renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

mynonaj

Offline: 26.1.2016 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 15
Město: Ostrava - Svinov
Lokalita: Ostrava Morav...
Založil témat: 1x
Napsal příspěvků: 31x
ID uživatele: 89653
Registrace: 19.3.2009

Adresa profilu:http://mynonaj.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 11 záznamů

24.7.2011 Článek Lorenzův highsider byl jeho (trochu začátečnická) chyba. Při startu je zapnutý startovací asistent (LC), který dočasně vyřazuje kontrolu trakce (TC). LC je aktívní do doby, než se poprvé zařadí dolů. Lorenzo ale zkoušel start blízko zatáčky, řadil jenom jedna a dvě, přišla zatáčka, vjel do ní na dvojku a při výjezdu zatáhl za plyn. Neuvědomil si, že LC je pořád aktívní = TC je vyřazený a už letěl.
18.2.2010 Článek 2 PityGPX: taky si myslím, že
1)snížení max otáček by snížilo náklady páč by nebylo potřeba pneumatického zavírání ventilů a další drahé díly
2)mírně zvýšit minimální hmotnost a zakázat hodně drahé speciální materiály (např. některé díly z např titan slitin), pak by asi nebylo třeba ani omezení na max počet motorů
3)jednotné pneu - už je
4) prvních x (třeba 3 -5) jezdců by mělo extra handikep např ve formě zátěže navíc - odstupňovaně
5) žádné blbosti typu omezení množství benzínu, s omezením spotřeby se musí za velké peníze zlepšovat celý motor

a možná i jiné další
18.2.2010 Článek 2Desmo: to, jak ve svých příspěvcích argumentuješ, mi ukazuje, že máš, podobně jako s64, jednosměrný způsob uvažování = první možné vysvětlení, které tě napadne (nemusí být vždy správné), považuješ za dané a cokoliv (odkaz, argument, názor), co do něj nezapadá prostě zavrhneš. Podobně jako jsem napsal s64 i pro tebe platí, že dávat ti odkazy je ztráta času, jelikož je (pokud je vůbec přečteš), jako nesouhlasné s tvým názorem, označíš za "nulové".
A pokud nechápeš "co chtěl básník říci" tak si zkus znovu(??) přečíst můj příspěvek z 17.02.10 v 22:04: kdy jsem ti už na to odpověděl.
18.2.2010 Článek 2s64: Napsal jsem, že Rossi jako jediný ze špičky (Ross,Ped,Sto,Lor) jezdil královskou třídu bez TC. Na to jsem , bez nutnosti ladit mu bajk, přišel takto. TC se používá od 2003 +-1 rok. Ross je v ní od 2000, ostatní od 2005,2005,2008. Nyní TC všichni používají. Z těchto jednoduchých vět se dá logicky usoudit, že Ross jako jediný JEZDIL (pozor na minulý čas!!) v královské třídě bez TC. Pokud ti tato jednoduchá větná konstrukce dělá problém, tak se nedivím, že si nedokážeš představit, že někdo jiný dokáže hlavu používat více než ty (což je, mimochodem, uplně snadné :)). A taky vidím, že odkazy, které jsem ti přihodil, byly asi nad tvé síly a tedy ztrátou času. (Naštěstí jsem ti tam nedal ten, kde jsou i funkční schémata, časové průběhy signálů atd.)
18.2.2010 Článek Akro, S64,Desmo: Možná se pletu, ale TC se v královské trídě používá od 2003 nebo 2004. Kdo ze špičkových jezdců (pro vás jmenovitě Rossi, Pedrosa, Stoner, Lorenzo) jezdil tuto třídu v tomto období. Myslím, že pouze Rossi. Pokud se s datem začátku používání TC v královské třídě pletu, tak se omlouvám. Jinak doporučuju lépe číst, více přemýšlet, info hledat a teprve pak reagovat. (I když Akro na to skoro přišel.:))
Také jsem ještě našel pár odkazů o tom, že Stoner používá TC více než předtím
***Stoner added that he had been using traction control more in recent races after changes to the Ducati's electronics, and that it had proved helpful despite his personal dislike of it.***
citace z http://www.racer.com/stoner-traction-control-is-in-motogp-to-stay/article/144581/
***
Casey uses a lot of traction control, and he is wonderful using it.***
citace z http://www.motorcyclenews.com/MCN/sport/sportresults/mcn/2008/february/11-17/feb1208motogptractioncontrolkeytocaseystonerssuccess/
S64: A proč bych mu měl ladit baik??? Stačí občas použít hlavu.
17.2.2010 Článek 2Desmo:Já jsem nikde ani náznakem neřekl že by Stoner bez TC nejezdil kde jezdí? Nebo jsi to v mých příspěvcích objevil? Naopak jsem v 1. příspěvku napsal, že jezdit opravdu umí.
Citace
**Tím nechci říct, že neumí jezdit - právě naopak, chce to dost odvahy tomu naložit a neubrat, když to začne ustřelovat.**
Naopak ty jsi řekl
**Tak sám Stoner říká že TC takřka nepoužívá, **
a já na to dodal par odkazů a tipů, kde lze nalézt, že ji skutečně dost používá.
Nebo čekáš, že některý z jezdců řekne "no bez TC bych byl v troubě, bez ní bych skončil". Každý tvrdí a z pochopitelných důvodů bude tvrdit, že TC moc nepotřebuje a že mu vlastně vadí, ale každý je rád, že ji má. Jediný ze špičky, který v královské třídě jezdil bez TC je Rossi.
17.2.2010 Článek 2desmo: je to asi tak jak jsem napsal, kdo chce ten si najde. Stačí zadat třeba "traction control gp" a dostaneš i jiné videa, jen stačí chtít a to ty prostě nechceš. Nebo si pusť třeba Lagunu Seca 2008 a tam to taky uvidíš, ale jak říká klasik "pravda je to čemu chceš věřit" a ty sis vsugeroval, že Stoner TC nepoužívá. Ale jestli máš problém něco najít tak také třeba
http://www.youtube.com/watch?v=4Qw8E6pmi_M
http://www.youtube.com/watch?v=sfPM77TsGaA @1:13 (opravdu myslíš, že to dal plynem, že je kdokoliv schopen tak rychle zareagovat)
Navíc jsem napsal že to může být i jinak (to se ti ale do tvé pravdy nehodí) a TC yamahy funguje tak dobře, že to ani není poznat.
17.2.2010 Článek 2Desmo: Ale ale. Ty to tam fakt neslyšíš? A ani nevidíš ty prokluzy zadního kkola na výjezdech? Nebo spíš nechceš slyšet a vidět? To bude asi ono, že?
Nějaký rozhovor s Haydenem jsem četl a on tam nepopírá používání TC. Jenom říká, že Stoner jinak jezdí při výjezdu.
A pokud srovnám, jak jezdí ti první 4, tak mi přijde, že "nejagresivněji" má TC nastavenou Stoner, pak Pedrosa a pak jezdci Yamahy. Ale může to být i trochu jinak - faktem ale je, že ho VŠICHNI používají.
BTW: předloni po skončení jednoho závodu, se kameram podařilo zabrat zadní kola ještě předtím, než je zakryli. Na Stonerově byly na okrajích takové zdrsněné (či strhané - nevím jak to přesně popsat) pásy jako důsledek intenzívního používání TC. Yamahy měly zadní kolo mnohem hladší resp rozdíly byly mnohem menší.
17.2.2010 Článek 2PityGPX: TC používají všichni a přide mi, že právě Stoner nejvíce. Mrkni na nějaký záznam a uvidíš (a možná i uslyšíš) jak moc Stoner používá TC.
např http://www.youtube.com/watch?v=Hh39iwyA9WE&NR=1
Nejlépe je to vidět při výjezdech z hlubokých náklonů. Jak zadní kolo podkouzává a jak to hned TC hned napravil. Není v lidských možnostech tak rychle zareagovat. To třeba jízda Lorenza či Rossiho vypadá uhlazeněji, čistěji.
A když si Stoner zapomene TC zapnout tak to dopadne takto
http://www.youtube.com/watch?v=z0iszcvOYaw
Tím nechci říct, že neumí jezdit - právě naopak, chce to dost odvahy tomu naložit a neubrat, když to začne ustřelovat.
Jenom mě štve, že Stoner říká, jak moc mu TC překáží a chce po technicích, aby mu to vypnuli.
19.3.2009 Článek 2 Richia:
nenapsal jsem, že kroutící moment je zbytečný a už vůbec není pravda, že kroutící moment je jiné vyjádření výkonu. Kroutící moment je jedním z činitelů tzn. jednou z "částí" výkonu. Co se popsání charakteristiky motoru týká,tak uvedení jenom maximálního momentu a výkonu neřekne mnoho. Důležitý je průběh výkonu, ze kterého si pak mohu výkon odečíst (pro jakékoliv otáčky). Souhlasím s tím, že provoz na nebo mírně nad otáčkami max.kr.momentu je nejefektivnější. Otázka je, kdo se u supersportu stará o efektivitu.
2 ZZR1200: přesně tak. Nejobjektívnější by asi bylo uvést plochu pod výkonovou křivkou v dohodnutých rozmezích otáček, tak aby se vzájemně daly srovnávat tzn. např 3000-4500 pak 4500-6000, atd. Velikost této plochy by pak vyjadřovala množství práce, které je schopen motor dodat mimo jiné i na zrychlení (jde o určitý integrál výkonové křivky).
Co se pocitů týká, taky raději jezdím při nižších otáčkách (a proto mám dvouvál) ale každá 600 mi to natře protože má vyšší výkon v rozmezí 11000-14000ot/min a je jedno jak k němu přišla (v případě 600 to jsou otáčky).A to že mi to jede = zrychluje mezi 4000-8000ot/minutu více než jim do 10000ot/min mi je na okruhu naprd. V běžném provozu je to ale fajn.
Mynonaj.
19.3.2009 Článek Další článek, který řeší, je-li důležitější výkon nebo kroutící moment. Přitom platí, že výkon je úměrný momentu a otáčkám tzn. že matematicky (zjednodušeně) výkon v sobě už moment obsahuje a je mu tedy "nadřazený" a jakákoliv debata, co je důležitější nemá smysl. Jediná veličina, kterou je tedy potřeba brát v úvahu je VÝKON. Ne výkon maximální (ten toho moc neříká) ale výkon okamžitý (nebo taky výkonovou křivku tj.závislost výkonu na otáčkách).
Výkon je práce za čas (vzorec tuším z 7. nebo 8. třídy) a vlastně říká jakou energii je schopen v daném časovém úseku motor dodat. Část této energie je nutná na překonání odporů (které často rostou s rychlostí-některé i kvadraticky) a zbytek je k dispozici na ZRYCHLENÍ= zvýšení kinetické energie mota (při jízdě do kopce se část spotřebuje na zvýšení polohové energie).
Taky jeden příklad - moje VTRka má v rozmezí 3500-4000ot/min a 8500-9000ot/min zhruba stejný kr.moment (87Nm). Měla by tedy při stejném kr momentu zrychlovat stejně, ale mezi 8500-9000 je zrychlení značně větší. Proč? Protože je k dispozici mnohem větší výkon (108k proti 44k). Po odečtení výkonu (práce) který je potřeba k překonání odporů mi při vyšších otáčkách "zbyde" mnohem více výkonu, který se dá využít na zrychlení a tedy nárust kinetické energie. Tedy ne krouťák, ale výkon je to na čem záleží a jedno, jestli ho dosáhnu otáčkama nebo krouťákem.
Mynonaj.

TOPlist