Banjoplayer> Ahoj. Díky za příspěvek. Naprosto souhlasím s tím, že dobrým záběhem se může rozhodnout o tom, jak bude motorka v budoucnu sloužit. Výhoda tohohle motoru je, že využívá normální rozsah otáček jako auto, má docela nízký kompresní poměr, takže je tu předpoklad dobré životnosti. Nevýhoda ale je, že je chlazený vzduchem, takže ve 30+ stupních se pěkně rozpálí a pravděpodobnost u málo zajetého motoru, že se zadře je docela vysoká. Půl života jsem strávil na našich vzduchem chlazených dvoutaktech a spousta mých kamarádů zbytečně zadřela... A u čtyřtaktu s objemem 773ccm je to nějaká masa železa - oproti maloobjemovým dvoutaktům. A zadřený čtyřtakt je větší průšvih než u primitivního dvoutaktu. Naštěstí japonská kvalita také hraje svou roli, takže alespoň prvních 500km jezdit mimo extrémní teploty. Tenhle motor vůbec nepotřebuje vytáčet a naštěstí k tomu ani nesvádí. Vzhledem ke kompresi 8,4:1 je úplně zbytečné kupovat jiný benzín než N95, ale vyplatí se nešetřit na kvalitě oleje, měním každý rok i když třeba jezdím málo. Pozor - nelze použít jakýkoliv olej 10W-40, protože olejová lázeň je společná se spojkou. Myslím, že osvědčený syntetický MOTUL 5100 nebo snad lepší a dražší Motul 7100 udělá dobře motoru, spojce i převodovce. Hodně pohodových kilometrů...