renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

pan_Mýval

Offline: 5.9.2023 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 34
Město: Praha
Lokalita: Praha
Poděkoval: 1x
Založil témat: 6x
Napsal příspěvků: 18x
Body komentářů: 13 / 9
ID uživatele: 322700
Registrace: 25.9.2017

Adresa profilu:http://pan_myval.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 10 záznamů

23.5.2023 Článek Díky za článek. Sám na maxíku používám podobné chrániče už pár let, v nejparnějším létě měním motobundu za chrániče v síťovině KENNY Track 21. A na to bych se právě chtěl zeptat - ortodoxní motorkáři mne vehementně přesvědčovali, že to na silnici nepatří, že je to úplně k ničemu, jen na krosky do bahna atd. Tady ale v recenzi jedna síťovinová bunda s chrániči je, byť v dvojnásobné cenové relaci.

Nějaký komentář na ty mesh chrániče cenové kategorie Track 21 apod.?
11.6.2020 Článek Chybí klíčové informace. Dálková světla vysloveně zabíjí spoustu motorkářů, protože pokud má motorka potkávačky a dálkové vedle sebe, řidiče auta v noci nenapadne, že je to blízká motorka se světly 5cm od sebe, ale že je to auto se světly metr od sebe a daleko a vjede jí do cesty!

Naopak se doporučuje využít toho, že periferní vidění reaguje na pohyb: před křižovatkou "zamávat" s motorkou jako na slalomu, čímž oko řidiče auta zareaguje nelineární pohyb a snáze zjistí "AHA, tam něco je!"

A k těm statistikám - jiné a zajímavější říkají, že většina nehod se zraněním jsou kolize motorkářů s auty, ale většina smrťáků jsou nezvládnutí řízení ze strany motorkáře, hlavně v zatáčkách. Což je logické: před srážkou s autem je čas zabrzdit, ale kdo ve 160 překvapeně vyletí ze zatáčky do stromu, tomu nepomůže už vůbec nic.

Hlučné výfuky jsou nesmysl, protože daleko vepředu před motorkou to neslyší, tzn. když už je slyšet hlasitý výfuk, je pozdě. Navíc nejnebezpečnější řidiči mají buď řvoucí motor, nebo řvoucí rádio. Navíc hlasitý náhlý zvuk způsobí spíše zpanikaření - ve všech krizovkách, co jsem na jedné stopě měl, by vyplašit řidiče co mne ohrožoval bylo kontraproduktivní a bylo lepší se soustředit na výhybný manévr nebo krizové brždění jako bych byl neviditelný. "Loud is safe" je jen výmluva těch, co si chtějí užívat randál. Průhledná a nedůstojná.
+10 -1
10.10.2018 Článek Narozdíl od elektroniky která umí buď zasáhnout do řízení motorky a sebrat pilotu kontrolu v krizové situaci "protože ví líp co dělat", nebo se prokazatelně dá hacknout a pak umožnit např. deaktivovat brzdy s ABS, je HUD ještě neškodný.

Ale nechci jej. Na motorce úmyslně nepoužívám ani navigaci, nýbrž papírovou mapu, a stroje si vybírám tak, aby v nich elektroniky bylo naprosté minimum.

Aha, už jsem na to přišel: zjevně jsem purista. A jsem rád, že nejsem sám.
25.9.2018 Článek Určitě je to zajímavá a cenná zkušenost, kterou všem zúčastněným přeji. A pokud je to baví, není to "mrhání benzinem" o nic více než nedělní projížďka kohokoli z nás.

Ale cíleně zkoušet ve veřejném provozu své limity pozornosti a únavy mi přijde úplně stejně unfair, jako cíleně zkoušet v provozu své limity projíždění zatáček 200km/h.

Ne kvůli sobě, ale kvůli ostatním účastníkům silničního provozu kterých se nikdo na nic neptal a kteří na to mohou doplatit by to fairový člověk dělat neměl ať už sedí na motorce, v Superbu nebo v bílé dodávce. To je totiž osobní zodpovědnost, která má jít ruku v ruce s osobní svobodou.

Od toho jsou uzavřené okruhy nebo tisícikilometrové rovné štreky amerického Midwest, kde člověk ohrozí jen sám sebe. To je fair.
+2 
14.9.2018 Článek "Jen pro vývoj"? Kecy! Už jste zapomněli na BMW Motorrad VISION NEXT 100 - "Bike of the Future", která měla být tak zatraceně autonomní, že "nebude potřeba přilba, motobunda ani chrániče protože motorka nedovolí aby se vám něco stalo, digitálním připojením bude vědět o všem co je před ní a všechna vozidla budou autonomní elektromobily"?

EU chce zakázat neautonomní a nedigitalizovaná auta a motorky do roku 2050 - oficiálně protože "je potřeba odstranit nepředvídatelný lidský prvek". A digitální "Smart" fanatici jako tehdejší šéfka BMW, která tenhle koncept zadala, jdou přesně tím samým směrem. Drobnými krůčky, salámovou metodou.

Je to furt ta samá ideologie "Chůvičkovského státu", před kterou varovala už Thatcherová: "vy lidi jste hloupé děti které neví, co je pro ně dobré. My se o vás postaráme tím, že vás zavřeme do zlaté klece." O tom je celá ta "autonomie". O zlaté kleci.

Žádná možnost rizika = žádná volba = žádná svoboda. Děkuji, nechci.

A to nemluvím o tom, že autonomní vozidla je možné už dnes hackovat a např. jim vypínat brzdy na dálku. Že je možné je strhnout do protisměru či do příkopu.

Že Volvo zavádí asistenty kteří vás do příkopu strhnou sami když jim to přijde jako dobrý nápad.

A hlavně o bezmoci prameníci z toho, že vám nutně vždy omezený software NEDOVOLÍ udělat něco, co potřebujete - třeba i pro přežití - protože jeho algoritmy NEZNAJÍ tu situaci a proto neví, že to není riziko od kterého vás mají "zachránit", ale třeba jediný možný úhybný manévr.
+2 
24.7.2018 Článek Hill-assist u motorky? Proč?! Motorka má přece brzdu na noze a spojku a plyn na ruce, takže není problém!

BMW se zcela očividně vydalo cestou vytváření nekompetence, neznalosti a neumětelství u "řidičů" jejich motorek, kde mají mozek a zručnost nahradit počítače které to odřídí za člověka. Ostatně jejich několik let starý zvrácený koncept, kde se "motorka" s gyroskopy řídí sama a "řidič" si šmudlá na smartphonu, to asi naznačil dost jasně.
24.7.2018 Článek PasarloPipa> jenomže FAKTA hovoří jasně: ten alternativní pohon nikdy nebude fyzikálně absurdní a jenom politickou ideologií násilně protlačovaná "elektromobilita" z baterií, nýbrž zkapalněná paliva ať půjde o vodík, CNG nebo něco úplně jiného.

Tři klíčová fakta:

1) přenosová síť:
podle ERÚ a odborníků z ČEZ Distribuce je pro současné dobíjení elektromobilů v domácnostech potřeba posílit přenosovou síť 2x až 3x, což stojí asi 1,5 milionu EUR na kilometr. NApř. Francie má 78000 km rozvodných sítí... Spočítejte si to.

2) rychlost dobíjení:
1 MJ = 0,2778 kWh.
1 litr benzinu je ekvivalent 8,60 kWh.

Do nádrže auta načerpáš 80 litrů benzinu neboli 688 kWh za ani ne 4 minuty.
Rychlonabíječkou dočerpáš za 60 minut 80% baterie a ještě to pro ni není zdravé.
Fyziku neokecáš. Leda že bys byl sovětský komunista-ideolog.

3) energetická hustota
1kg benzinu, i s měrnou energií sníženou aby odpovídala 30% účinnost benzinového motoru, obsahuje 3,56 kWh/kg. Oproti tomu 1kg akumulátorů, s měrnou energií odpovídající 90% účinnosti elektromotorů, obsahuje jen asi 0,8 kWh/kg. Tedy 4,5x méně!

Elektromobily jsou prostě pitomost a jediná skutečná alternativa jsou pouze kapalná paliva jako vodík apod. Jenže tam jsou zase problémy s čerpáním. Takže benzin a CNG racionálně vedou a vést budou, a CNG fakt od Arabů není.
12.6.2018 Článek Super, tak auta už jdou skrze asistenty hackovat že se jim na dálku vypnou brzdy, a teď se to cpe i do motorek.

(Viz https://www.autickar.cz/blog/clanek/odborna-prednaska-hackovani-a-ovladnuti-modernich-aut/529/ )
17.7.2018 Deník @elvis72: malá ráčna se mi strhla. Takže jsem do servisní výbavy Kimi nakoupil místo ráčny takové kovové koleno to 'L', které je svařené a tudíž se neurve. A tím jsem to zkoušel odmontovat - protože T-držák bítů z železářství s plastovou rukojetí se strhl a protáčí se -, ale byla to moc krátká páka.

A když kupovat něco většího, držák s T-rukojetí bude působit symetričtější silou než ráčna kde to člověk ať chce nebo ne naklání jedním směrem...
16.7.2018 Deník Mimochodem, kdyby někdo věděl kde se dá sehnat takový "trhák" - kovový T-držák na bity, který se nedá ukroutit protože je o horní Tčko buď přivařené, nebo provlečené dírou v držáku bitů, dejte mi prosím vědět.

TOPlist