Krutý závěr závodu pro Sykese, který přišel o druhé místo

Prvním závodem nedělního programu superbikového šampionátu, byl v Donington Parku sprintový závod SBK Tissot Superpole Race. Start byl na suchém povrchu a Tom Sykes si vedl podobně dobře jako v prvním sobotním mokrém klání, jelikož bojoval o vítězství. Jeho snahu dostat tuto bitvu a rozhodnout ji v posledních metrech před cílem zastavily červené vlajky, které závod zastavily a pořadí určilo předchozí dokončené kolo. Ve výsledcích byl první Jonathan Rea, druhý Tom Sykes a třetí Toprak Razgatlioglu.

Jenže pro Tomy Sykese měl závěr sprintového závodu velmi hořkou příchuť. Nikdo z jezdců pochopitelně netušil proč závod zastavili, zda je to kvůli pádu jezdce a jeho ošetření v blízkosti tratě nebo je to stav dráhy, který neumožnil pokračovat v závodě.

Důvod pro zastavení závodu byl ten, že Peter Hickman, paradoxně týmový kolega Sykese, měl technický problém s motorem a třebaže okamžitě vyjel mimo dráhu, na asfaltu zatáčky Melbourne Loop zůstala spousta oleje. Jakmile na něho najeli jezdci za zadní části pole, okamžitě šli k zemi. To byl impuls pro zastavení závodu.

Závod byl tedy zastaven a jezdci dokončovali dojezdové kolo s tím, že zajedou do boxů, první tři pak do prostoru pro vyhlášení nejlepších. Jakmile se vedoucí trojice dostala do jedenácté zatáčky Rea s Razgatlioglem málem spadl, Sykes opravdu spadl a jeho motorka skoro trefila jednoho z traťových maršálů, který byl v daném úseku společně s bezpečnostním vozidlem šampionátu. Sykes následně nedostal svoje BMW do pěti minut do prostoru boxů, takže byl klasifikován jako jezdec, který závod nedokončil. Své místo pak musel uvolnit Leonu Haslamovi.

Většina jezdců se shodla na jednom, nikdo je před olejem na trati v daném úseku nevaroval. Až v momentě, kdy najížděli do zatáčky, byla vidět vlajka signalizující olej na trati, ale to již bylo pro Sykese pozdě. „Vlajku ohledně oleje jsem uviděl na vnitřní straně Melbourne Loop, ale zároveň tam bylo na okraji zaparkované auto, všichni ti jezdci a maršálové všude kolem,“ uvedl Tom Sykes pro Motorsport.com. „Jen jsem si řekl, že si musím dát pozor, zda někdo nejde na dráhu a už jsem byl dole.“

„Bylo tam hodně oleje. Jonathan málem spadl, já spadl a Toprak šel také málem dolů. Já jen těsně minul stojící auto a motorka málem trefila jednoho z maršálů. Myslím, že je to tak trochu vtip,“ dodal Sykes. Samozřejmě je to dost nepochopitelné, že jezdci nebyli důkladně varováni, protože už jen v tomto jediném případě mohlo dojít k vážnému zranění Sykese, pokud by trefil stojící auto a to samé v případě maršála, jemuž se povedlo jen tak tak uhnout letící motorce.

Také Jonathan Rea uvedl, že varování před olejem na trati přišlo až v poslední chvíli a Sykese mu bylo líto. „Musím připustit, že jsem vlajky neviděl až do brzdného bodu v nájezdu do zatáčky, to jsem ji uviděl vpravo. Ale v nájezdu do šikany nebylo vidět nic. Všude jsem viděl jen červené vlajky podél trati, takže se dostal do země nikoho, kde neměl šanci reagovat. Byla tam spousta oleje.“

Vzhledem k tomu, že pořadí závodu Tissot Superpole Race určuje pořadí tří řad na startu druhého hlavního závodu, Tom Sykes musel do závodu vyrazit až z desáté pozice. Třebaže se snažil jet podobně jak v tom prvním už na stupně vítězů nedosáhl a bodoval sedmým místem v cíli.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 8 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Rosička přispěla 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
skinny přispěl 2 Kč
Ritchy přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist