Také ve čtvrtek zajel Bulega nejrychleji, Bautista až šestnáctý
Text: Petr Czyž | Zdroj: Jerez Circuit | Foto: Ducati Media, BMW, Yamaha Racing | Zveřejněno: 26.1.2024 | Zobrazeno: 5 560x
Ve čtvrtek skončil na okruhu Circuito de Jerez – Angel Nieto dvoudenní privátní test MS superbiků MOTUL FIM Superbike World Championship. Stejně jako ve středu byl rovněž ve čtvrtek nejrychlejším jezdcem nováček Nicolo Bulega (Ducati), jemuž se časem 1’37,809 sekundy podařilo dostat pod stávající rekord pole position z roku 2019, který má hodnotu 1’38,247 sekundy. Nejrychlejším jezdcem série WorldSSP byl s časem 1’41,388 sekundy Stefano Manzi (Ten Kate Racing Yamaha). Nyní většina pole WSBK míří do portugalského Portimaa, kde je na programu další privátní test.
Výborně zahájil přípravu na sezonu 2024 Nicolo Bulega (Aruba.it Racing – Ducati), jemuž se už dopoledne podařilo nastavit maximum na 1’37,809 sekundy, což do konce dne nikdo z jeho soupeřů nepřekonal. Zdá se, že Ital, jako nově příchozí jezdec SBK, dokáže velmi dobře využít změn v pravidlech, které nyní musí řešit jeho soupeři. Bulega byl o víc jak půl sekundy rychlejší než druhý jezdec v pořadí. „Mám radost, protože jsme udělali další krok vpřed, dokonce i ve srovnání se včerejškem, a cit s motorkou stále roste,“ uvedl Bulega. „Dobře jsme zapracovali na jednom rychlém kole, což znamená, že jsem se dokázal zlepšit i na kvalifikačních pneumatikách. Myslím, že to byl důležitý test. Nyní jedeme do Portimaa, abychom pokračovali v nastavené cestě. A co dnešní čas na kolo? Na tom se nic nemění, zůstávám nováčkem a mé cíle jsou jiné než u špičkových jezdců.“
Týmový kolega Bulegy, Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati), jezdil rychlá kola dopoledne, ve finále mu ale maximum na kolo 1’39,583 sekundy stačilo na šestnáctou pozici výsledkové listiny. „Jsem spokojen, protože první den jsem kvůli bolestem neměl nejlepší pocit,“ prozradil Bautista pokračoval: „Dnes to šlo lépe, a to je nepochybně dobré znamení. Mohu říci, že se můj stav dokonce zlepšil. Hodně jsme pracovali na nastavení, zejména s ohledem na nové předpisy, a získali několik důležitých indicií. Nevyzkoušeli jsme sice útok na jedno rychlé kolo, ale to nebylo prioritou tohoto testování.“
Podobně jak Bulega nastavil své maximum dne už ve čtvrtek dopoledne Jonathan Rea (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK), který má na kontě maximum 1’38,345 sekundy. Vlastní rekord z roku 2019 Rea jen o desetinu nepřekonal, na první pozici ztratil 0,536 sekundy. „Byl to opravdu náročný test, takže bych chtěl především poděkovat celé posádce, která od prvního dne neúnavně pracovala,“ řek Rea a pokračoval: „V těchto počátečních fázích získávání zkušeností je normální dělat spoustu změn, a to nejen proto, aby se věci zlepšily, ale také proto, abych pochopil zpětnou vazbu, když se na tyto změny přizpůsobuji, a aby posádka lépe pochopila, co se mi líbí a co ne. První den byl v některých momentech frustrující, protože se mi zdálo, že neděláme dostatečně rychlé pokroky, ale byla to všechno opravdu dobrá data. Kluci dali přes noc hlavy dohromady a dnes ráno jsme byli schopni postavit technický komplet s nímž jsem se cítil mnohem pohodlněji. Byli jsme schopni poměrně rychle projít některé výkonnostní položky a poté jsme provedli simulaci závodu.“ Druhý jezdec tovární Yamahy Andrea Locatelli (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) test uzavřel desátým časem 1’38,943 sekundy a na prvního ztratil 1,134 sekundy.
Za nejrychlejší dvojicí druhého dne testování v Jerezu jsou jezdci BMW, třetí Scott Redding (Bonovo Action BMW) a čtvrtý Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team). Redding už s BMW má zkušenosti a během dne zvládl 77 kol. Naopak Razgatlioglu je u BMW nový a jeho čas 1’38,638 sekundy naznačuje, že by mohl být letos znovu jezdcem, který usiluje o pozice na stupních vítězů. „Tyto dva dny testování pro mě byly velmi pozitivní, zejména proto, že se stále učím motorku v každém kole a zlepšuju se,“ řekl Razgatlioglu. „Zejména v posledních dvou dnech jsme se toho hodně naučili a některé věci zlepšili. Vyzkoušeli jsme spoustu nových dílů. Některé fungovaly dobře, jiné zase méně, ale to je normální. Prostě se snažíme najít dobré nastavení a správné komponenty. Celkově to byl velmi pozitivní test. Nečekal jsem, že zajedu kolo za 1:38. Jsem z toho hodně překvapený, protože pro mě je motorka stále nová a stále se učím. Včera jsem ale začal rovnou s časem 1:39 a věřím, že jsem už včera mohl zajet 1:38. To mě hodně překvapilo. Dnes se mi to konečně podařilo a mám z toho velkou radost, protože vidím potenciál motorky, a to je pro mě dobré. Nadále budeme tvrdě pracovat, abychom nalezli nastavení a pak už budeme bojovat.“
Posledním jezdcem v jedné sekundě na prvního je pátý Andrea Iannone (Team GoEleven), jehož ztráta na prvního má hodnotu 0,935 sekundy, nicméně na čtvrtého Turka ztrácí jen pět tisícin. Časy do první desítky zajeli Garrett Gerloff (Bonovo Action BMW), Sam Lowes (Elf Marc VDS Racing Team), což je pro Brita, který přichází z Moto2™ výborný výsledek, Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) a Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team).
Čtvrtek, 25.1.2024 - Jerez (SPA)
1. | #11 | Nicolo BULEGA | ITA | SBK | 1:37.809 | 69/21 | |
2. | #65 | Jonathan REA | GBR | SBK | 1:38.345 | +0.536 | 78/21 |
3. | #45 | Scott REDDING | GBR | SBK | 1:38.572 | +0.763 | 77/77 |
4. | #54 | Toprak RAZGATLIOGLU | TUR | SBK | 1:38.638 | +0.829 | 78/19 |
5. | #29 | Andrea IANNONE | ITA | SBK | 1:38.744 | +0.935 | 61/24 |
6. | #31 | Garret GERLOFF | USA | SBK | 1:38.832 | +1.023 | 74/69 |
7. | #14 | Sam LOWES | GBR | SBK | 1:38.852 | +1.043 | 91/88 |
8. | #87 | Remy GARDNER | AUS | SBK | 1:38.871 | +1.062 | 76/74 |
9. | #9 | Danilo PETRUCCI | ITA | SBK | 1:38.907 | +1.098 | 73/35 |
10. | #55 | Andrea LOCATELLI | ITA | SBK | 1:38.943 | +1.134 | 73/30 |
11. | #22 | Alex LOWES | GBR | SBK | 1:38.989 | +1.180 | 82/75 |
12. | #5 | Philipp ÖTTL | GER | SBK | 1:39.039 | +1.230 | 58/23 |
13. | #60 | Michael VD MARK | NED | SBK | 1:39.224 | +1.415 | 76/75 |
14. | #47 | Axel BASSANI | ITA | SBK | 1:39.413 | +1.604 | 88/85 |
15. | #21 | Michael Ruben RINALDI | ITA | SBK | 1:39.504 | +1.695 | 89/87 |
16. | #1 | Alvaro BAUTISTA | SPA | SBK | 1:39.583 | +1.774 | 81/44 |
17. | #97 | Xavi VIERGE | SPA | SBK | 1:39.915 | +2.106 | 73/29 |
18. | #53 | Tito RABAT | SPA | SBK | 1:40.100 | +2.291 | 74/73 |
19. | #7 | Iker LECUONA | SPA | SBK | 1:40.237 | +2.428 | 47/31 |
20. | #50 | Sylvain GUINTOLI | FRA | SBK | 1:40.866 | +3.057 | 62/26 |
21. | #38 | Bradley SMITH | GBR | SBK | 1:41.266 | +3.457 | 59/52 |
22. | #121 | Florian MARINO | FRA | SBK | 1:41.316 | +3.507 | 25/15 |
23. | #62 | Stefano MANZI | IAT | SSP | 1:41.388 | +3.579 | 64/14 |
24. | #61 | Can ÖNCÜ | TUR | SSP | 1:41.724 | +3.915 | 57/11 |
25. | #99 | Adrian HUERTAS | SPA | SSP | 1:41.942 | +4.133 | 60/16 |
26. | #154 | Bahattin SOFUOGLU | TUR | SSP | 1:41.977 | +4.168 | 61/17 |
27. | #23 | Marcel SCHROETTER | GER | SSP | 1:42.040 | +4.231 | 68/65 |
28. | #155 | Yari MONTELLA | ITA | SSP | 1:42.102 | +4.293 | 75/17 |
29. | #64 | Federico CARICASULO | ITA | SSP | 1:42.234 | +4.425 | 63/31 |
30. | #44 | Lucas MAHIAS | FRA | SSP | 1:42.590 | +4.781 | 64/11 |
31. | #28 | Glenn VAN STRAALEN | NED | SSP | 1:43.245 | +5.436 | 78/19 |
32. | #105 | Niccolo ANTONELLI | ITA | SSP | 1:43.282 | +5.473 | 54/33 |
33. | #12 | Gabriel GIANNINI | ITA | SSP | 1:43.671 | +5.862 | 67/36 |
34. | #74 | Piort BIESIEKIRSKI | POL | SSP | 1:43.746 | +5.937 | 51/19 |
35. | #78 | Hikari OKUBO | JAP | SSP | 1:44.708 | +6.899 | 54/50 |