Tým Extéria Eko Racing si v Le Mans splnil další sen

Tým pod vedením Michala Fojtíka nastoupil do čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans v sestavě Martin Choy, Miroslav Popov, Ladislav Chmelík a náhradní jezdec Tomáš Zajíc. Závodili v kategorii Superstock a cílem projeli na celkové třiatřicáté pozici.

Kapitoly článku

Šéf týmu Michal Fojtík závod v Le Mans zhodnotil slovy: „Další sen se nám splnil. Závod se nám podařilo dojet a splnit si základní cíl. Krásné a zároveň velice specifické a zákeřné na Le Mans je to, že vlastně nikdo neví, jestli je vůbec jejich stroj schopen toto zvládnout. Nikde na světě se nedá testovat v noci, nikde na světě se nedá testovat šest hodin v kuse ... vše je jen naživo, teď hned! Cíle do příště? Vyvarovat se hloupých a časově drahých chyb, ještě více se technicky připravit a hlavně vytrvat.“

Bulharský závodník Martin Choy (modrý pilot) k nové zkušenosti s týmem Exteria Eko poznamenal: „V novém týmu se mi jelo od počátku dobře, rychle se nám podařilo najít funkční nastavení a zajíždět slušné časy. Nová spolupráce s Bridgestone se osvědčila a noví týmoví kolegové byli také velice fajn. Moc se těším na další závod na Slovakiaringu, kde věřím dokážeme zajet výsledek blíže k naší reálné rychlosti.“

„24 hodin v Le Mans? Jedním slovem neuvěřitelný!“ prozradil Miroslav Popov (červený pilot). „To se prostě musí zažít. Pro mě to byla premiéra, co se týče vytrvalostních závodů, a dá se říct, že úspěšná. Dovezli jsme to v pořádku bez pádu do cíle. A i přesto, že nám při třetím vyjetí došel benzín při zajíždění do boxů a na několik technických problémů, které se vyskytly za těch dlouhých 24 hodin, čímž jsme přišli o desítky minut, tak bych to hodnotil pozitivně.“

„Vůbec jsem nevěřil, že takový závod zvládnu. Opravdu jsem dva roky neseděl na motorce a s nulovou fyzickou přípravou před závodem to byl opravdu velký hendikep, ale snažil jsem se mezi jízdami dost odpočívat a nabírat síly. Při jízdě jsem dost trpěl nedostatkem fyzičky a tak jsem se snažil při jízdě relaxovat jak jen to šlo. Někdy to byly polohy, že jsem div viděl kam tam zatáčka vede, nebo jsem se jen tak převaloval po nádrži, abych to nedržel všechno přes záda.“

„Pro mě stint, který mě nebavil, přišel kolem šesté ráno, to bylo pocitově dlouhé. Ale co bylo opravdu nejhorší byl můj předposlední výjezd kolem dvanácti, to jsem byl hodně unavený. Nešlo mi to, dělal jsem chyby, nebavilo mě to a bylo to strašně dlouhé. Za to nejvíc jsem si užil jízdu ve tři ráno, to byla pecka! Byl jsem ready a fakt mě jízda v noci bavila! A co musím, tak smeknout mechanikům, kteří dřeli jako koně celý týden až do rána, aby nám připravili motorku do funkčního stavu. Díky chlapi! A tímto bych chtěl poděkovat týmu Extéria Eko Racing za poskytnutí šance se zúčastnit takto velkého závodu jako je právě 24 hodin v Le Mans. Budu se těšit na další!“
dodal závěrem Míra Popov.

Ladislav Chmelík (žlutý pilot) k závodu mistrovství světa v Le Mans uvedl: „Pro mě to byl neskutečný zážitek svést se ve 24hodinovém závodu. Atmosféra tady byla nepopsatelná. Naším cílem bylo to dovézt do cíle a to se i přes menší technické problémy podařilo. Chci poděkovat týmovým kolegům, mechanikům i všem ostatním v týmu za skvěle odvedenou práci a samozřejmě partnerům a rodině! Díky moc!!!“

„Pro mě to byla veliká životní zkušenost,“ uvedl Tomáš Zajíc (zelený pilot- náhradník). „Čekal jsem, že to bude dost náročné a realita byla taková, že to bylo o dost horší než jsme všichni čekali. Jenže tým Exterie se sešel v Le Mans v takovém složení, že jsme tvrdě pracovali a podporovali jeden druhého a to nás tlačilo, abychom cílem projeli. Za sebe chci poděkovat úplně každému, kdo se na čtyřiadvacítce v týmu podílel a vážím si,že jsem mohl být součástí #93.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 3 Kč
Foxx5 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist