WSBK Austrálie – Bautista neměl v Austrálii soupeře a s plným počtem bodů vede šampionát
Text: Petr Czyž | Zdroj: worldsbk.com | Foto: Ducati Media, HRC, Kawasaki Racing, Yamaha Racing | Zveřejněno: 26.2.2023 | Zobrazeno: 12 337x
Text: Petr Czyž | Zdroj: worldsbk.com | Foto: Ducati Media, HRC, Kawasaki Racing, Yamaha Racing | Zveřejněno: 26.2.2023 | Zobrazeno: 12 337x
Nevím o čem se tady pořád vedou diskuze. Pravidla jsou jasně dána a naštěstí nechávají volnou ruku vývojářům. Žádné zvýhodňování nějaké značky jak se tady často píše.
Limit otáček se vypočítává podle homologačního motoru/modelu. Pro limit otáček se bere nižší hodnota z:
1) otáčky za špičkou výkonu, kde je výkon 90% maxima + 3%
2) otáčky při maximálním výkonu + 700 otáček
Každý výrobce si tedy může vytvořit homologační model v počtu 500 ks kde může motor točit kolik chce. Podle křivky výkonu se vypočítají hodnoty pro bod 1) a 2) a použije se nižší hodnota pro limit otáček. Následně pak podléhá omezení/zvýšení otáček podle dosahovaných výsledků.
To, že Kawasaki není schopná přijít s novým motorem už X let je pouze jejich problém. Howgh.
1 reakce
fandím ducně a myslim ze v pripadě alvara je to i postavou a vahou, samozřejmě jen část toho jak mu to jede ale je pravdou ze bych jim udělal všem stejné otáčky napr. 15000, obsah musi mit do 1000 tonje daný, pak by to bylo jen o tom kdo je lepší.
Doufám, že se mílovými kroky blíží doba, kdy začnou podle pravidel Ducatkám krouhat otáčky tak, jak to dříve udělali jiným značkám. Pak se to zase vyrovná.
Ale Philip Island je specifická trať, stejně jako třeba Monza. Na techničtějších to bude mít Ducati těžší, protože má proti konkurenci větší problém zatáčet. A jestli bude mít snížené otáčky, dostanou se jezdci pod větší tlak a to povede k chybám a pádům - a všechno může být jinak.
A to Álvarovi fandím, měl získat titul hned po přestupu a místo toho se o něj připravil pády. Ale bylo by fajn, kdyby se taťkovi Reovi ještě povedl comeback
1 reakce
Někdo jel na "kole" a ostatní na "koloběžce". A votom to je.
Bautista ale měli by mu vypustit ventilky
Já nějak nerozumím tady tomu mrzení, že výhrala Ducati a jak je to nefér? Kawasaki vyhrávala snad 5 let v řadě. Prakticky všechno vyhrával Rea, kdy on a jeho motorka neměli konkurenci a nějak jsem si nevšiml, že byste volali po omezení otáček? Ducati s modelem Panigale vyhrála poprvé až loni a nemyslím si, že by to bylo jen díky motorce, protože kde byly ostatní stroje Panigale? Alvaro má zkrátka formu a Ducati mu sedla. Podle letošního prvního závodního víkendu se dá prd usuzovat, jak to komu pojede na jiných tratích. Už mě ale to kňourání, jak se komu nadržuje fakt nebaví.
2 reakce
Co kdyby omezení otáček nebylo žádné. A ten kdo si věří a vytvoří spolehlivej motor ať si točí třeba 20 000, co ?! V pořádku je omezení počtu motorů na sezonu. To přeci snižuje náklady a o to jde.
1 reakce
Spousta lidi se tu na m.cz rozepsalo, ze je Ducati momentalne nejlepsi a proto vyhravaji a to zaslouzene. Ja si dovolim nesouhlasit a to proto, ze maji jine otacky nez konkurence. Nejlepsi budou pri stejnych podminkach a tahle dorna saskarna me mrzi. Samotnyho me nebavilo, kdyz Rea udelal x titulu za sebou a jezdil si pro jednu vyhru za druhou… Ducne uspech preju a i Bautistovi, ale za rovnych podminek a at udelaji tutulu kolik chteji. Melo by to byt o tom co jejich tym studovanych vymysli s motorem atd. za stejnych otacek a pravidel a ne o tom co dorna komu omezi… Nekdo tu pise i ze je na tom Rea psychicky spatne. Ja se mu nedivim, protoze uz minulou sezonu bojoval s vetrnym mlynem a letos si to zoopakuje. Minulou sezonu kroutil hlavou na rovinkach a ono jet pres limit a vse ztratit na rovine nikoho nebavi. Tim se ho nechci zastavat, protoze fandim yamaze a mam ted opravdu radost z D77 skoda toho jednoho padu, ale porad je to jen zacatek sezony… kazdopadne by v pravidlech melo byt dodrzeni objemu a poctu otacek a nebo proste zavodit na tom co vyjde v serii. Dat jen podvozek, vyfuk a prepakovani a jedem
18 reakcí
Ale co... Vždyť jsou to vlastně dostihy a tak to chce co nejmenšího žokeje na co nejrychlejším koni...
1 reakce
Druhý závod SBK super, bylo na co koukat, což včera říct nešlo. Že vyhrál Bautista? No je dobrej. A zdaleka nevyhrál tolik co Rea v kuse, přičemž některé jeho roky nuda fakt byly...
Olivera hodnotit nebudu dokud nebude mít letošní motorku. Ale, že satelitní Kawy jsou povětšinou dost vražda je jasné i od Sykese, ten si asi dost naběhnul tímhle angažmá...
1 reakce
Nedá mi to se vyjádřit. Kawasaki vyhrála 5 let po sobě titul a všichni nadávali. Teď vyhrála jeden titul ducati a už je to protezovani ducati? WTF? To ze má výkon ale není přece jen dobra vlastnost. Ale i špatná. Protože ho někdo musí krotit a o to má ten jezdec těžší? Nebo se pletu? Nehledě na to ze to byl první závod kdy ta trať má dlouhou rovinku a rychle zatáčky. Co až to nebude
5 reakcí
Sucho odkrylo karty a je tu Ducati Cup,jako satelit si vodit továrny s Reou a Toprakem ,myslím je čas upravit k body
dnes závod zajímavější než včera sice se závodilo jen o 4 místo ,protože tovární Ducati jsou absolutně bez konkurence.Locatelli dobře odstartoval a chvíli se vedoucího dua držel ale prostě neměl šanci ani tu nejmenší.Pokud DORNA nesrovná podmínky všem stejně brzy se z WBSK stane šampionát nudnej a nezajímavej a diváky moc nepřitáhne a spíš jich bude chodit míň.I netovární Ducati jsou najednou hodně vpředu a až si na ně jezdci zvyknout budou drtit i zbylé továrny.
Remy v superpoli ukázkově sestřelil DA,ale i tak si myslím kdyby stáli na roštu výše lepší výsledek by z toho nebyl.Lowes opět na zemi a tentokrát na jeho pád doplatil i Toprak vůbec dost černej víkend pro Kawu.
Oliver to je asi marný ...
7 reakcí
Nevím jestli se upravovaly otáčky motoru pro rok 2023, ale myslím, že ne. Restrikce pro WSBK 2020: Ducati 16.100 ot./min., Kawasaki 14.600 ot./min..Dle údajů výrobců V4R točí 16.000, jen na 6.rychlostní stupeň točí 16.500 ot./min., tzn. 99% provozu omezovač zasáhne v 16.000, Kawasaki ZX-10RR točí 14.700 ot./min. Přijde mi víc fér, aby Kawa mohla pouzit tedy také o 100 otáček víc jako Ducati.
Ještě jeden poznatek, dle předpisů FIM cena motorky nesmí v obchodě přesáhnout 40.000€. V4R stoji 43.500€, tak jaktože může závodit?
2 reakce
Dnes hlavní zavod podle mě super..a že si jede ducati vepředu sama mi je jedno..jsou teď prostě nejlepší..zaslouží si to..super souboju za nimi bylo dnes hafo..to chce přeci každej,udělat nejlepší stroj a vyhravat
Musím se usmívat nad komentáři. Když před lety dominoval několik let JR na Kawě, tak ok. Teď zas je na vrcholu Ducatka s AB. V motosportu, ale i autosportu to tak chodí, vždy nějaká značka vévodí, ale nikdy to není na "věčné časy". Jako jezdci nevydrží být na špici na "věčné časy". Kdo si zkusil okruh ví, jak je těžké zajíždět se strojovou přesností časy na kolo v desetinkách, jako AB. To už musíte umět a ještě umět zkrotit pod sebou takou bestii, jako je Ducatka. Jak říkal včera JR, AB byl v některých tech. pasážích rychlejší. Jistěže hra s otáčkami je zvláštní, ale žádný neumětel by na těch motorkách nezajel jako tito jezdci. Takže teď bude doba AB s Ducatkou, předním to byla doba JR s Kawou a příště to bude někdo jiný. Takové jsou motosporty!
2 reakce
Nějak mám z celýho WSBK atd. už delší dobu "SILNĚ ROZPORUPLNÝ" pocity - mnohý momenty, boje apod. jsou !!! FAKT NĚCO !!! , ALE jestli jsou ty "regulace/handicapy" spravedlivý a pro diváka to zpestřujou ...?
Doufám, že se Oliver trochu zvedne, až dostane novou motorku a vyladí ji. Držím palce
Naaadherny závody. Radost pohledět. Hlavně ta část boj o 4 pozici. Mám radost z Aegertra a jinak fakt bozi. Hodně mě to bavilo
1 reakce
Ty zavody jsou fraska ,se ohaneli nastrojema ,ktere zavody z atraktivni a pojivej se na to
Udelali z toho komedii ,asi maji z Ducati dost penizku jak jinak.
Z tohoto závodního víkendu je mi smutno. Jednak se potvrdilo, že se bude letos jednat o ducati-cup, stejně jako v MotoGP, a taky proto, že trápení Olivera zřejmě bude pokračovat..
1 reakce
U Ducati už neví, jak si pomoci k vítězství. I husy jsou dobré.
Celkem uspávací závody dnes.
Ducati jasne dominuje a je najlepšou motorkou v ssp, wsbk a samozrejme aj v GP. Kde nedominujú? Napadá ma ewc a roadracing.
1 reakce
Kua, prespal som to, ale ako to tu teraz čítam, o nič som neprišiel...
Alváro to stihnul aspoň před důchodem si zajezdit na svém oblíbeném okruhu s normální motorkou
DA77 to dnes zajel na limitu a takové umístění 7-9 lze očekávat s pravidelností švýcarských hodinek.
Bassani snad mlžil v testech potažmo ještě v pátek, protože ten zaznamenal nejlepší posun a bude obhajovat (titul netovarního jezdce)
Sykes vs König 0:0
Lecuona navázal na loňský rok a jasně dominuje u Hondy a já si osobně dokáži představit, že si buduje přestup do seriálu Mgp k týmu Repsol -Honda.
Tripl AB19 ho postavil před jasný úkol a to obhájit titul .
No a nevidím jediný důvod proč by na to samé neměla navázat Ducati v Mgp a to kór, když si pojistila EB23.
Pro některé pruďič a blázen (karing), když tady psal o Ducati,ale jak je vidět dochází na jeho slova do puntíku a nadvláda Ducatek se né jednomu začíná protivit.
Tak za týden na rovníku.
Koukám...že Ducati letí víc než loni...
Kawa... ždime co může a nestači to..už i Honda je ZX10 konkurentem...
Měli by v ty komisi s tím něco dělat...jinak to bude one Ducati show...
2 reakce
Výkon všech jezdců (kromě Alvara) je pro mě překvapením. Každopádně krásný závod. Co mě štve je převaha Ducati. Je vidět, že už to nejede jen Bautistovi, ale všem Ducatistům. Hezkou neděli všem. Jdu se dospat.
1 reakce