Troy Bayliss plánuje konec kariéry

S velkou pravděpodobností bude rok 2008 posledním aktivním rokem jedné motocyklové legendy, Australan Troy Bayliss totiž přemýšlí o konci kariéry.

Australské noviny Sydney Morning Herald přinesly nedávno rozhovor s dvojnásobným Mistrem světa Superbike Troyem Baylissem, který odpovídal i na otázku jeho budoucnosti. Světový šampión z let 2001 a 2006 potvrdil, že rok 2008 bude pravděpodobně jeho posledním aktivním rokem v sedle závodního motocyklu.
„Chtěl jsme skončit již v roce 1997, pak v roce 2002 a pak taky v roce 2005,“ říkal jezdec, který plánuje po skončení kariéry motocyklového závodníka usednout do cokpitu závodního automobilu. „Tentokrát ovšem velmi vážně přemýšlím o tom, že toto bude má poslední sezóna. Chtěl bych kariéru ukončit vítězstvím na 1098, ale i když se to nepovede, tak není žádný důvod dále pokračovat. Měl jsem dobrou kariéru, je mi skoro 39 a tak nemohu jezdit navždy. Vyhrál jsem mnoho závodů, vyhrál jsem tituly Mistra světa, vyhrál jsem svůj poslední MotoGP závod a měl jsem ze svého povolání vždy potěšení. Přál bych si, abych se do světového závodění dostal dříve, ale ta možnost tu nebyla.“
Pokud Troy Bayliss opravdu na konci sezóny 2008 skončí s aktivní kariérou, bude to na konci jeho osmé sezóny v některém z Mistrovství světa. Ve WSBK se totiž Bayliss představil až v průběhu sezóny 2000, když nahradil vážně zraněného Carla Fogartyho. Do Mistrovství světa Superbike přišel v rozjeté sezóně z amerického šampionátu AMA U. S. Superbike, kde hájil barvy továrny Ducati. Permanentní místo ve WSBK tak dostal až v roce 2001, kdy pro továrnu Ducati zajistil světový titul. Ten obhajoval o rok později, kdy se až v posledním závodě sezóny rozhodlo o tom, že korunu superbikového mistra získá Colin Edwards s Hondou VTR 1000 SP2.
Po této sezóně přestoupil Bayliss do prestižnějšího šampionátu MotoGP, kde se o své místo hlásil nejprve s motocyklem Ducati, později s Hondou. Slibný úvodní rok v MotoGP dostal vážnou trhlinu v roce 2004, kdy Bayliss ztratil pozici továrního pilota Ducati. S Hondou RC 211V se nedokázal naplno sžít, za což mohlo i jeho vážné zranění zápěstí. Pro Baylisse to znamenalo opuštění MotoGP a návrat do WSBK, kde se jeho kroky opět spojily s továrnou Ducati. Dvanáct vítězství z 24 závodů roku 2006 a jeho druhý titul Mistra světa ho na konci sezóny naposledy posadilo do sedla supervýkonného stroje Ducati Desmosedici. Poslední závod historie litrových motocyklů kategorie MotoGP byl i jedním z vrcholných okamžiků dosavadní kariéry australského jezdce. Absolutně bez stresů, bez nutnosti získat body do šampionátu a se svým oblíbeným technikem, dokázal Bayliss ve Valencii 2006 nejen zvítězit v kvalifikaci, ale především i v samotném závodě, kterým nadobro ukončil svůj vztah s kategorií MotoGP.
Rok 2007 přinesl Baylissovi sedm vítězství ve WSBK, přesto až čtvrté místo celkové klasifikace. I přestože se patně nepodaří Australanu dosáhnout na jeden z jeho cílů, vyhrát nejvíce závodů WSBK v historii, je velmi pravděpodobné, že Troy Bayliss na konci roku 2008 vstoupí mezi legendy, které ukončili aktivní kariéru.
A jak vypadají aktuální čísla v tabulce vítězů závodů WSBK? První je Carl Fogarty, který ve 219 závodech získal 59 vítězství. Bayliss jich má na svém kontě „teprve“ 41, ovšem k jejich zisku potřeboval pouhých 124 závodů!

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist