Liberty Racing: Chceme skončit do Top 5

Dnešní oběd jsem prožil ve velmi příjemné společnosti pana Roberta Bocchioly, marketingového ředitele superbikového týmu Liberty Racing, neboť jsme společně šli do jedné pražské pizzerie.

Hned ze začátku tohoto článku bych se dotyčnému italskému manažérovi chtěl omluvit, neboť jsem ho neznal, a bral jako bernou minci pouze jeho rozhovor na Eurosportu z Imoly. Po dnešním, bezmála, dvouhodinovém povídání o motorkách, jsem ale přesvědčen o tom, že český tým Liberty Racing s jezdci Jakubem Smržem a Sylvainem Guintolim bude patřit k těm špičkovým týmům WSBK. 

Náš projekt je dlouhodobý, minimálně dva roky, ale s opcí na další dvě sezóny, tedy celkem na 4 roky. Stojí za ním holdingová společnost Liberty CZ Group, vlastnící Pivovar Effenbert, Supermarkety Grazie a e-shopy s kancelářskými potřebami OK Cancel. Máme výhodu, že začínáme s čistým stolem, jako nový tým a s minulým týmem Jakuba Smrže jsme měli společného pouze to, že jsme byli jako co-sponzor s našimi třemi značkami a vedli jejich hospitality“., řekl mně hned na úvod pan Bocchiola. 

„Co se týká jezdeckého obsazení, tak nebudeme dělat rozdíl mezi jezdci, kdo je jedničkou a kdo dvojkou. Oba dva mají stejnou výchozí pozici, ale pochopitelně, jelikož jsme český tým, tak Kuba byl našim prvním vyvoleným jezdcem. Francouze Sylvaina Guintoliho jsme si vybrali i proto, že s ním jednak souhlasil Kuba sám, ale také proto, že je relativně mladý jezdec, tedy s perspektivou a hned ve své první sezóně na neznámých okruzích jezdil opravdu skvěle. Jako cíl věříme, že by se naši jezdci mohli umístit celkově v Top5 a v jednotlivých závodech bojovat o vítězství“, pokračoval dále v rozhovoru sympatický Ital, mluvící ostatně velmi dobře česky.

Na mou otázku, jak to bylo vlastně s Lukášem Peškem, tak po chvilce zaváhání vyslovil marketingový ředitel pan Bocchiola následující pravdu:Nejdříve jsme oslovili pochopitelně českou superbikovou jedničku Kubu Smrže. Ten ale v tuto dobu nebyl úplně rozhodnut, co dále. Jednak testoval BMW, jednak „koketoval“ s Aprilií, takže se nějak nemohl rozhodnout. Jelikož jsme rozhodně chtěli mít v týmu českého jezdce, kontaktovali jsme i Lukáše Peška, abychom zjistili, jestli by měl o náš projekt zájem. Osobně jsem si třeba nedovedl představit dvojici Smrž-Pešek, i když by to pro nás, jako český tým, bylo hodně zajímavé. Po několikatýdenní výměně názorů jsme pochopili, že Lukášovou prioritou bylo zůstat v Moto2. Mezitím nás k naší velké radosti Kuba informoval, že je rozhodnutý přijmout naší nabídku a okamžitě jsme se dohodli.“ 

To jste mně tedy nahrál na smeč, jsou superbiky druhou ligou, nebo jak je vnímáte Vy sám: Nelze srovnávat MotoGP a WSBK, jako první a druhou ligu. Srovnávat lze kubatury v seriálu Grand Prix, kdy první liga jsou MotoGP a druhou třeba Moto2. Ale konkrétně seriál WSBK jsou závody nejlepších sériových motocyklů a ne prototypů. Ale pokud bychom už hovořili o „první“ či „druhé“ lize, tak se každý musí rozhodnout, zda jezdit v té první o 20. místo či závodit v té „druhé“ o podium“, byl jasně konkrétní italský šéf. 

Nechme tedy tohoto teoretizování a pojďme k otázkám přímo se týkajících týmu jako takového. Proč Ducati, proč ne Aprilia či jiná značka?: „Za prvé – Aprilia je stále inkognito, protože zatím ještě nepodporovala privátní tým během celé sezóny . Za druhé BMW byla také možnost, ale oni v tu dobu vůbec nevěděli, zda budou mít satelitní tým, nebo nebudou, prostě takový projekt u nich neexistoval. Věříme, že Ducati bude příští rok stále velice konkurenceschopná, stačí se podívat na výsledky posledních závodů – např. v Imole obsadili všechna tři první místa.Navíc jednání s Ducati vždy byla a jsou hodně korektní. První nová motorka Ducati 1198 je už k dispozici, druhá je na cestě. Celkem budeme mít k dispozici pět motocyklů a dostatek náhradních dílů.. A u Ducati máme jednu velkou výhodu, v příštím roce pojedou celkem 4 motocykly této značky (1xAlthea s Checou, 2x Liberty, 1xSupersonic s Xausem?), takže plnou polovinu budeme mít my, čímž je zde záruka, že se o nás bude Ducati starat opravdu „továrně“, tedy včetně jednoho inženýra přímo z továrny“, vysvětluje pan Roberto. 

Testy budou kdy a kde? „Kromě oficiálních testů Pirelli plánujeme i dva dvoudenní testy, jeden určitě v Aragonu (nová trať) a potom ještě jeden další, opět ve Španělsku."

„Náš budget je zajištěn na 2 roky už teď a jezdci mají s námi normální dvouletou smlouvu, což také znamená, že nemuseli donést žádné sponzorské peníze!“,
zdůraznil italský šéf. 

Na samý závěr pak pan Bocchiola ještě dodal: „Oficiální prezentace týmu bude počátkem prosince, nebo koncem listopadu, pochopitelně, že u nás v Praze. Tým bude mít dílny ve Zdibech, kde se také budou naše motorky dále vyvíjet. Přitom rok 2011 bereme jako „přechodný“ s tím, abychom byli nejlepším týmem Ducati a v roce 2012 při zavedení nového superbiku Ducati na závodní okruhy jsme byli u této továrny špičkovým týmem číslo „1“. 

A oba dva jsme při kávě shodli na jedné věci: Pokud se podíváme na letošní výsledky Jakuba Smrže ve druhé polovině sezóny, tak se jeho výsledky pronikavě zlepšily od doby, kdy už měl jasnou budoucnost – podepsanou smlouvu, tedy tým a motorku na rok 2011 a měl tedy „jasnou a čistou hlavu“ a z toho panující hodně důležité jezdecké sebevědomí.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (17x):



TOPlist