Kawasaki ZX10R
Většina supersportovních motocyklů je určena hlavně na silnice, přestože je lze zdárně použít na závodním okruhu. Ovšem Ninja ZX10R je na prvním místě koncepčně okruhová motorka, s možným po...
15.05.2006 PREMIUM
Technika motocyklu - 11. část - spojka
V předchozí části seriálu o technice motocyklů byla popsána převodovka, o něco dříve byla popsána i činnost samotného motoru. Důležitým dílem ležícím právě mezi zmiňovanými celky je spojka. ...
14.04.2006 PREMIUM
Technika motocyklu - 10. část - převody
Charakteristika průběhu kroutícího momentu spalovacího motoru vyžaduje použití změny převodového poměru během jízdy. Touto problematikou se budeme zabývat v následujícím článku a to převody ...
15.03.2006 PREMIUM
Technika motocyklu - 9. část - tvorba směsi
Pro dobrou výkonnost našich motocyklů je potřeba správná výživa s dostatečnou energií. V následujících řádcích si povíme o výrobě a vlastnostech paliva, nárocích na správné smíchání zápalné ...
20.02.2006 PREMIUM
Technika motocyklu - 8. část - podvozek
Podvozek je základní částí motocyklu, jehož konstrukce má zásadní vliv na jízdní vlastnosti. Ta je bezprostředně spojena s jízdní bezpečností, ale působí nám i to nejdůležitější - radost z j...
30.01.2006 PREMIUM
Technika motocyklu - 7. část - rozvody
V jednom z předchozích článků jsme si vysvětlili princip činnosti čtyřdobého motoru. S jeho funkcí úzce souvisí ventilový rozvod, který je námětem dalšího příspěvku seriálu. Vysvětlíme si ro...
01.12.2005 PREMIUM
Technika motocyklu - 6. část - motor
V dalším pokračování teorie motorů si vysvětlíme funkci dvoudobého motoru a jeho srovnání s dnes mnohem běžnějším motorem čtyřdobým, dále budou objasněny zákony při spalování především benzí...
17.11.2005 PREMIUM
Technika motocyklu - 5. část - motor
V dalším díle našeho seriálu jsme se zaměřili na srdce motocyklu - motor. Článek jsme rozděli na dvě části: nyní popíšeme historii motoru, klikový mechanismus a rozdělení motorů. V příštím d...
03.11.2005 PREMIUM
Technika motocyklu - 4. část - chlazení
Spalovací motor je stroj převádějící tepelnou energii na mechanickou a to s účinností kolem 33%. Zbytek energie je nutné odvést chlazením (cca 33%) a další část ve spalinách (cca 33%). Pokud...
20.10.2005 PREMIUM
Technika motocyklu - 3. část - brzdy
Od začátku dopravních prostředků, kdy bylo nutné regulovat rychlost brzdami, přetrvává až do dnešní doby princip třecí síly což není zrovna nejlepší způsob snižování rychlosti. Každý pohybuj...
22.09.2005 PREMIUM