MitchBricka> Ahoj kamaráde. Víš, ono to je těžký. Na 30 tis. servis je opravdu potřeba více dní, pokud to chceš udělat všechno poctivě. 30 tis. servis je jako běžný servis, ale dělá se navíc výměna svíček, kontrola ventilů, výměna vzduchového filtru, oleje v rozvodovce a výměna brzdové kapaliny. Postup je takový, že musíš demontovat komplet kapotáž, vypustit náplň chladiče, od vodní pumpy a bloku motoru odpojit hadice a demontovat chladič, k tomu je demontáž některých konektorů, elektropříslušenství a jiných maličkostí, aby jsi se dostal na hadici odvzdušnění bloku na víku ventilů. Ta jde dost často špatně vyndat i když je jen nasunutá. Pak demontáž zapalovacích cívek, který také jdou někdy dost obtížně. Pak se teprve dostaneš na svíčky. Potom přijde demontáž víka ventilů a jejich kontrola. Pokud se zjistí nedostatek, tak si to musíš zapsat a demontovat rozvodový řetěz a vačky. Sundáš konkrétní zdvihátkový hrníček a pak teprve zjistíš, jaký hrnek si budeš muset objednat. Já to už dělal třikrát a vždy jsem čekal na dodání cca čtyři dny. Pak přijde ke slovu zpětná montáž, kontrola ventilů a hlavně řádné odvzdušnění chladicí kapaliny. To za jeden den nejde stihnout, obzvlášť, když žádný autorizovaný servis nemá zdvihátkové hrnky skladem, protože těch je mnoho různých rozměrů a musí se na ně čekat. V originále jsou po 0,005mm, ale když je objednáváš, tak jsou pouze po 0,05mm, což ale moc nevadí, protože tolerance je dost velká. K tomu přijde ještě výměna vzduchového filtru, výměna brzdové kapaliny a oleje v rozvodovce. Od mechaniků vím, že ventily vůbec fyzicky nekontrolují, protože prý to není potřeba. Já jsem se ale dvakrát přesvědčil, že to naopak potřeba je, protože vždy se našel jeden ventil, který byl skoro bez vůle. Ta cena u Stratosu odpovídá běžnýmu servisu s výměnou svíček, ale bez kontroly ventilů. Nevěřím ani té výměně svíček. Vem si cenu malého servisu a k tomu připočti výměnu vzduchového filtru, brzdové kapaliny, oleje rozvodovky a dostaneš se zhruba na tuto cenu. Měla by tam ještě proběhnout vizuální kontrola stroje, jako jsou destičky, ložiska kol a jejich vůle, čepy zavěšení. Poctivě to za jeden den jeden člověk neudělá a já vím, že ve Stratosu měly pouze jednoho moto mechanika. Možná, že se situace změnila a teď by to dělali ve dvou, tomu ale zase neodpovídá cena. Nechci tímto nikoho napadat, ber to jako mé osobní zamyšlení s mými zkušenostmi z celkové demontáže podskupin. Když to je nový, tak to jde snadněji, než když to je trochu starší. Možná, že se v něčem mýlím, moc tomu ale nevěřím.
Kdybych měl čas, tak bych ti nabídnul mou pomoc, ale letos mám také hodně práce, protože jsem usnul na dálnici a zbořil jsem si auto. Teďka ho dávám dohromady, takže času je málo. Když najedeš něco přes servisní interval, tak se svět nezboří. Přeji ti hodně zdaru.