Superbiková Aprilie neodpovídá reglementu

Už potřetí - tedy během tří let - se musí superbikový tovární tým Aprilie vypořádávat s tím, že mu bylo naznačeno: Motocykl, se kterým závodí mistr světa Max Biaggi neodpovídá reglementu superbikového šampionátu. A ani tentokráte nebyly vyvozeny žádné důsledky...O co vlastně jde? AKTUALIZOVÁNO!

A opět je Aprilia napadnuta, že její motocykl v superbikovém mistrovství světa je nelegální. Tentokráte je po Assenu důvodem nehomologované vstřikovací čerpadlo.

Pravidla mistrovství světa superbiků přitom hovoří jasně, kompletní vstřikování paliva musí pocházet ze sériové výroby, to je fakt! Ovšem na Biaggiho RSV4 byla v Assenu nalezena součástka, která má k originálu hodně daleko.

V letošním roce se jely už tři závody WSBK a Aprilia mistra světa šla vždy na technickou kontrolu. Ani v Austrálii a ani ve Velké Británii se nenašlo nic nedovoleného. Vše bylo v pořádku. Ovšem v Assenu se motocykl mistra světa Biaggiho lišil právě vštřikovacím čerpadlem od motocyklů Leona Camiera a Noriyukiho Hagy. 

Nejkurioznější na celé záležitosti ale je, že ze strany technických komisařů nebylo ve své podstatě nic podniknuto. Biaggimu nebyly odebrány body, tým nebyl potrestán peněžitou pokutou! Lidem od Aprilie bylo jen řečeno, že toto vstřikovací čerpadlo musí být na příštím závodě v Monze nahrazeno jiným...!

Nabízí se tedy otázka, která je prezentována i na jiných motocyklových webech: Pokud by Biaggi přišel o 40 "assenských" bodů, tak by letošní superbikový šampionát ztratil na zajímavosti...

Ale zároveň se nabízí i protiotázka: Postupovali by techničtí komisaři ve stejném případě stejně benevolentně i u "normálního" týmu s jezdcem ne tak zvučného jména?    
 
"Vstřikovací čerpadlo motocyklu RSV4 Maxe Biaggiho odpovídá absolutně pravidlům", říká technický ředitel továrního týmu Aprilie Gigi Dall'Igna: "Je sice jiné, než to, co používají Camier a Haga, ale my jsme prostě časově nestihli další vyrobit, nic víc, nic míň", říká italský manažér Dall´Igna pro  GPone.com. 

V každém případě je to už třetí "skandál" tohoto typu, co se týká Aprilie během jejího třetího roku závodění v mistrovství světa superbiků: Vše začalo na Phillip Islandu 2009, kdy týmový šéf Alstare Suzuki Francis Batta označil kompletní motocykl RSV4 jako "více podobnější kubatuře MotoGP" než tehdejším motocyklům závodícím v seriálu WSBK. V loňském roce byl nový "skandál" okolo "pohonu vačkového hřídele pomocí řetězu místo řemenu" a nyní je tedy na pořadu "skandál" číslo 3 - "vstřikovací čerpadlo". 

Mluvčí promotéra WSBK Infront Motor Sports dnes dementoval zprávu o nelegálním vstřikovacím čerpadle a řekl, že: "Technický vedoucí FIM Fabio Fazi nenašel na RSV4 mistra světa žádné porušení pravidel"!

Zároveň bylo tak jasně deklarováno, že ne Infront, nýbrž FIM může udělit eventuální trest. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist