V posledním evropském testu WSBK zajel nejrychleji Razgatlioglu

Posledním evropským testem týmů MOTUL FIM Superbike World Championship byl test na okruhu Autodromo Internacional Algarve. V pondělí byl nejrychlejší Nicolo Bulega (Ducati), v úterý testování uzavřel na špici časomíry Toprak Razgatlioglu (BMW), jenž byl s časem 1’39,189 sekundy absolutně nejrychlejším jezdcem WSBK v Portimau. Z testujících jezdců WorldSSP byl nejrychlejší Adrian Huertas (Ducati). Nyní následuje balení techniky a její transport do Austrálie, kde na týmy čeká dvoudenní oficiální test a následně první podnik sezony 2024 na Phillip Islandu.

V úterý byl většinu dne na špici tabulky Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team), který se snaží dokázat, že jeho přestup k BMW nebyl jen plácnutím do prázdna, ale má reálné cíle, které hned v prvním roce spolupráce hodlá splnit. V závěru dne měl Razgatlioglu maximum na 1’39,189 sekundy a byl absolutně nejrychlejším jezdcem dvoudenního privátního testu v Portimau. „Musím říct, že mě také překvapilo, když jsem viděl čas 1:39,2 s pneumatikou SCX,“ prozradil Razgatlioglu. „Předtím jsem s pneumatikou SC0 zajel čas 1:39,8 a pak jsem týmu řekl, že pokud budu s pneumatikou SCX cítit trochu větší přilnavost, zajedeme velmi dobrý čas. A to jsme udělali. Potom jsem chtěl vyzkoušet pneumatiku Q a tu jsme dostali od týmu Bonovo. Díky jim za to. Zkusili jsme s ní zajet další dobrý čas na kolo, ale nastavení motorky bylo úplně jiné a já měl pocit, že motorka prostě skáče, protože měla příliš velkou přilnavost.“

„Celkově jsem ale velmi spokojený. Po tomto testu to vypadá, že jsme s motorkou připraveni na 99 procent. Pořád se ale učíme, a každým dnem zlepšujeme. V těchto dvou dnech jsme tu byli dost silní. Rovněž rychlost na závodních pneumatikách je opravdu dobrá. Phillip Island je ale něco úplně jiného. Uvidíme až tam. Před závodem nebo testem se předvídat nic nedá. Celkově je tady ale velmi dobrá atmosféra, jsem hodně spokojený a v posledních dvou dnech jsme odvedli kus dobré práce,“ dodal Razgatliglu.

Týmový kolega Razgatliogla, Michael van der Mark (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) test uzavřel pátým časem 1’39,617 sekundy a ztrátou na prvního ve výši 0,428 sekundy. Společně s týmem Nizozemec pracoval na nastavení motorky a s Razgatlioglem měli pár výjezdů na delší vzdálenost. „Dnes jsme změnili nastavení motorky, změnili celou motorku a hned od prvního kola to bylo dobré,“ řekl VD Mark. „V závěru dne jsme zkoušeli nové pneumatiky, zajeli jsme několik dobrých kol na SCX a pocitově to bylo výborné. S motorkou jsem se cítil dobře, takže si myslím, že jsem mohl jet i o něco rychleji. Celkově jsem ale velmi spokojený a čím dál víc připravený na závodění. Mám pocit, že je zase zpátky ten starý Mickey.“

Výborně si zatím vede Nicolo Bulega (Aruba.it Racing – Ducati), který byl nejrychlejším jezdcem testu v Jerezu a na špici tabulky skončil také první den v Portimau. V úterý už první pozici neobhájil, přesto je velkým překvapením, že nováček ve WSBK skončil druhý se ztrátou jen 0,086 sekundy na prvního. „Jsem velmi spokojený s tím, co jsme v testech dokázali. Pocity ze závodního tempa i z maxima na jedno kolo byly velmi pozitivní, což svědčí o dobré práci, kterou jsme s týmem odvedli. Nyní se chystáme do Austrálie a já už se nemohu dočkat, až budu na trati svého oblíbeného okruhu. Cíle? Chci si to hlavně užít. Je to můj premiérový ročník a určitě nebudu pod takovým tlakem jako špičkoví jezdci.“

Dvojnásobný mistr světa Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) pokračoval v práci s nastavením motocyklu na dodatečnou zátěž. Co mu působí víc problémy, zda právě tato technická změna v pravidlech nebo jeho zdravotní stav po nehodě z posledního testu WSBK roku 2023, to je nyní s otazníkem. Každopádně Bautista byl druhý den testu patnáctý v pořadí a na prvního mu chybělo 1,456 sekundy. „Nemůžu tvrdit, že bych byl s tímto testem nějak zvlášť spokojen,“ prozradil úřadující šampion WSBK. „Během prvního dne nebyly pocity negativní, protože jsem cítil, že jsem udělal krok vpřed ve srovnání s dvěma dny v Jerezu. Dnes se mi nepodařilo získat ten správný cit a ani po fyzické stránce se věci nezlepšily. Následujících patnáct dní budu doma pracovat maximálně na tom, abych přijel do Austrálie v co nejlepší kondici.“

Poslední den v Portimau výrazně zrychlil Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK), který v závěru dne zajel třetí nejrychlejší čas 1’39,521 sekundy. Na prvního Razgatliogla ztratil tovární jezdec Kawasaki přes tři desetiny a ve srovnání s pondělním testem zrychlil o 1,278 sekundy. „S mým šéfem týmu Perem (Pere Riba) jsme v zímě tvrdě pracovali na nastavení při použitých pneumatikách,“ řekl po skončení testu Lowes. „Poslední den tady v Portimau byl prvním dnem, kdy na mě tlačil, abych se rovněž zaměřil na rychlost. Práce na elektronice, kterou jsme udělali, práce na nastavení, kterou jsme udělali, to vše rozhodně zlepšilo naši rychlost na použitých pneumatikách. Nevěděli jsme, jak se to projeví na časech pro jedno rychlé kolo, ale když jsme na to zatlačil na pneumatukách SCQ, zajel jsem několik kol pod 1'39s a své historicky nejrychlejší tady v Portimau.“

Nováček u Kawasaki Axel Bassani (Kawasaki Racing Team WorldSBK) pokračoval v přizpůsobení se nové technice a převážnou část dne figuroval kolem sedmnáctého místa. V závěru dne Ital zrychlil na 1’40,362 sekundy a den uzavřel jedenáctý v pořadí se ztrátou 1,173 sekundy na prvního. Bassani po testu uvedl: „První test v Jerezu nebyl snadný, protože motorka byla úplně jiná než ta, na které jsem jezdil předtím, nicméně postupně jsem si na nový stroj zvykal. Musel jsem ale úplně změnit svůj styl jízdy. Musím přemýšlet o všem, co je třeba udělat. Zejména v těchto dvou posledních dnech evropského testování v Portimau jsme na tom hodně pracovali. Dost jsme se zlepšili a na další test v Austrálii jsme připraveni.“

Nejrychlejším jezdcem Yamahy byl v úterý Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) s čtvrtým kolem za 1’39,566 sekundy. Švýcar Dominique Aegerter (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) kvůli zdravotním potížím netestoval. „V Portimau jsme absolvovali další pozitivní test. Rozhodně jsme si pobyt v Portugalsku a celkově dny testování užili,“ uvedl Remy Gardner. „Poslední den jsme se zaměřili na závodní výkon a vyzkoušeli jsme si dlouhou jízdu. Stále hledáme maximální výkon, ale s dosavadní prací jsem spokojen. Nakonec jsem si vyzkoušel i letmé kolo, bohužel jsem měl na nejrychlejších kolech trochu víc jezdců na trati, celkově jsem ale s časem spokojen.“

Tovární jezdci Yamahy obsadili v testu šesté a sedmé místo, oba v půl sekundě za prvním Razgatlioglem. S časem 1’39,658 sekundy byl šestý Andrea Locatelli (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK), který zvládl 77 kol. Ital po testu řekl: „Byl to zajímavý test, zejména dnes (úterý), protože si myslím, že jsme se výrazně zlepšili zejména v dlouhých jízdách. V testech jsem se v sedle R1 cítil pokaždé dobře, což je hlavní bod a zároveň jsme dobře zapracovali, abychom byli připraveni na Phillip Island. Uvidíme, co se tam může stát, je to vždy trochu zvláštní trať, ale odvést dobrou práci tady v Portimau a Jerezu bylo opravdu důležité.“ Jen sedmadvacet tisícin ztratil na týmového kolegu Jonathan Rea (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK), který zvládl 62 kol s maximem na 1’39,685 sekundy.

Posledním jezdcem s časem pod minutu čtyřicet sekund byl osmý Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team), jehož maximem na kolo bylo 1’39,956 sekundy. Ital zvládl 53 kol a na prvního mu chybělo 0,767 sekundy. Posledním jezdcem v jedné sekundě na prvního byl desátý Garrett Gerloff (Bonovo Action BMW). Američanův týmový kolega, devátý Scott Redding (Bonovo Action BMW), byl jen o tisícinu rychlejší.

Test WorldSBK - 2.den
Úterý, 30.1.2024 - Portimao (POR)
portimao-test-day2.pdf

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist