PROFIL UŽIVATELE

perpetum_mobile

Offline: Včera v 19:38 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: -
Město: Bubeneč (Praha 6)
Lokalita: Hlavní město ...
Napsal příspěvků: 1x
Body komentářů: 2
ID uživatele: 332181
Registrace: 24.3.2018

Adresa profilu:http://perpetum_mobile.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 10 záznamů

14.2.2024 Článek Tento motor měl válce vedle sebe, proto neměl posunuté časování, byla tu výhoda přímého vyplachování, kdy do jednoho válce se přepouštěcími kanálky dostávala směs z karteru a proudila do druhého válce, kudy vytlačovala výfukovými kanály zplodiny do výfuku.
Posunuté časování má motor s písty za sebou (Puch, DKW, Manet), kde přední píst uzavře výfuk dřív a teprve po té zadní píst uzavře plnění. To mělo výhodu zvlášť u DKW s extra přeplňováním přídavným pístem, kde mohlo dojít k natlačení většího objemu směsy do válce.
23.8.2023 Článek Omlouvám se za zmatek, ale pokud zadám stupeň a tečku za tím, udělá mi to z toho otazník.
23.8.2023 Článek Triumph používá 120°kliku, jen Tiger 900 má takzvanou T-plane kliku 0°- 90°- 180?.
Takže motor dělá: Bum, bum, půlpauza, bum, půlpauza.....
Kdežto Jota: Bum, bum, bum, pauza.....
22.8.2023 Článek Klika tříválcového motoru je běžně natočená po 120°. Takové uspořádání zajistí vyvážení motoru vyjma "houpavého páru" (levý válec je dole, pravý je nahoře, vzniká moment). Dnes se tento klopný moment odstraňuje vyvažovacím hřídelem, tehdy se v motorkách nepoužívaly. U Triumphu Tridentu 750 to asi bylo akceptovatelné, ale u většího litrového motoru Laverdy byly problémy s namáháním krajních ložisek (zdroj si nepamatuji). Proto v Laverdě zvolili netradiční řešení a kliku zalomili o 180?. Toto řešení se podobá spíš čtyřválci, kde krajní písty jsou nahoře a prostřední jsou dole, akorát že tady je uprostřed píst pouze jeden. Vznikají tak vibrace shodné s jednoválcem třetinového objemu, ovšem v daleko větším a těžším motoru. Zvuk je shodný se čtyřválcem běžícím na tři válce.
Proto má 180°Laverda (stejně jako jednoválce a britské paraelní dvouválce) vibrace ve vyšších otáčkách, ale jen jako 327 ccm ve cca 80 kilovém motoru. Varianta Jota s 4C vačkou točila víc otáček, a proto tam už byly vibrace možná otravné, jinak si lidi moc nestěžují.

Pozdější varianta se 120°klikou měla motor uložený v silentblocích, a má ráda vyšší otáčky.
Jeden člověk popisoval rozdíl mezi oběma motory tak, že pokud chcete zažít pocit, že jedete rychle, pořiďte si 180ku, pokud chcete jet rychle, pořiďte si 120ku.

Triumph a BSA používaly pro své tříválce 120°kliku.
+1 
27.2.2023 Článek Motorku zkonstruoval Massimo Tamburini, zakladatel značky BIMOTA (TA jako Tamburini), původně topenář s vášní pro motorky.
Po odchodu z Bimoty přešel pod Cagivu, kde navrhnul Ducati Paso a pak právě 748 a 916.
Vrcholem kariéry pak byla nová MV Agusta.
Na Agustě s vlastním rámem v 60. letech začínal, tak se jeho životní kruh pěkně uzavřel.

Tamburini měl jako ideál 750tku s výkonem litru a váhou pětistovky.
Během vývoje 916 řešil aerodynamiku tak, že jezdil za mrholení a pozoroval vodní mlhu okolo motorky. Nejvíc se vířila okolo výfuků, a proto je umístil pod sedlo.

Baterka na boku byla prý kvůli Tamburiniho lpění na rovnoměrném zatížení obou kol 50 na 50%.
18.9.2022 Článek

Zajímavá je zmínka o podobě Saturna s rámem Harris.
Nevím co je tím myšleno, ale mně to moc podobné nepřijde.
12.4.2022 Článek Když jsem ji viděl na fotce, moc se mi nelíbila.
Nedávno jsem ji viděl naživo v zelené a je to pěkná motorka.
Ten motor je sice hnusnej, ale v reálu to nějak nevadí.
Ani ten výfuk mě neurážel, jak se píše v recenzi, ten vršek to nějak přebíjí.

12l nádrž, choroba co se nezadržitelně šíří.
6.4.2022 Článek Myslím že zmíněné jméno Ujgur velmi dobře vystihuje problematiku motorky z Číny.

+2 -1
30.12.2021 Článek Vzhled je okopírovaný od Enfieldu, zbytek je tisícátá druhá kopie nejaké Hondy ze 70s.

Za chvilku tu bude článek Somoto: Jak odstranit výrobní vady svépomocí a Jak uspět při reklamačním řízení v Čínštině
10.7.2021 Článek Mezi predchudce Guzzi by mohl byt i Walter 750. Do trikolek ten motor davali uz pred prvni valkou, do motorek po ni.

TOPlist