narazil jsem na tento článek:
https://motosvet.cz/...oj-za-cnc-packy.html
Chudákovi policisté sebrali CNC páčky a musel motorku nechat odtáhnout odtahovkou..
Máte někdo zkušenosti s kontrolami v cizině, jestli taky koukají na páčky?
Případně nějaké problémy na STK v ČR?
Jelikož budu potřebovat jezdit Německo a Rakousko a mám taky čínské páčky, tak uvažuji o koupi páček
s německou homologaci od výrobce V-Trec, vyjdou na cca 100 euro za celou sadu.
Například tyhle:
https://www.motea.co...ec-foldable-119543-0
Neví někdo jestli ta homologace platí jen v Německu nebo všude?
Díky
3 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
A ano, prestavbu ti v nemecku do technicaku povoli a zapisou, ale pored musis u sebe vozit vsechny papiry o schvaleni daneho dilu od vyrobce a predlozit je pri silnicni kontrole - kdyz mas motorku prihlasenou v nemecku.
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
Na TK chcú len tie guličky na koncoch, aby to nebolo ostré.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
MotoMike píše: V Rakousku pokud budeš mít nehomo CNC brzdovou tak jsi dojezdil.
máš s tím osobní zkušenost?
Tak jsem chvíli pátral po informacích ohledně homologace a našel jsem,
že existuji mezinárodní technické předpisy pro schvalování vozidel a jejich částí,
včetně dohody o vzájemném uznávání homologací.
Třeba tady:
http://mezinarodni-p...-sud.cz/cs/informace
Z toho vyplývá, že německá (stejně jako česká) homologace by měla být uznávána ve státech účastnicích teto dohody, kam patří většina států.
Nebo jsem to pochopil špatně?
Naposledy editováno 24.03.2020 18:14:52
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
Je to podobný jako naše ATEST 8SD...
Naposledy editováno 24.03.2020 19:28:15
Já to chápu tak, že souběžně navzájem se uznávají i národní homologace jednotlivých států,
které dohodu o vzájemném uznávání homologací přijaly.
Např. pro ráfky na auta v ČR se oficiálně uznává německá ABE a česká ATEST 8SD pro auto-fólie na skla platí v celé EU.
Jinak logicky nechápu smysl schválení dílů pro běžný silniční provoz v rámci jednoho státu. Kdo by to měl pak kupovat?
1. mnohem větší trh, kde se jich prodá daleko víc než v čechách
2. ABE/KBA jim uznají i v rakousku, kde si to pak koupí hromada dalších lidí.
Ale zase to řeší jen německý národní § 22 Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung (StVZO) který neplatí nike jinde na světě než v Německu. Když už jí teda uznávají mezinárodně, což je hezký, nemůžou jí vyžadovat po vozidle, které je registrované mimo německo, protože tam jejich zákon neplatí.
Uvedu ještě jeden příklad. Koupil jsem auto z německa s černýma fóliema na oknech. Byla na nich vyznačená (nálepkou na každem okně) minimální propustnost. V německu auto přes technickou procházelo v pohodě, protože byla ta propustnost vyznačená a měřením to prošlo. Při přihlášení u nás jsem musel fólie sundat, protože neměli ATEST 8 SD a jiná značka nebyla pro techniky platná, ani když jsem měl protokol z německa, kde byly fólie zapsané.
Naposledy editováno 24.03.2020 22:08:40
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
Naposledy editováno 24.03.2020 22:59:07
Hanz.D. píše: tak zrovna LSL tu mam a jsou plne na chlup stejný jako čínský, dokonce jsou díly naprosto bez problémů vyměnit. Koupil jsme právě jednu LSL páčku na Speed Tripla kvůli porovnání s čínou.
Tak ja uz to leta nevidel, mel jsem je v ruce v dobe kdy to vyráběli. Ono kdyz pak lidi kupuji za 150cinu tak by v lsl chcipli hlady, tak uz mozna taky jen preprodavaji...
Ja to mam jednodussi o to, ze se mi ty čínský nelibi tak vozím origo, z hlediska funkce taky nic navic. A navic do aftermarket pump ala accossato stejne nepasuji...
Naposledy editováno 24.03.2020 22:30:13
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
Rahmen § 30 StVZO // 2002/24 EG - EU norma
Der Rahmen muss sich im originalen Auslieferungszustand befinden!
Fußrasten §§ 30, 61 StVZO - žádná EU norma (Stupačky)
Fußrasten können gegen Zubehörteile getauscht werden.
- die Anzahl muss der Sitzplatzzahl entsprechen (2 pro Sitz)
- sie müssen klappbar sein
- es sollte immer ein Gutachten oder eine Allgemeine Betriebserlaubnis (ABE) beiliegen ( in dieser muss das Motorrad aufgeführt sein! Außerdem sind dort die evtl. Auflagen, Anbauvorschriften und ggf. ein Hinweis auf eine “Eintragungspflicht” aufgeführt.)
Lenker/Hebel/Griffe §§ 30, 61 StVZO - žádná EU norma (řídítka, páčky, gripy)
Lenker, Hebel und Griffe können gegen Zubehörteile getauscht werden.
- alle Zubehörlenker müssen geprüfte Teile sein und werden in Verbindung mit einem Teilegutachten oder einer ABE geliefert.
- sie müssen evtl. “eingetragen” werden (siehe Gutachten oder ABE).
Bremsen§§ 30, 19 StVZO // 93/14 EWG - EU norma
Bremsenteile sind bauartgeprüfte Teile. Sie können
gegen Zubehörteile getauscht werden.
- Bremsleitungen, z.B. “Stahlflex” -mit oder ohne Kunststoffmantel- sind meistens “eintragungsfrei”, sind aber gem. Einbauvorschrift in der Betriebserlaubnis zu verbauen.
- Bremsleitungen dürfen nicht verdreht werden, müssen scheuerfrei verlegt und dicht sein.
- Bremsscheiben, z.B. Wave-Scheiben, haben immer ein Gutachten oder eine ABE und müssen für das entsprechende Motorrad bestimmt sein.
- Bremsbeläge müssen eine nationale (KBA-Nr.) oder eine internationale (EG- oder ECEKennzeichnung) Zulassung besitzen.
- Bremsen-(Original)-Ersatzteile (Originalform, genehmigter Nachbau) müssen nicht
“eingetragen werden.
Rad/Reifen §§ 30, 36 StVZO // 97/24 EWG
Immer auf die richtige Größe, Zuordnung und Bezeichnung achten!
(Angaben s. Fahrzeugschein oder Zulassungsbescheinigung Teil 1)
- auf die richtige Laufrichtung achten!
- auf den richtigen Reifentyp und -hersteller achten! (ggf. Herstellerfreigabe via Internet herunterladen und evt. abstempeln lassen)
- bei Tauschfelgen (z.B. PVM, Marchesini usw.) die Zuordnung zum Motorradtyp prüfen und ggf. begutachten lassen!
Seiten-/Hauptständer 61StVZO // 93/31 EWG
Ohne geht´s nicht!
- ein Seitenständer und/oder ein Hauptständer muss vorhanden sein
- ein Losfahren mit ausgeklapptem Ständer darf nicht möglich sein
- der/die Ständer muss/müssen sicher fixiert werden - i.d.R. mittels zweier Federn oder eine Feder in Verb. mit einer Halteklammer oder eine nachgewiesen haltbare Feder (10000 Zyklen)
Spiegel 97/24 EWG
Auf das Prüfzeichen kommt es an!
Die Anzahl hängt von der Erstzulassung (EZ) ab:
vor EZ 01.01.1990
1 links
ab EZ 01.01.1990 unter 100 km/h
1 links
ab EZ 01.01.1990 über 100 km/h
2
Wenn der Spiegel mit einem Prüfzeichen versehen ist, stimmt auch die geforderte Größe von 69 cm2 und er ist somit zugelassen.
Naposledy editováno 24.03.2020 22:38:22
1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace
dinosaurus píše: v Rakousku pačky - real kamoš platil pokutu - chteli im sebrat tp..................video minuta 5.10 .............................https://www.youtube.com/watch?v=77nU9ugsYnE&feature=share................
Dobré video, pár postřehů toho technika je však naprosto trefných - např. zmínka o tom, jak si lidi koupí motorku za 20.000€ a pak si na to zcela nepochopitelně namontují nehomologované čínské doplňky v hodnotě pár centů (nejedná se o doslovný překlad, aby mě nekdo nechytal za slovo, ale smysl věty je stejný). To vnímám úplně stejně. Chci tuning a chci se lišti? OK, tak ať to má smysl a ne kupovat čínské repliky. Osobně mi pak takové doplňky na motorce připadají spíše k smíchu...
Edit: překlep
Naposledy editováno 25.03.2020 08:27:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Podle informací na které odkazují tyto předpisy:
http://mezinarodni-p...-sud.cz/cs/informace
mi furt vychází, že pokud existuje sjednocená evropská (nebo mezinárodní) norma,
tak musí být schválení dle teto normy. Pokud neexistuje, tak se může schválit podle
národní (dle sídla výrobce nebo jeho zastoupení) a platí dohoda o vzájemném uznávání homologací.
Naposledy editováno 25.03.2020 08:41:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Alant píše: Hanz.D.>
Podle informací na které odkazují tyto předpisy:
http://mezinarodni-p...-sud.cz/cs/informace
mi furt vychází, že pokud existuje sjednocená evropská (nebo mezinárodní) norma,
tak musí být schválení dle teto normy. Pokud neexistuje, tak se může schválit podle
národní (dle sídla výrobce nebo jeho zastoupení) a platí dohoda o vzájemném uznávání homologací.
a jak nemcovi dokazes ze jsi ty cinsky packy mel na motorce v dobe konani STK a nedal je tam vcera?
STK ti dava na motorku nejakou pecet a nejde do dalsi STK nic vymenit? gumy ti taky vydrzi 4 roky do dalsi STK?
Edit: vim ze reju, ale moje ryti neni od veci :)
Naposledy editováno 25.03.2020 08:42:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Pokud nas narodni predpis rika, ze brzdova packa musi mit hrany o radiusus ne mensim nez 2mm a zakonceni kuloveho tvaru o prumeru >= 7mm tak to cinska packa splnuje a muzes s ni jezdit a nemec ti nemuze nic vycitat.
Stejne tak by ti teda mohl nemec rict, ze tvoje motorka je v nemecku schvalena pouze s pneumatikou Dunlop a ty tam mas Michelin... a zakaze ti dalsi jizdu, dokud si ji nenechas zapsat do TP podle jeich predpisu?
Naposledy editováno 25.03.2020 08:47:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Na páčkách (nebo jiném dílu) máš homologační značku a taky máš k tomu doklad, policajta nemusí zajímat co jsi měl na STK.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace
Alant píše: husq701>
Na páčkách (nebo jiném dílu) máš homologační značku a taky máš k tomu doklad, policajta nemusí zajímat co jsi měl na STK.
na original pacce zadna znacka neni, na pacce z ciny taky zadna znacka neni
jakej doklad mas k original pacce? ja mam treba kazdou packu na motorce jinou (z vyroby)
takze s original packou neprojdu....
Nemůže každý stát, který přijal podmínky dohody, mít svoje předpisy pro sválení.
Technické postupy schválení jsou sjednocené (stejné) dle dohody a tím pádem
homologace musí být rovnocenná.
Jinak nevidím smysl v národní homologaci. Kdo by se chtěl omezovat tím,
že může jezdit na motorce nebo autem jen v rámci jednoho státu?