PROFIL UŽIVATELE

Lemur.R1

Offline: 4.5.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 51
Město: Jindřichův Hradec II
Lokalita: Jindřichův Hr...
Body komentářů: 13 / 51
ID uživatele: 137045
Registrace: 4.4.2011

Adresa profilu:http://www.motorkari.cz/profil/lemur.r1 (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 87 záznamů

15.8.2013 Článek Fenomén roku 2011 – Ducati Diavel
Snad největším fenoménem tohoto roku je počin firmy Ducati a jmenuje se Diavel. Je to motorka, která snad víc než dostatečně rozčeřila krizové motocyklové vody. Nejvíce článků v tomto roce bylo napsáno na téma šestiválce BMW 1600 GTL a Ducati Diavel. Ostatní výrobci a jejich modely byly odstrčeny na druhou kolej a musí z povzdálí pozorovat odjíždějící vlak. Ba, i ti šikovní Žaponci, se silami jsou na konci, slovy Cimrmana.
Konkurenční motorka na trhu v tuto chvíli prostě není a svědčí o tom i prodeje Ducati, kdy model je zamluven v některých zemích i na několik měsíců dopředu a hlavouni v Ducati se vesele poplácávají po ramenou a vyplácí si managerské odměny. Ostatní výrobci si neskutečně pozdě uvědomují, jak má vypadat velký naháč a že se neobejdou bez kopírování příhradového rámu a v regálech jim zatraceně chybí nadupaný dvouválec.
A co my, běžní motorkářští plebs, nečekali jsme náhodou trochu něco jiného, ba rouhačsky si dovolím podotknout, snad víc?
Čekali!
A vezmu to pěkně od předního kola. Vlastně obou, jediná pěkná kola na téhle mašině jsou s ráfky Marzochi a jsou prostě skvělá. Ani ráfky od AMG nejsou tak pěkné a navíc je považuji za vrchol snobismu společně s celou mašinou v provedení AMG. Proti tloušťce předních vidlí a použití tlumičů nemám žádné připomínky. Možná bych o jeden nebo dva stupně snížil sklon vidlice a ještě více vylepšil již tak skvělé jízdní vlastnosti. Proti zadní jednoramenné kyvné vidlici nemám zhola nic, vypadá nádherně a použití 240-ky je famózní . Najednou si nikdo nestěžuje na špatné jízdní vlastnosti téhle pneumatiky. A i kdyby, tak pro frajeřinu je třeba něco udělat.
Brzdy. Bremba jsou v poslední době všemi chválena, ale pamatuji si doby nedávné, kdy byla Bremba až třetí ligou po Nissinech a Tokico. Na takovéhle mašině bych se rozplýval blahem při použití kotoučů Beringer a při dodání kotoučů s vnitřním chlazením bych musel před každou jízdou pokleknout.
Rám. Jak jsem již zmínil, trubkový chrommolybden v sobě skrývá ohromný potenciál a díky němu jezdí motorky od Ducati jako na laně a skvěle vypadají. U Diavela se podařilo zakroutit trubky snad ještě o něco líbivěji a pokud jsou zbarveny červeně, nemají chybu. Jako nevýhodu považuji snad až přílišné ukrytí motoru. Můj táta mi vždycky říkal, že motor musí být vidět, protože je srdíčkem mašiny. A je to pravda, ukázat víc motoru, schovat víc hadic by bylo hezčí, hlavně pokud se Ducati motorem chlubí. Co naplat, když ho téměř nevidíte. Navíc moderní motory už vůbec nejsou hezké, jsou takové hrbaté, samá trubka a gumová hadice, vypadají jako stacionární agregáty na výrobu elektřiny za vietnamským stánkem. Takže zpět! Chceme alespoň malá falešná žebírka na válcích pro oko. Tím se postupně dostáváme k motoru. Použití motoru z Multistrady není špatné, ale chceme to, co nám bylo slibováno. Zprvu prosakovaly informace o tom, že se bude jednat o dvouválec o objemu 1400 kubíků. Tak ten chceme. Dvouválec moderní koncepce s řetízky jako v Panigale o objemu 1400, přičemž pro optimalizaci výkonu a točivého momentu bych maximální otáčky snížil přibližně o tisíc a přidal víc spodku a středu. Maximální výkon 162 koní považuji za dostačující i v případě zvýšení objemu, jen bych ho z kliky dotlačil k zadnímu kolu. Takže na klice o téměř deset víc.
Posazení jezdce i spolujezdce je dobré. Sedačka je pěkná i pohodlná. Někdo si možná stěžuje, že je až příliš zafixován v jedné poloze, ale není to nepohodlné. Při vyjížďkách v Čechách stejně zastavujete každou chvilku na kafe nebo na cigáro a při delším cestování stejně slezete po dvou stech kilometrech na drobnější odpočinek a dotankování benzínu. Navíc vám ruce na řidítka parádně padnou. Snad jen celkové posazení jezdce by mělo být více směřováno ke středu motorky, víc nad motor a trochu tak zkrátit část dozadu se svažující nádrže. Ze strany se zdá nádrž příliš dlouhá a posazení jezdce hodně vzadu, i když je to pohodlné.
Celkový design není špatný, jen bych snad čekal méně Monstera a více něčeho, co Ducati až do teď nedělala. Přední světlo jsme čekali jiného, tak trochu více průkopnického tvaru s LED diodami ve tvaru očí lebky Punishera. Navíc, i když je to subjektivní, je podle mě Diavel hezký jen ve verzi Carbon Red a i když český importér malinko snížil cenu oproti Německu, ale zároveň zvýšil oproti Velké Británii, zvýšit cenu o deset tisíc jen za červené samolepky oproti verzi Carbon, je nehoráznost. Navíc rozdíl mezi cenou běžné verze a Carbon je téměř 70 tisíc korun a to nemáte v nabídce žádné zlaté Öhlinsy jako u verzí S jiných modelů. Ještě bych chtěl dodat, že nádechy po stranách nádrže všichni vyznavači V-maxe odsoudí za plagiátorství a mě nezbývá, než jim dát za pravdu.
Resumé. Začnu malinko z jiného soudku, když před deseti lety Harley – Davidson představil V – Roda, tvářili se všichni, jako kdyby to byla revoluce. Opak byl pravdou, chodil jsem kolem téhle motorky a pořád jsem se přemlouval, jestli se mi líbí nebo ne. A to trvá dodnes. Chtěl jsem prostě víc, myslel jsem, že H-D vyfoukne vítr z plachet úpravcům a představí mašinu, která se sice bude V-rodu podobat a mířit tak do kategorie civilních dragsterů, ale motor bude krásně žebrovaný, vodou chlazený dvoulitr s uklizeným chladičem a výkonem kolem 160-ti koní. Tak je to i s Diavelem, je to jako když Kočička s Pejskem pečí dort, použijí vlastně samé dobroty, ale dort jim nechutná. Je tam spousta dobrot, ale dohromady bych čekal víc. Víc motoru, víc neotřelého italského designu. Hlavně za nemalé peníze kvalitnějších materiálů a výroby. Méně jsem snad čekal jen elektroniky a protože znám pracovní morálku Italů, myslím, že přidělá nejednu vrásku takovému motorkáři, který si chce jízdu hlavně užít.
Ducati se vlastně nepodařilo vyvinout něco nového, spíše se jedná o verzi Big Monstera a úspěch téhle mašiny tkví v současném trendu velkých naháčů jisté univerzálnosti a chybějící konkurenci.

Příště: Fenomén roku 2011 - BMW 1600 GTL. Čekali jsme víc? Já ano!
-1
2.8.2013 Článek zase pozdě, ale snad přece. Jen ať tam narvou rovnou čtyřválec 1200 z VFR1200F, žádný škudlení, konkurence přece nespí a v naháčích teď tahá za delší konec řetězu Diavel a kdo ho nepokoří, jako by nebyl.
18.7.2013 Článek to gresini: jak by řekli v Top Gearu, designér pravé části motorky se nikdy nepotkal s tím, kterej dělal levou stranu , pořád ale volám po tomhle: http://www.youtube.com/watch?v=mRfcYY6YiYA
3.7.2013 Článek Pěkně jsi to napsal. Souhlasím s tebou.
21.4.2013 Článek za mě slušný.
-1
14.11.2012 Článek Když viděli Super duka u Ducati, tak se asi trochu orosili. Dobrá konkurence do třídy velkých naháčů.
6.11.2012 Článek Pěkně napsaný, lepší než strohá fakta. Realita? Motor, co pod 5 tis. jede divně, velká spotřeba, každou chvíli novou baterku, časté návštěvy u pump a v servisu, vysoká pořizovací cena. Takže na víkend asi stačí.
Kolik zaplatili za reklamku v Benelli? Nebo říkali, že když napíšou, že je to sr.čka, nic už jim nikdy nepůjčí?
+1 
5.11.2012 Článek Proč opouštět čtyřválec, který vyvíjeli technici ve Ferrari a tvar spalovací komory upravoval jeden šikovný Čech?
Trochu skok do zdi, i když designově slušný.
25.9.2012 Článek Hezký, hezký, ale kdy jim v BMW dojde, že je tu třeba pár maníků, kteří by chtěli tohle :
http://www.youtube.com/watch?v=mRfcYY6YiYA
14.8.2012 Článek Pěknej srovnávací článek. Co takhle páni redaktoři třeba příště šestistovky, litry, naháče apod. Jinak za mě
+1 
6.8.2012 Článek Kér mi dere tvár. Miň ten kér.
+1 
10.7.2012 Článek Zamyslet by se měli všichni. Český trh nebude nikdy Amerika nebo Německo s jejich kupní silou, ale je vidět, že je dostatečně stabiní v řádech let a to dovoluje prodejcům snad dostatečně žít. Ceny nových motorek jsou až děsivě vysoké k platům a hrozivě vysoké v porovnání s cenami aut. Pamatuju si, že když krachovalo Moto Morini, vyprodávali nová Corsara v přepočtu za 120 tis., tak nějak v této hladině bych si představoval ceny nových motorek.
15.5.2012 Článek I když mám BMW docela rád, na téhle mašině není vůbec nic, co by se mi líbilo. Ani ten Gaylord Yebal. :-D :-D :-D :-D
15.4.2012 Článek Slušná akcička, ale když vidím BMW, tak mě napadá jen jedno slovo a jedno číslo: "Concept 6", tak šup šup kluci od BMW ať se práší za kočárem.
19.3.2012 Článek Na you tube to má docela pěknej zvuk. Tušil jsem, že amíci jsou blázni, ale s tou cenou se pos...

TOPlist