátnější. Afrika byla ucukanější - což mě vadilo nejvíc - a také dost rychlá. Pořád jsem se musel kontrolovat. O technickém zpracování se vyjádřím asi takto - Ital se vytáhnul a poslal Japonce hrát ne druhé housle, ale spíše z koncertního sálu někam na vesnickou tancovačku.
Tolik můj trochu jiný pohled - rozhodnout se stejně budeš muset sám. A aby jsi si slepě nemyslel, že MG je vzduchová stařešina s kardanem, tak těch elektofičur už má na můj vkus také zbytečně dost. Naštěstí je šikovně pocitově posunuly až někam do pozadí, tak je za normální jízdy ani nepostřehneš.

(reakce na) Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 21:48 | Nahoru | #13

Yura píše: JiB> přiznám se že nemám ponětí, jak toto udělat. Možná nějaká motopůjčovna, ale že by tam měli Afriku a guzzinu? Pochybuju....Rád si nechám poradit.
Ale dnes jsem si vypsal všechny dosažitelné prodejce Guzzi, a pošlu dotaz na možnost zkušební jízdy. Bartyzal v Hondě v Budějicích pokud vím normálně zkušební jízdy nedělá, takže zkusím i jiný firmy. Ale na víc jak hodinu - dvě, to asi těžko.


Motopůjčovny ne. Na Tvém místě bych se snažil oslovit slušné prodejce a vydyndat na nich zapůjčení (záloha bude potřeba) tak na půlden. Toby mělo na první posouzení stačit. Sto kilometrů kolem komína a máš jasno.
Na Hondu nemám vazbu, zkusím se poptat na MG. Ale neslibuju nic co nemůžu splnit.

1 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2020 v 22:11 | Nahoru | #14
Na půjčení jí mají v Bath https://motopujcovn...otocyklu?brand[0]=21 a jako prodejce mají i skladovky a určitě předváděcí tak třeba tam se zeptat?
Taky by mne zajímalo se na ní svézt i když Stelvio nahrazovat nechci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2020 v 11:42 | Nahoru | #15
Yura> U Bartha dělá kamarádka, jestli chceš seženu ti na ni kontakt a dám ji vědět že se ozveš, nevím teda jak moc dokáže něco ovlivnit, ale nějakej insider se vždycky hodí.
A vím že se na to neptáš, ale co 700 Tenere od Yamahy? Z mýho phledu pro tvý účely zajímavej stroj.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 11.4.2020 v 10:36 | Nahoru | #16

Yura píše: ThomasDRZ>to je asi pravda, ale u tohoto prodejce mají stále nové kusy. Nevim, neznám, možná je šedej, ale má je a to včetně záruky a zkušebních jízd. Ale já jsem se už asi rozhodl pro Guzzi. Poslední slovo bude mít testovací jízda.

edit: kromě posledního inzerátu, to je bazar.



Primorbike je šedý dovozce. Jel jsem na Africe i na té Guzzi, i když na Guzzi jen asi 30 km po klikaté silnici. Guzzi se mě v zatáčkách vodila líp než Africa, to díky menšímu přednímu kolu a díky nižšímu těžišti. Co mě u Guzzi trochu vadilo byl přepínač blinkrů (nevěděl jsem jestli jsem je zapnul a následně vypnul - pro mě špatná odezva přepínače). Převodovka má charisma pro tento typ motoru, při přeřazení hlasitě cvaknutí jak výstřel z flobertky. Na silnici bych si asi vybral tu Guzzi.

(reakce na) Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000

Skvělá odpověď, děkuji! 12.4.2020 v 20:00 | Nahoru | #17

Yura píše: Koudy01> a jak je to s drobnými karamboly? Přece jen plech se máčkne a drží, takže pokud někdo není citlifka, jezdí. Ale plast - stačí nějakej menší štrejchanec a rup - je po nádrži, tisíce lítaji na všechny strany a motka dočasně mimo provoz. Ale jinak v plastové nádrži nevidím nic špatnýho, aspoň to ve vyšším věku nemá sklony k vyrezání.



Hele moje Breva s plastovou nádrží šla už i přes boudu (highsider) a musím teda zaťukat, ale praštil jsem s tím vícekrát za těch skoro 100tis.km co jí mám a měnil jsem jen jednou levou trubku řidítka.
Jinak má nějakou tu kosmetiku samozřejmě, ale nic co by mělo vliv na fci.

Jinak se ty novější generace Guzzin (řekněme od roku 2005) nějak výrazně neserou , elektrika si občas žije vlastním životem ve smyslu, že se rozsvítí na displeji kontrolka servis, ale kdyby tam ta kontrolka nebyla, ani nevíš že jí něco vadí - normálně to nastrartuje, svítí, troubí, jede...
Mě to třeba děla olejový čidlo za pár korun, ale protože olej hlídám, tak na to seru..

Svez se a uvidíš, ale asi bych se toho kvůli spolehlivosti nebo plastové nádrži fakt nebál. ..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist