renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

jurec122

Offline: 19.9.2022 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 35
Město: Kroměříž
Lokalita: Kroměříž Zlín...
ID uživatele: 206851
Registrace: 20.1.2014
Skype:jurec122

Adresa profilu:http://jurec122.motorkari.cz (Sdílet)


Renovace Pav 40

Postup renovace přívěsného vozíku Pav 40

Byl to vždycky můj sen - mít za motorkou přívěsný vozík Pav.  Pár let jsem pátral, zvažoval jestli koupit již renovovaného nebo si jej renovovat sám. Na Eurooldtimers.com jsem našel vozík, který byl na prodej. Dohodl jsem se na ceně 8500 včetně poštovného - byla vyloučena vlastní doprava, vozík se naházel na druhém konci ČR. Částku jsem uhradil a vozík dle domluvy prodávající poslal - vše proběhlo bez problému. Zde jsou fotky z inzerátu:

Po obdržení balíku jsem si pečlivě prošel páva, a trošku jsem se zaleknul jeho stavu - hlavně stavu zadního blatníku. Počítal jsem stím že budu muset blatník někde sehnat nový.Blatník byl rotrhnutý a nějaký dobrodruh plech přeložil přes sebe a vše pak polátal klasickou elektrodovou svářečkou.

Boční vzpěra byla zlomená a svařená.

Také horní upevnění blatníku bylo "polepeno"...

Začalo velké rozebírání. Všechny šrouby byli rezivé, větina nešla povolit a hned se ukroutila. Zobáček do kterého zapadá zámek někdo nařezal, aby do něj pasoval jiný zámek.

Rám co drží odrazky byl poohýbaný snad na všechny strany. 

Po vytažení hliníkového držáku odrazek jsem byl překvapený. Rám byl plný shnilé vody - pěkně to nevonělo.

Větší problém dělala díra na pravém předním boku. Po opatrném vyklepávání promáčkliny se vedle udělala ještě jedna menší dírka.

Druhá přední strana měla taky na mále ale vydržela.

Držák zámku ve víku byl uspůdsobeny jinému zámku a skoro nedržel tak jsem ho odřezal.

Po rozmontování a zjištění všech vad a závad jsem začal brousit korbu a víko. Vnitřní strana korby byla natřena několika vrstvami barvy a to vše bylo přetřeno nějakou asfaltovou barvou. Brousit to nešlo, tak přišla na řadu chemie v podobě odstraňovače starých nátěrů. Nezabral hned na poprvé, nátěr jsem musel opakovat asi třikrát, místy i čtyřikrát než jsem se zbavil barvy až na železo.

                 

Spodní strana byla uvnitř hodně rezavá, rzi jsem se zbavil asi třemi nátěry odrezovače.

Venkovní stranu jsem zbavil kompletně starých nátěrů - poslední modrý byl proveden snad neobyčenější barvou to slezlo samo při natírání korby odstraňovačem starých nátěrů. Druhý a základní nátěr bylo horší odstranit, šlo to pomalu a musel jsem udělat více nátěrů odstraňovačem nátěrů. Na závěr jsem korbu brousil tímto kotoučem. Kotouč ma malý odběr ale je dobrý na dokončovací práce před povrchovou upravou. Nezanechává v plechu žádné velké škrábance, ale povrch vyleští do stříbrna.

Po vybroušení venkovní strany jsem ji nechal chvíli v dílně a za pár dnů chytala "lišku". Korbu jsem celou důkladně natřel odrezovačem a přebrousil a dal do vytápěné sucché místnosti.

Práce na blatníku byla horší. Opatrně jsem brousil zalepené svary, plech byl propálený snad všude. Plechové podpěry které drží blatník za osu kola byli několikrát zlomené a převařné.

Na fotkách to nevypadá tak ošklivě jako ve skutečnosti.

Po pár dnech práce se podařilo blatník zbavit všech svařených částí a začla rozsáhlá oprava CO svařečkou. Blatník byl v hodně špatném stavu - i CO svařečka občas měla problém, tak se všechny propálené místa po původním lepením včetně velké praskliny zespodu zavařili plechem.

Boční vzpěry jsem sehnal taky nové, byli přivařeny k plechovým výztuhám a samotné taky z vnitřní strany vyztuženy drátem z pevnostní ocely.

Dvě malé díry v korbě byli také převařeny zevnitř výztuhou - plech byl v tomto místě už hodně slabý.

Rám páva byl narovnaný, vzpěry co nesou korbu vyklepané. Rám bylo potřeba dobře vyčistit i uvnitř. Broušení jsem dělal pomocí ocelového lanka upnutého do vrtačky a pečlivě jsem ho vybrousil místo vedle místa. Po broušení jsem vždy nalil do rámu odrezovač a nechal působit přes noc. Toto jsem opakoval dokud nebyl odrezovač vylitý z rámu skoro čistý. Na závěr jsem nechal rám pořádně vyschnou a nalil jsem do něj blokátor rzi.

                                                 

Kolo páva bylo křivé a házelo, náboj se musel narovnat opatrně v lise. Rám pávu včetně ramena, kříže a kola byl z důvodu špatně přístupnách míst na broušení nechán opískovat a pak poslán na černý lesklý komaxit.

Začalo montování kola. Ložisko bylo kdyto prachovkou. Prachovku jsem nemohl sehnat tak jsem do náboje narazil dvoubřité gubero a místo hliníkových distančních válečků jsem nechal udělat nerezové. Všechny šrouby včetně matek a podložek byli použity nerezové.

Páv se začal pomalu rýsovat, tak jsem se tak těšil na výsledek že jsem další kroky zapomněl fotit jak jsem se těšil na výsledek. Korba byla uvnitř natřena stětcem pěti nátěry černou lesklou alkid uretanovou barvou. 

                                                  

Někdo se může ptát proč štětcem ? Protože byl vnitřek pávu hodně poškozený hloubkovou rzí - nástřik nemá nikdy takovou tloušťku jako nátěr štětcem, a ještě pro jistotu pětinásobný nátěr štětcem. Po smotnování páva dohromady byl celý vnitřek korby obalen tenkým kobercem. Koberec byl nalepený k vnitřnímu nátěru pomocí kontaktního lepidla. V tescu měli na výběr a pak jinou značku - jiná značka byla asi na poloviční ceně jako chemoprén. Na nalepení koberce jsem spotřeboval asi 5 tub 50 ml kontaktního lepidla. Chemoprén to nebyl, a přesto koberec drží do dnes. Gumové těsnění bylo rovněž do víka nalepeno pomocí kontaktního lepidla a domáčkuto opatrně plechem. Veškeré doplňky - čepy víka, tyčka víka, šrouby včetně mazniček, zadního nápisu pav 40, zadního světla, těsnění pod světlo, zámku, krytky zámku a kabelu jsou nové. Staré zůstali gumové tlumící dorazy kyvné vidlice, hliníkové poklice zadního kola, hliníkové držáky odrazek. Hliníkové pokličky a držáky odrazek byli vybroušeny pomocí látkového kotouče a leštící pasty. Jsou jak nové. Hliníkové držáky odrazek jsou v rámu zatěsněny pomocí silikonu aby se už nestala věc že by byl rám naplněný vodou.

A jak to celé dopadlo?

Nejvíc ze všeho si vážím stavu blatníku - nejde nijak poznat jak blatník vypadal.

Cena renovace PAV 40

Pav před renovací – 8500 Kč

Pav tažné polotovar 590 Kč – www.moto-ustinl.cz

Protispojka 6 polová 54,25 Kč – EVV Moravia s.r.o. Kotojedy

Protikus k bajonetu 6 polový 44 Kč – Autodíly Jedlička s.r.o. Tábor

Ostraňovač starých nátěrů 249 Kč – Barvy – Laky Přikryl Kroměříž

Hostagrung blokátor rzi bezbarvý 86 Kč – Barvy – Laky Přikryl Kroměříž

Ředidlo C 6000 49 Kč – Barvy – Laky Přikryl Kroměříž

Alkyton Ral 9005 Lesk 1L 366 Kč – Barvy – Laky Přikryl Kroměříž

Odrezovač bezoplachový KMPLUS 500 ml 2 x 54 Kč – Barvy – Laky Přikryl Kroměříž

Štětce 87 Kč a 38 Kč Kč – Barvy – Laky Přikryl Kroměříž

Ložisko kolo 6002 2Z ZVL 2 x 26 Kč – Korbel Kroměříž s.r.o.

Gufero kolo G20 32 x 7 WAS 2 x 24 Kč – Korbel Kroměříž s.r.o.

Kotouč Lamelový pr 115 zrnitost 80 115 Kč Železářství u Kauflandu Kroměříž

Porézní brusný talíř LKRTP pr. 115 mm 152 Kč – Degas Kroměříž s.r.o.

Pneumatika PAV 12 x 4 595 Kč – www.shop.sesa-moto.cz

Duše PAV 12 x 4 135 Kč – www.shop.sesa-moto.cz

Držák ŽÁROVEK ČZ/PAV 80 Kč – www.shop.sesa-moto.cz

Výrobní štítek PAV – 110 Kč – www.shop.sesa-moto.cz

Gumová noha PAV – 2 x 70 Kč – www.shop.sesa-moto.cz

Poštovné 130 Kč – www.shop.sesa-moto.cz

Guma pod světlo 90 Kč – www.jawasoucastky.cz

Kryt zadního světla 160 Kč – www.jawasoucastky.cz

Zámek PAV 290 Kč – www.jawasoucastky.cz

Kryt zámku PAV 115 Kč – www.jawasoucastky.cz

Doraz odpružení 2 x 90 Kč – www.jawasoucastky.cz

Čep do vidlice a do spojovacího kříže 3 x 125 Kč – www.jawasoucastky.cz

Odrazka červená nerez 2 x 120 Kč – www.montyjawa.cz

Odrazka bílá nerez 2 x 120 Kč – www.montyjawa.cz

Nýt 2 x 09 DIN 660 Fe 87 4 x 0,05 Kč – Svatopluk Poledňák Kroměříž

Mazací hlavice 3 x 4,54 Kč – Svatopluk Poledňák Kroměříž

Matice nerez čepy M8 DIN 985 A2 3 x 1,22 Kč – Svatopluk Poledňák Kroměříž

Šroub nerez korba předek M6 x 35 ISO 7380 2 x 3,82 Kč – Svatopluk Poledňák Kroměříž

Šroub nerez korba a kolo M6 x 16 ISO 7380 6 x 1,55 Kč – Svatopluk Poledňák Kroměříž

Matice nerez korba a kolo M6 DIN 985 A2 8 x 0,66 Kč – Svatopluk Poledňák Kroměříž

Podložka nerez korba a kolo D6 DIN 9021 12 x 0,6 Kč – Svatopluk Poledňák Kroměříž

Kontaktní lepidlo na koberec uvnitř 5 x 34 Kč

Pneumatika PAV 12 x 4 včetně duše 100 Kč – burza zámek Holešov

Stříkání víka a korby – kamarád kamaráda 3500 Kč

Komaxit lesk včetně pískování rám vidlice, spojovací kříž – kamarád kamaráda 500 Kč

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

= PAV před renovací – 8 500 Kč

= Polotovar tažné – 590 Kč

Odstraňovač nátěrů, barva uvnitř, blokátor rzi, odrezovač, lepidlo na koberec – 979 Kč

Štětce – 120 Kč

Lamelový brusný kotouč, porézní kotouč – 267 Kč

Stříkání víka a blatníku – 3 500 Kč

Komaxit včetně pískování rám vidlice, spojovací kříž – 500 Kč

Náhradní díly, spojovací materiál – 3 285,56 Kč

= celkem díly, barvy, spojovací materiál, stříkání 8 651,56 Kč

= CELKEM 17 741,56 Kč

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (19x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
ThomsonMotorson napsal 05.06.2020 v 03:32

Krásná práce
Také bych si, mít tenhle plechový kufr na kolečku, zcela jistě liboval. Třeba se mi poštěstí také. Ať slouží a dělá radost.
Lípa

Legolas107 napsal 14.10.2018 v 19:59

Prosím Vás, jaké je rozpětí padáků? Můj známý by mi je prý vyrobil. 400 za jeden padak se mi davat nechce

Dragi napsal 16.12.2017 v 20:53

Pěkná práce ten muj čeká

jurec122 napsal 27.01.2016 v 16:23

ja bych se to bál opískovat - aby písek neudělal do plechu díry - většina pávů má hodně tenké orezlé dno... no časově to bylo naročný, dlouho trvalo než jsem sehnal nahradní díly, ten byl tam levně druhej tam ... hledal jsem to aby to vyšlo co nejlevněji. samotné práce - cca týden v kuse, čekal jsem na opískování, pak na komaxit, nejhorší bylo vybrousit plechy, a zavařit ten blatník to byli tak 4 dny, pak jsem čekal 3 měsíce na stříkání ...

Vojta1443 napsal 30.12.2015 v 16:05

Dobrá práce, já jsem to nechal opískovat celé, borec chtěl 1000kč za dva pávy...
Ještě by mě zajímalo kolik hodin jsi renovací strávil..

kojak01 napsal 20.12.2015 v 12:41

Pekná práca

Doki napsal 06.12.2015 v 13:19

Super článok, mňa renovácia PAV 40 ešte len čaká ...

flipx napsal 06.12.2015 v 11:34

Super

fafumel napsal 04.12.2015 v 07:15

Krásná práce

jurec122 napsal 01.12.2015 v 17:26

díky :) povedlo se to jsem za něj rád

Big.One napsal 01.12.2015 v 06:25

Udělal's to moc hezky .

danny3716 napsal 29.11.2015 v 13:44

Gratuluji a obdivuji ! Jsi velmi šikovný , jen tak dál ! Stálo to spoustu peněz , ale výsledek stojí za to !

cvock napsal 28.11.2015 v 22:54

Klobouk dolů. Krásná práce.

31081 napsal 27.11.2015 v 12:18

Super,i graficky

jurec122 napsal 26.11.2015 v 19:31

Díky kluci zabralo to hodně času, říkal jsem si že to nějak sepíšu a dam sem hlavně fotky :) jasny, mohl jsem si koupit už renovovaneho, ale mysliš že by to udělal někdo poctivěji jak já sam pro sebe? nikdy ho neprodam, otec měl doma také páva, ale prodal ho, nicméně mám po něm doma zaruční list, kupní smlouvu, a návod

Výska napsal 25.11.2015 v 17:15

Klasická etýda, ve výsledku si na ceně za kterou se dá od Krajanského koupit celá replika. Ale máš kousek po kterém si toužil.

-HARYS- napsal 25.11.2015 v 12:29

Profesionální práce !!! Super !

milan1963 napsal 25.11.2015 v 11:55

Paráda !! Sám bych si s tím asi takhle nehrál, jsi poctivec, ale za tu námahu to stojí.

kratop00 napsal 25.11.2015 v 01:18

Zírám jako blázen.

wombat napsal 23.11.2015 v 21:46

Perfektní práce, hezky se četlo a koukalo. Díky!

mokomido napsal 23.11.2015 v 21:11

Poctivá práce

Zdenekkkkk napsal 23.11.2015 v 19:38

Paradni renovace . Preji spoustu stastnych km s PAVEM

SonyLee napsal 23.11.2015 v 19:37

Luxusní, krásná práce

ghrohe napsal 23.11.2015 v 19:36

práce která stála ze to ještě lupnout zlaté linky a je to eňo ňuňo
v každém případě velká pochvala..

context napsal 23.11.2015 v 19:03

pěkná práce , vidím, že sis s tím vyhrál


TOPlist