MotoGP také na Ukrajině?

Architekt Hermann Tilke staví závodní okruh na poloostrově Krym u Černého moře. Tato oblast je také nazývána jako ruská Riviéra.

Podívejme se alespoň hodně stručně, o kterou zeměpisnou oblast se vlastně jedná. Krym neboli Krymský poloostrov je samosprávné území a součást Ukrajiny . Rozkládá se v severní části Černého moře. Poloostrov je s Ukrajinou spojen úzkou Perekopskou šíjí. Západní a jižní břehy omývá Černé moře a východní břeh pak Azovské moře. Od jihoruské pevniny je ostrov oddělen Kerčským průlivem.  Hlavním městem Krymu je Simferopol.


Už v minulém roce dělal tým Moto2-Moriwaki na čele s mistrem světa Toni Eliasem pana Fausta Gresiniho reklamu pro "Crimea Grand Prix Circuit". Tento okruh má délku 4,857 km, má 6 pravých a 6 levých zatáček. Průměrná šířka je 13 metrů, cílová rovinka je široká 15 metrů. Nejdelší rovinka je dlouhá 900 m, a nadmořská výška okruhu je mezi 15 - 33 metry nad mořem. K areálu bude patřit i 1,413 km dlouhá dráha pro závody motokár. 

Odpovědným architektem je potom Němec Hermann Tilke. Trať leží v blízkosti města Evpatoria a měla by být homologována pro závody MotoGP, Superbike, Formule3, WTCC a také pro závody Formule1. 


Šéfem celého projektu je Anatoly Kuchmin, majitel firmy "Step Racing Team", která financovala účast Ukrajince Vladimíra Ivanova v závodech Grand Prix 2010 v kubatuře Moto2. Kuchmin je také zodpovědným mužem za celý závodní komplex Crimea. V minulých dnech navštívil tato místa i český manažér Joska Kubíček a v rámci představení týmu Cardion ab Motoracing v Praze mně říkal: "Bylo to neuvěřitelné. Dostali jsme třeba k dispozici soukromé tryskové letadlo a celý obrovský komplex jsem tak mohl shlédnout z oblak. Zdálo se, že peníze v tomto projektu nehrají vůbec žádnou roli".     

Ale dejme slovo panu Kuchminovi: "Půdní práce byly ukončeny v listopadu 2010. Což je vždy ta nejdůležitější a nejvíc náročná část při stavbě každé závodní tratě. Mezitím už byly vyasfaltovány příjezdové silnice a také motokárová dráha. Rovněž jsou už hotové i boxy. Pro položení asfaltu jsem vybudovali vlastní podnik, který je schopen vyprodukovat 160 tun asfaltu za hodinu. Investovali jsme už 100 milonů dolarů, celkové náklady jsou plánovány na 260 milionů dolarů  (v Rusku a v celém ex-Sovětském svazu se stále ještě vše počítá na dolary - pozn. Bosso).

Anatoly Kuchmin sní pochopitelně o závodě "Grand Prix Ukrajina 2012" a říká: "Dorna a FIM už projevily zájem. Vláda ale musí vybudovat 6 km dlouhou silnici od Evpatorije k okruhu a také silnici z letiště v Simferpolu do Evpatorie (toto město se nachází 60 km od Simferopolu - pozn. Bosso)".  

Mezitím proběhly v minulých dnech v různých zahraničních médiích zprávy, že především Infront už s Rusy jednal a chce seriál WSBK posunout směrem na východ: "Naše závodní okruhy v Rusku jsou takové asfaltované motokrosové tratě. Jsou hodně vlnité a od německého standartu na hony vzdálené.", říká ale Vladimír Ivanov, německý vicešampion IDM 2008 v kubatuře supersportů a vloni jezdec Grand Prix.

A tak zatímco promotér seriálu WSBK Infront Motor Sports jakákoliv jednání s ruskou stranou popřel, tak kontakty s Ukrajinci potvrdil. 


Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist