Komentáře
Nalezeno 3 záznamů
22.8.2017 | Článek | JJR : klobouk dolů před tvou odvahou se o tenhle zážitek podělit. Přeju ti rychlé a úplné uzdravení a doufám, že se zde i dozvíme, jak to celé dopadlo. |
20.4.2009 | Článek | Díky všem za reakce, jsem rád že se povídání i fotky líbí. Fotky jsou zčásti Panasonic DMC FZ30 (Honza), zčásti Canon S3 (já) a něco se tam najde i z Nokie 6234 Martin |
19.3.2009 | Článek | Mynonaj: ve svojí úvaze o větším zrychlení v otáčkách díky vyššímu výkonu porovnáváš neslučitelné veličiny. Bereš-li v potaz jízdní odpory a jejich překonávání, vystačíš si pohodlně se základní rovnicí F = m * a, výkon vůbec na nic nepotřebuješ. Možná je zavádějící používat jako příklad sportovní motorku, která klame zdáním; daleko líp si to uvědomíš s turbodieselem, který se svou plochou momentovou křivkou "kopne" na 2 tisících a drží to zrychlení pořád stejné, byť výkon krásně stoupá s otáčkami. Ve svojí úvaze zapomínáš na ten základní fakt, že přesně jak píšeš - výkon je konání práce za určitý čas, nebo také působení síly určitou rychlostí. Tebou zmíněný nárůst výkonu ze 44 na 104 koní při stejném momentu znamená pouze to, že se zadní kolo otáčí rychleji; zrychlení ale zůstává stále stejné, stejně jako kroutící moment tvého motoru. -1 |