Komentáře
Nalezeno 10 záznamů
14.2.2024 | Článek | Tento motor měl válce vedle sebe, proto neměl posunuté časování, byla tu výhoda přímého vyplachování, kdy do jednoho válce se přepouštěcími kanálky dostávala směs z karteru a proudila do druhého válce, kudy vytlačovala výfukovými kanály zplodiny do výfuku. Posunuté časování má motor s písty za sebou (Puch, DKW, Manet), kde přední píst uzavře výfuk dřív a teprve po té zadní píst uzavře plnění. To mělo výhodu zvlášť u DKW s extra přeplňováním přídavným pístem, kde mohlo dojít k natlačení většího objemu směsy do válce. |
23.8.2023 | Článek | Omlouvám se za zmatek, ale pokud zadám stupeň a tečku za tím, udělá mi to z toho otazník. |
23.8.2023 | Článek | Triumph používá 120°kliku, jen Tiger 900 má takzvanou T-plane kliku 0°- 90°- 180?. Takže motor dělá: Bum, bum, půlpauza, bum, půlpauza..... Kdežto Jota: Bum, bum, bum, pauza..... |
22.8.2023 | Článek | Klika tříválcového motoru je běžně natočená po 120°. Takové uspořádání zajistí vyvážení motoru vyjma "houpavého páru" (levý válec je dole, pravý je nahoře, vzniká moment). Dnes se tento klopný moment odstraňuje vyvažovacím hřídelem, tehdy se v motorkách nepoužívaly. U Triumphu Tridentu 750 to asi bylo akceptovatelné, ale u většího litrového motoru Laverdy byly problémy s namáháním krajních ložisek (zdroj si nepamatuji). Proto v Laverdě zvolili netradiční řešení a kliku zalomili o 180?. Toto řešení se podobá spíš čtyřválci, kde krajní písty jsou nahoře a prostřední jsou dole, akorát že tady je uprostřed píst pouze jeden. Vznikají tak vibrace shodné s jednoválcem třetinového objemu, ovšem v daleko větším a těžším motoru. Zvuk je shodný se čtyřválcem běžícím na tři válce. Proto má 180°Laverda (stejně jako jednoválce a britské paraelní dvouválce) vibrace ve vyšších otáčkách, ale jen jako 327 ccm ve cca 80 kilovém motoru. Varianta Jota s 4C vačkou točila víc otáček, a proto tam už byly vibrace možná otravné, jinak si lidi moc nestěžují. Pozdější varianta se 120°klikou měla motor uložený v silentblocích, a má ráda vyšší otáčky. Jeden člověk popisoval rozdíl mezi oběma motory tak, že pokud chcete zažít pocit, že jedete rychle, pořiďte si 180ku, pokud chcete jet rychle, pořiďte si 120ku. Triumph a BSA používaly pro své tříválce 120°kliku. +1 |
27.2.2023 | Článek | Motorku zkonstruoval Massimo Tamburini, zakladatel značky BIMOTA (TA jako Tamburini), původně topenář s vášní pro motorky. Po odchodu z Bimoty přešel pod Cagivu, kde navrhnul Ducati Paso a pak právě 748 a 916. Vrcholem kariéry pak byla nová MV Agusta. Na Agustě s vlastním rámem v 60. letech začínal, tak se jeho životní kruh pěkně uzavřel. Tamburini měl jako ideál 750tku s výkonem litru a váhou pětistovky. Během vývoje 916 řešil aerodynamiku tak, že jezdil za mrholení a pozoroval vodní mlhu okolo motorky. Nejvíc se vířila okolo výfuků, a proto je umístil pod sedlo. Baterka na boku byla prý kvůli Tamburiniho lpění na rovnoměrném zatížení obou kol 50 na 50%. |
18.9.2022 | Článek | Zajímavá je zmínka o podobě Saturna s rámem Harris. Nevím co je tím myšleno, ale mně to moc podobné nepřijde. |
12.4.2022 | Článek | Když jsem ji viděl na fotce, moc se mi nelíbila. Nedávno jsem ji viděl naživo v zelené a je to pěkná motorka. Ten motor je sice hnusnej, ale v reálu to nějak nevadí. Ani ten výfuk mě neurážel, jak se píše v recenzi, ten vršek to nějak přebíjí. 12l nádrž, choroba co se nezadržitelně šíří. |
6.4.2022 | Článek | Myslím že zmíněné jméno Ujgur velmi dobře vystihuje problematiku motorky z Číny. +2 -1 |
30.12.2021 | Článek | Vzhled je okopírovaný od Enfieldu, zbytek je tisícátá druhá kopie nejaké Hondy ze 70s. Za chvilku tu bude článek Somoto: Jak odstranit výrobní vady svépomocí a Jak uspět při reklamačním řízení v Čínštině |
10.7.2021 | Článek | Mezi predchudce Guzzi by mohl byt i Walter 750. Do trikolek ten motor davali uz pred prvni valkou, do motorek po ni. |