globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CNC páčky homologace
 
24.3.2020 v 15:38
Ahoj,
narazil jsem na tento článek:
https://motosvet.cz/...oj-za-cnc-packy.html

Chudákovi policisté sebrali CNC páčky a musel motorku nechat odtáhnout odtahovkou..

Máte někdo zkušenosti s kontrolami v cizině, jestli taky koukají na páčky?
Případně nějaké problémy na STK v ČR?

Jelikož budu potřebovat jezdit Německo a Rakousko a mám taky čínské páčky, tak uvažuji o koupi páček
s německou homologaci od výrobce V-Trec, vyjdou na cca 100 euro za celou sadu.
Například tyhle:
https://www.motea.co...ec-foldable-119543-0

Neví někdo jestli ta homologace platí jen v Německu nebo všude?

Díky
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující

CNC páčky homologace

24.3.2020 v 15:47 | Nahoru | #1
Já jsem si třeba kupoval plexi v Německu přímo u MRA a slečna mi k tomu cpala papírové potvrzení, kterou u nich mám vozit sebou, aby to nebylo illegal.

CNC páčky homologace

24.3.2020 v 15:58 | Nahoru | #2
Díval jsem se na to video. No ty vole to jsou vyjebanci ti germáni.

3 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace

24.3.2020 v 15:58 | Nahoru | #3
Osobně takovejm páčkám nevěřím, nikdy sem je neměl ani nepotřeboval. Nedivim se že to zabavujou

1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace

24.3.2020 v 16:02 | Nahoru | #4
Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) a Allgemeine Betriebserlaubnisse nach § 22 Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung (StVZO) (ABE) je ryze nemeckou zalezitosti a jejich platnost konci na hranicich Nemecka. To ze je jine staty "uznavaji" jako platne je pouze jejich rozhodnuti. Pokud tedy u nas prochazi motorka STK s packama bez ABE/KBA je to v poradku a za hranici by te nikdo nemel popotahovat, protoze motorka splnuje nase narodni predpisy. Nevim teda jestli je i u nas vyzadovana nejaka homologace na packach. Tusim, ze original tam nejakou znacku maji, ale v zivote me nenapadlo to hledat a na STK to nikdz nikoho nezajimalo. Pohybuju se uz tretim rokem po Nemecku a pokud ti motorka nehulaka a vypada bezpecene, nebudou polizeiti prudit. aspon jsem se s tim nikdy nesetkal.
A ano, prestavbu ti v nemecku do technicaku povoli a zapisou, ale pored musis u sebe vozit vsechny papiry o schvaleni daneho dilu od vyrobce a predlozit je pri silnicni kontrole - kdyz mas motorku prihlasenou v nemecku.

1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace

24.3.2020 v 16:03 | Nahoru | #5
V Rakousku pokud budeš mít nehomo CNC brzdovou tak jsi dojezdil.

CNC páčky homologace

24.3.2020 v 16:22 | Nahoru | #6
Je to asi len buzerácia. Robí sa to v Číne a zákazník si povie, čo tam treba vygravírovať/vylasérovať. By som pozrel, či tie isté nestoja v Ázii polovicu a potom si tam dal dorobiť nápisy či čísla. Nemci chcú asi podporiť svojich predajcov. Asi sa ešte nikomu nestalo, že by sa len tak páčka zlomila. A na cendurách to máš kryté blástrami, tak nič neohrozuješ.
Na TK chcú len tie guličky na koncoch, aby to nebolo ostré.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

24.3.2020 v 16:30 | Nahoru | #7

MotoMike píše: V Rakousku pokud budeš mít nehomo CNC brzdovou tak jsi dojezdil.



máš s tím osobní zkušenost?

(reakce na) CNC páčky homologace

24.3.2020 v 16:40 | Nahoru | #8
Fernando1>

Pokud máš origo pohodlné, tak není co řešit.
Já jsem měl origo docela nepohodlné a spojkovou bez regulace, s čínskými CNC páčkami se mi jezdí mnohem líp..

CNC páčky homologace

24.3.2020 v 16:42 | Nahoru | #9
Já jsem byl v Rakousku s China CNC a zatím problém nebyl a když tam jedu tak mám s sebou schované origo, výměna cca 15minut.

(reakce na) CNC páčky homologace

24.3.2020 v 17:47 | Nahoru | #10
Alant> osobní ne ale nikde se to řešilo a někdo to tam psal jako osobní zkušenost.

(reakce na) CNC páčky homologace

24.3.2020 v 18:02 | Nahoru | #11
Hanz.D.>
Tak jsem chvíli pátral po informacích ohledně homologace a našel jsem,
že existuji mezinárodní technické předpisy pro schvalování vozidel a jejich částí,
včetně dohody o vzájemném uznávání homologací.

Třeba tady:
http://mezinarodni-p...-sud.cz/cs/informace

Z toho vyplývá, že německá (stejně jako česká) homologace by měla být uznávána ve státech účastnicích teto dohody, kam patří většina států.
Nebo jsem to pochopil špatně?

Naposledy editováno 24.03.2020 18:14:52

1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace

24.3.2020 v 19:13 | Nahoru | #12
Ano, to je mezinárodní homologace označena Ečkem a číslem (stát kde bylo vydáno). To ale nijak nesouvisí s KBA/ABE, to jsou pouze lokální/německé predpisy.
Je to podobný jako naše ATEST 8SD...

Naposledy editováno 24.03.2020 19:28:15

(reakce na) CNC páčky homologace

24.3.2020 v 21:36 | Nahoru | #13
Hanz.D.>

Já to chápu tak, že souběžně navzájem se uznávají i národní homologace jednotlivých států,
které dohodu o vzájemném uznávání homologací přijaly.
Např. pro ráfky na auta v ČR se oficiálně uznává německá ABE a česká ATEST 8SD pro auto-fólie na skla platí v celé EU.

Jinak logicky nechápu smysl schválení dílů pro běžný silniční provoz v rámci jednoho státu. Kdo by to měl pak kupovat?

CNC páčky homologace

24.3.2020 v 22:04 | Nahoru | #14
Pokud to výrobce chce prodávat v Německu a chce to mít oficiálně jako legální produkt, musí to mít buď mezinárodní homologaci Exx (která řeší emise nebo hlukové normy) nebo místní německou. Pokud by to bylo mezinárodně uznávané tak by nic nebránilo jakékoli německé firmě udělat si levnější certifikát třeba v ČR, Polsku, Slovensku a prodávat to s ATEST 8SD v německu. Jenže to nejde, protože to je národní atest. Jako příklad vezmu TITAX, páčky stejné jako čína, asi si je tam třeba i nechávají vyrábět, ale nechali je atestovat v Německu, protože německo je
1. mnohem větší trh, kde se jich prodá daleko víc než v čechách
2. ABE/KBA jim uznají i v rakousku, kde si to pak koupí hromada dalších lidí.
Ale zase to řeší jen německý národní § 22 Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung (StVZO) který neplatí nike jinde na světě než v Německu. Když už jí teda uznávají mezinárodně, což je hezký, nemůžou jí vyžadovat po vozidle, které je registrované mimo německo, protože tam jejich zákon neplatí.

Uvedu ještě jeden příklad. Koupil jsem auto z německa s černýma fóliema na oknech. Byla na nich vyznačená (nálepkou na každem okně) minimální propustnost. V německu auto přes technickou procházelo v pohodě, protože byla ta propustnost vyznačená a měřením to prošlo. Při přihlášení u nás jsem musel fólie sundat, protože neměli ATEST 8 SD a jiná značka nebyla pro techniky platná, ani když jsem měl protokol z německa, kde byly fólie zapsané.

Naposledy editováno 24.03.2020 22:08:40

CNC páčky homologace

24.3.2020 v 22:16 | Nahoru | #15
Titax tu ale vyráběl a prodával packy kdy po tech cinskejch nebylo ani vidi ani slechu,

Stejne tak ty značkový packy co maji abe ala lsl, pazzo .. vypadaji jinak nez ty čínské. Takze to asi nebude stejnej produkt jen s jinym gravirovanim.

1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace

24.3.2020 v 22:22 | Nahoru | #16
tak zrovna LSL tu mam a jsou plne na chlup stejný jako čínský, dokonce jsou díly naprosto bez problémů vyměnit. Koupil jsme právě jednu LSL páčku na Speed Tripla kvůli porovnání s čínou.

1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace

24.3.2020 v 22:24 | Nahoru | #17
v Rakousku pačky - real kamoš platil pokutu - chteli im sebrat tp..................video minuta 5.10 .............................https://www.youtube.com/watch?v=77nU9ugsYnE&feature=share................

Naposledy editováno 24.03.2020 22:59:07

(reakce na) CNC páčky homologace

24.3.2020 v 22:27 | Nahoru | #18

Hanz.D. píše: tak zrovna LSL tu mam a jsou plne na chlup stejný jako čínský, dokonce jsou díly naprosto bez problémů vyměnit. Koupil jsme právě jednu LSL páčku na Speed Tripla kvůli porovnání s čínou.



Tak ja uz to leta nevidel, mel jsem je v ruce v dobe kdy to vyráběli. Ono kdyz pak lidi kupuji za 150cinu tak by v lsl chcipli hlady, tak uz mozna taky jen preprodavaji...

Ja to mam jednodussi o to, ze se mi ty čínský nelibi tak vozím origo, z hlediska funkce taky nic navic. A navic do aftermarket pump ala accossato stejne nepasuji...

Naposledy editováno 24.03.2020 22:30:13

1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace

24.3.2020 v 22:29 | Nahoru | #19
Dál můžu jako důkaz uvést výpis německých národních paragrafů, které pokud vychází z platné evropské normy, mají tuto normu uvedenou. Pokud je to jen národní paragraf, evropská norma u něj není.

Rahmen § 30 StVZO // 2002/24 EG - EU norma
Der Rahmen muss sich im originalen Auslieferungszustand befinden!

Fußrasten §§ 30, 61 StVZO - žádná EU norma (Stupačky)
Fußrasten können gegen Zubehörteile getauscht werden.
- die Anzahl muss der Sitzplatzzahl entsprechen (2 pro Sitz)
- sie müssen klappbar sein
- es sollte immer ein Gutachten oder eine Allgemeine Betriebserlaubnis (ABE) beiliegen ( in dieser muss das Motorrad aufgeführt sein! Außerdem sind dort die evtl. Auflagen, Anbauvorschriften und ggf. ein Hinweis auf eine “Eintragungspflicht” aufgeführt.)

Lenker/Hebel/Griffe §§ 30, 61 StVZO - žádná EU norma (řídítka, páčky, gripy)
Lenker, Hebel und Griffe können gegen Zubehörteile getauscht werden.
- alle Zubehörlenker müssen geprüfte Teile sein und werden in Verbindung mit einem Teilegutachten oder einer ABE geliefert.
- sie müssen evtl. “eingetragen” werden (siehe Gutachten oder ABE).

Bremsen§§ 30, 19 StVZO // 93/14 EWG - EU norma
Bremsenteile sind bauartgeprüfte Teile. Sie können
gegen Zubehörteile getauscht werden.
- Bremsleitungen, z.B. “Stahlflex” -mit oder ohne Kunststoffmantel- sind meistens “eintragungsfrei”, sind aber gem. Einbauvorschrift in der Betriebserlaubnis zu verbauen.
- Bremsleitungen dürfen nicht verdreht werden, müssen scheuerfrei verlegt und dicht sein.
- Bremsscheiben, z.B. Wave-Scheiben, haben immer ein Gutachten oder eine ABE und müssen für das entsprechende Motorrad bestimmt sein.
- Bremsbeläge müssen eine nationale (KBA-Nr.) oder eine internationale (EG- oder ECEKennzeichnung) Zulassung besitzen.
- Bremsen-(Original)-Ersatzteile (Originalform, genehmigter Nachbau) müssen nicht
“eingetragen werden.



Rad/Reifen §§ 30, 36 StVZO // 97/24 EWG
Immer auf die richtige Größe, Zuordnung und Bezeichnung achten!
(Angaben s. Fahrzeugschein oder Zulassungsbescheinigung Teil 1)
- auf die richtige Laufrichtung achten!
- auf den richtigen Reifentyp und -hersteller achten! (ggf. Herstellerfreigabe via Internet herunterladen und evt. abstempeln lassen)
- bei Tauschfelgen (z.B. PVM, Marchesini usw.) die Zuordnung zum Motorradtyp prüfen und ggf. begutachten lassen!



Seiten-/Hauptständer 61StVZO // 93/31 EWG
Ohne geht´s nicht!
- ein Seitenständer und/oder ein Hauptständer muss vorhanden sein
- ein Losfahren mit ausgeklapptem Ständer darf nicht möglich sein
- der/die Ständer muss/müssen sicher fixiert werden - i.d.R. mittels zweier Federn oder eine Feder in Verb. mit einer Halteklammer oder eine nachgewiesen haltbare Feder (10000 Zyklen)


Spiegel 97/24 EWG
Auf das Prüfzeichen kommt es an!
Die Anzahl hängt von der Erstzulassung (EZ) ab:
vor EZ 01.01.1990
1 links
ab EZ 01.01.1990 unter 100 km/h
1 links
ab EZ 01.01.1990 über 100 km/h
2
Wenn der Spiegel mit einem Prüfzeichen versehen ist, stimmt auch die geforderte Größe von 69 cm2 und er ist somit zugelassen.

Naposledy editováno 24.03.2020 22:38:22

CNC páčky homologace

24.3.2020 v 23:09 | Nahoru | #20
...jawohl

1 reakcí na tento příspěvek CNC páčky homologace

25.3.2020 v 07:09 | Nahoru | #21
Co vim, v Nemecku jsou pri pouziti neoriginalnich dilu (musi mit vsak E-homologaci) dve moznosti schvaleni. Prvni jsou dily, jako treba ALU kola, ke kterym dostanes papir "ABE" kde je seznam treba 50-ti vozu vozu, pro ktera jsou tato kola schvalena. Tento dokument musis vozit s sebou a pri silnicni kontrole predlozit. Pak je druha skupina dilu, ktere musis po montazi na vozidlo nechat schvalit pres STK, kde Ti to zapisi do velkeho TP. U pacek vyse stoji "sie müssen evtl. “eingetragen” werden (siehe Gutachten oder ABE)" tedy muze dojit k jedne i druhe variante. Kazdopadne si myslim, ze tak jako tak musi jit v Nemecku o dil schvaleny pripmo pro tve vozidlo.

(reakce na) CNC páčky homologace

25.3.2020 v 08:26 | Nahoru | #22

dinosaurus píše: v Rakousku pačky - real kamoš platil pokutu - chteli im sebrat tp..................video minuta 5.10 .............................https://www.youtube.com/watch?v=77nU9ugsYnE&feature=share................



Dobré video, pár postřehů toho technika je však naprosto trefných - např. zmínka o tom, jak si lidi koupí motorku za 20.000€ a pak si na to zcela nepochopitelně namontují nehomologované čínské doplňky v hodnotě pár centů (nejedná se o doslovný překlad, aby mě nekdo nechytal za slovo, ale smysl věty je stejný). To vnímám úplně stejně. Chci tuning a chci se lišti? OK, tak ať to má smysl a ne kupovat čínské repliky. Osobně mi pak takové doplňky na motorce připadají spíše k smíchu...

Edit: překlep

Naposledy editováno 25.03.2020 08:27:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

25.3.2020 v 08:31 | Nahoru | #23
Zadrelvalec> Jenze v nemecku si musis pro dane vozidlo nechat schvalit i pneumatiky, ktere jsou jine, nez z vyroby, i kdyz maji predepsany rozmer.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

25.3.2020 v 08:40 | Nahoru | #24
Hanz.D.>

Podle informací na které odkazují tyto předpisy:
http://mezinarodni-p...-sud.cz/cs/informace

mi furt vychází, že pokud existuje sjednocená evropská (nebo mezinárodní) norma,
tak musí být schválení dle teto normy. Pokud neexistuje, tak se může schválit podle
národní (dle sídla výrobce nebo jeho zastoupení) a platí dohoda o vzájemném uznávání homologací.

Naposledy editováno 25.03.2020 08:41:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

25.3.2020 v 08:42 | Nahoru | #25

Alant píše: Hanz.D.>

Podle informací na které odkazují tyto předpisy:
http://mezinarodni-p...-sud.cz/cs/informace

mi furt vychází, že pokud existuje sjednocená evropská (nebo mezinárodní) norma,
tak musí být schválení dle teto normy. Pokud neexistuje, tak se může schválit podle
národní (dle sídla výrobce nebo jeho zastoupení) a platí dohoda o vzájemném uznávání homologací.


a jak nemcovi dokazes ze jsi ty cinsky packy mel na motorce v dobe konani STK a nedal je tam vcera?
STK ti dava na motorku nejakou pecet a nejde do dalsi STK nic vymenit? gumy ti taky vydrzi 4 roky do dalsi STK?

Edit: vim ze reju, ale moje ryti neni od veci :)

Naposledy editováno 25.03.2020 08:42:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

25.3.2020 v 08:47 | Nahoru | #26
Alant> Ano, homologace se uznavaji mezinarodne, ale Nemci po tobe nemuzou chtit abys mel u nas motorku postavenou podle jejich predpisu.
Pokud nas narodni predpis rika, ze brzdova packa musi mit hrany o radiusus ne mensim nez 2mm a zakonceni kuloveho tvaru o prumeru >= 7mm tak to cinska packa splnuje a muzes s ni jezdit a nemec ti nemuze nic vycitat.

Stejne tak by ti teda mohl nemec rict, ze tvoje motorka je v nemecku schvalena pouze s pneumatikou Dunlop a ty tam mas Michelin... a zakaze ti dalsi jizdu, dokud si ji nenechas zapsat do TP podle jeich predpisu?

Naposledy editováno 25.03.2020 08:47:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

25.3.2020 v 09:26 | Nahoru | #27
husq701>
Na páčkách (nebo jiném dílu) máš homologační značku a taky máš k tomu doklad, policajta nemusí zajímat co jsi měl na STK.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CNC páčky homologace

25.3.2020 v 09:34 | Nahoru | #28

Alant píše: husq701>
Na páčkách (nebo jiném dílu) máš homologační značku a taky máš k tomu doklad, policajta nemusí zajímat co jsi měl na STK.


na original pacce zadna znacka neni, na pacce z ciny taky zadna znacka neni
jakej doklad mas k original pacce? ja mam treba kazdou packu na motorce jinou (z vyroby)

takze s original packou neprojdu....

(reakce na) CNC páčky homologace

25.3.2020 v 09:43 | Nahoru | #29
Hanz.D.>
Nemůže každý stát, který přijal podmínky dohody, mít svoje předpisy pro sválení.
Technické postupy schválení jsou sjednocené (stejné) dle dohody a tím pádem
homologace musí být rovnocenná.
Jinak nevidím smysl v národní homologaci. Kdo by se chtěl omezovat tím,
že může jezdit na motorce nebo autem jen v rámci jednoho státu?

CNC páčky homologace

25.3.2020 v 09:48 | Nahoru | #30
bohuzial toto je o zlovoli policajta v nemecku - staci, ze sa mu ta cinska CNC packa nepaci a nenexistuje prostriedok na mieste iny ako vymenit povodne originalne packy ktore si clovek vezie ako nahradny diel.Ono vlastne je dobre mat ako zalozne riesenie ked to clovek niekde odlozi. Je ale vtipne, ze s krasou CNC packou mi uz moto ala nic sa jej nestalo (co beriem ako pozitivim) - povodna dlha Yamaha sa ohla
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist