K milionu témat "jakou?" a "tu nebo tu?" přidávám milionté první.
Vždy jsem toužil (a furt to platí) po Honda Africa Twin CRF 1000, eventuálně i připravovaná verze 800 ccm. Krásná, ušlechtilá a přitažlivá dáma ...... Ale teď přišlo Moto Guzzi s jejím V85 TT. Tenhle stroj mi zvedá tep, to je prostě modelka, takovej ten hajzlik, co pro jeden pich klidně rozbije manželství, ale šimrání v tříslech cítíš léta .....
Nyní mi svítá naděje, že by se to dalo v dohledné budoucnosti snad i zrealizovat. A tak pomalu lovím názory a postřehy, na nichž budu své rozhodování stavět. Jaký by byl hlas motorkářů? Srdce nebo rozum? Pište prosím, jak by jste volili vy. Proto to nechávám na smetišti.
Samozřejmě je řeč o nových motorkách.
Ps. Recenze a videa zhlédnuty, technická data přečtena (stejně to v životě nevyužiju - ty stroje mě svými schopnostmi dalece a dalece převyšují).
A ještě prosím - mluvme pouze o těchto dvou. Nová Afrika 1100, Triumph, BMW, KTM - finančně nedostupné. Versyse, Tenerku a Stroma zatím ne, i když to jsou skvělé motorky.
Díky.
1 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
2 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
Jako mínus k AT si napiš drahé plasty masky. Ale fakt drahé...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
Yura píše: Redguy> no, jak se to vezme. Ale jo, Guzzi - to jsem zamilovanej. Je nádherná. Ale taky nevyzkoušená.... Afra to je roky prověřená perfektní kvalita, a navíc taky skvěle vypadá.
U mě už je pak v daleké budoucnosti další změna nepravděpodobná. Aby mě pak volba Guzzi nesrala...
Ona ta V85TT zase tak nová není. V podstatě všechny Guzzi jsou spíš evoluce předchozích modelů už pár desítek let a ty motory spolehlivě najíždí stovky tisíc km.
Mě V85TT docela zklamala, čekal jsem něco trochu jiného ale podle toho co píšeš by ti mohla vyhovovat. A taky budeš pořád přemýšlet jestli si neudělal chybu pokud koupíš Hondu.
Je tam jedno ale - Tvoja výška. Ja mám cca 195/100 (možno trochu väčšiu hmotnosť po týždňoch karantény) a keď som si na výstave sadol na Guzzi, bola malá. NC750X ani nie, väčšia by bola pohodlnejšia, ale dala sa. Hlavný rozdiel je asi profil bokov v oblasti kolen, NCčko ho má hladký, Guzzi tam má valce, ktoré zavadzajú. Takže Ti radím, požičaj si ju na pár hodín alebo deň, zajazdi si, aby si zistil, či Ti sedí a uvidíš. Ak dokážeš prekusnúť tie valce, tak do nej choď.
Pro Hondu mluví větší užitková hodnota, rozšířenější servis i po Evropě atd, tedy dostupnější ND, větší sortiment příslušenství, a když si nezakládáš na individualismu tak no problem.
MG bývá více srdeční záležitost, znám lidi co na to nedají dopustit a taky ty kteří když se řekne MG tak jim zrudne oční pozadí. S praktičností a užitkovostí je na tom dle mýho hůř než AT.
Kdybych byl postaven před ultimativní volbu jestli AT nebo MG, tak bych se sice chvilku kroutil ale nakonec by bylo ad a/ správně.....
To jsem poradil, co? Hraběcí rady....
Byl jsem rozhodnutej pro Afriku, ale stará už kromě šedejch dovozců nebyla a nová mě nenadchla, normální nedávala bez nutnosti spousty doplňků smysl a Adventure za čtyři kila už byla moc.. Nakonec jsem cestou z práce vlezl na báwo F850GSA a když mě na to dali slušnou cenu na showroomovej kousek a plus boční hliníkáče zadarmo, bylo rozhodnuto a nelitoval jsem toho zatím ani vteřinu. Ale tos nechtěl slyšet
1 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
Ja jsem jezdil 12 let na xt600, pak dva roky zpatky jsem koupil novou afriku a jsem nadsenej. V tuto chvili ma najeto cca 30k km, nebyl s ni zadny problem.
Dvakrat jsem byl na Nordkappu a je to vyborny stroj na klidne cestovani.
Jestli se schovas za plexi, tak v nemecku nemusis jit pod 190kmh. Kdyz zase jedes pomalu, udelas na nadrz pres 450km.
Jasne, ze ktmy jsou silnejsi atd, ale to uz si musis ujasnit, co chces.
Ja osobne bych zadnou Guzzinu ani podobne vynalezy absolutne nechtel, to by byl vcelku prusvih pri nejakem cestovani. A verim, ze i kdybys to mel jenom na litani kolem komina, tak to zastoupeni v CR asi nebude idealni.....
Asi moc nejde o to, ktera je lepsi. Jde o to, abys presne vedel, co chces
Tolik můj trochu jiný pohled - rozhodnout se stejně budeš muset sám. A aby jsi si slepě nemyslel, že MG je vzduchová stařešina s kardanem, tak těch elektofičur už má na můj vkus také zbytečně dost. Naštěstí je šikovně pocitově posunuly až někam do pozadí, tak je za normální jízdy ani nepostřehneš.
Yura píše: JiB> přiznám se že nemám ponětí, jak toto udělat. Možná nějaká motopůjčovna, ale že by tam měli Afriku a guzzinu? Pochybuju....Rád si nechám poradit.
Ale dnes jsem si vypsal všechny dosažitelné prodejce Guzzi, a pošlu dotaz na možnost zkušební jízdy. Bartyzal v Hondě v Budějicích pokud vím normálně zkušební jízdy nedělá, takže zkusím i jiný firmy. Ale na víc jak hodinu - dvě, to asi těžko.
Motopůjčovny ne. Na Tvém místě bych se snažil oslovit slušné prodejce a vydyndat na nich zapůjčení (záloha bude potřeba) tak na půlden. Toby mělo na první posouzení stačit. Sto kilometrů kolem komína a máš jasno.
Na Hondu nemám vazbu, zkusím se poptat na MG. Ale neslibuju nic co nemůžu splnit.
1 reakcí na tento příspěvek Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
Taky by mne zajímalo se na ní svézt i když Stelvio nahrazovat nechci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
A vím že se na to neptáš, ale co 700 Tenere od Yamahy? Z mýho phledu pro tvý účely zajímavej stroj.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
Yura píše: ThomasDRZ>to je asi pravda, ale u tohoto prodejce mají stále nové kusy. Nevim, neznám, možná je šedej, ale má je a to včetně záruky a zkušebních jízd. Ale já jsem se už asi rozhodl pro Guzzi. Poslední slovo bude mít testovací jízda.
edit: kromě posledního inzerátu, to je bazar.
Primorbike je šedý dovozce. Jel jsem na Africe i na té Guzzi, i když na Guzzi jen asi 30 km po klikaté silnici. Guzzi se mě v zatáčkách vodila líp než Africa, to díky menšímu přednímu kolu a díky nižšímu těžišti. Co mě u Guzzi trochu vadilo byl přepínač blinkrů (nevěděl jsem jestli jsem je zapnul a následně vypnul - pro mě špatná odezva přepínače). Převodovka má charisma pro tento typ motoru, při přeřazení hlasitě cvaknutí jak výstřel z flobertky. Na silnici bych si asi vybral tu Guzzi.
(reakce na) Guzzi V85 TT vs Africa CRF 1000
Yura píše: Koudy01> a jak je to s drobnými karamboly? Přece jen plech se máčkne a drží, takže pokud někdo není citlifka, jezdí. Ale plast - stačí nějakej menší štrejchanec a rup - je po nádrži, tisíce lítaji na všechny strany a motka dočasně mimo provoz. Ale jinak v plastové nádrži nevidím nic špatnýho, aspoň to ve vyšším věku nemá sklony k vyrezání.
Hele moje Breva s plastovou nádrží šla už i přes boudu (highsider) a musím teda zaťukat, ale praštil jsem s tím vícekrát za těch skoro 100tis.km co jí mám a měnil jsem jen jednou levou trubku řidítka.
Jinak má nějakou tu kosmetiku samozřejmě, ale nic co by mělo vliv na fci.
Jinak se ty novější generace Guzzin (řekněme od roku 2005) nějak výrazně neserou , elektrika si občas žije vlastním životem ve smyslu, že se rozsvítí na displeji kontrolka servis, ale kdyby tam ta kontrolka nebyla, ani nevíš že jí něco vadí - normálně to nastrartuje, svítí, troubí, jede...
Mě to třeba děla olejový čidlo za pár korun, ale protože olej hlídám, tak na to seru..
Svez se a uvidíš, ale asi bych se toho kvůli spolehlivosti nebo plastové nádrži fakt nebál. ..