FIM EWC – 8H na Slovakiaringu vyhrál YART Yamaha, Mercury Racing šestý

Třicet minut po osmé večer skončilo na slovenském okruhu Slovakiaring osmihodinové klání mistrovství světa vytrvalostních závodů silničních motocyklů jehož vítězem je rakouský tým Yamaha Austria Racing Team. Po letech bez vítězství, řadě závodů, kde měli neuvěřitelnou smůlu, dokázal továrně podporovaný tým tří ladiček získat vítězství v sestavě Broc Parkes, Marvin Fritz a Max Neukirchner. Český tým Mercury Racing v sestavě s Karlem Hanikou, Jakubem Smržem a Matějem Smržem obsadil výborné šesté místo. Tým Exteria Eko Racing, který závodil v kategorii SST, je ve výsledkové listině dvacátý.

Start závodu byl třicet minut po dvanácté, což byl ústupek jezdcům, kteří si měli stěžovat na špatně osvětlená místa okruhu v podmínkách po západu slunce. Už ve třetím kole spadl Roberto Rolfo, takže se jeho tým Moto AIN (SST) propadl na poslední místo. Rychlý byl Randy De Puniet (SRC Kawasaki), ale po necelých dvaceti minutách ležel i on, takže Kawasaki s #11 na kapotě propadla pořadím na jednadvacáté místo. Po hodině vedl tým YART-Yamaha před F.C.C. TSR Honda France, GMT94 Yamaha a Honda Endurance Racing. Tým Suzuki Endurance Racing Team hned od začátku bojoval o přední příčky, ale pak dostali penalizaci “Stop-and-go“ za problém s chybějícími štítky pneumatik v kvalifikaci, což je posunulo na dvanáctou příčku. Za český tým Mercury Racing Startoval Karel Hanika a po odjetých sedmadvaceti kolech byli osmí.

Stíhací jízdu předváděli jezdci SRC Kawasaki, když po dvou hodinách závodu už jejich stroj figuroval na desáté pozici. Na první pozici jela YART-Yamaha, druzí byli F.C.C. TSR Honda France a třetí GMT94 Yamaha. Češi s BMW Mercury Racing drželi osmou příčku. Český tým SST Exteria EKO Racing byl čtyřiadvacátý. Po třech hodinách byly bez ztráty kola jen první tři týmy. Mercury Racing jel osmý, na dvanáctou pozici se posunula slovenská stáj Maco Racing.

V polovině závodu měli na kontě odjetých 112 kol celkem čtyři týmy – YART Yamaha, GMT94 Yamaha, F.C.C. TSR Honda FranceHonda Endurance Racing. S jedním kolem ztráty jel pátý SRC Kawasaki a šestý NRT48. Celkem 110 kol měli odjeto sedmí jezdci Mercury Racing, osmí jezdci Suzuki Endurance Racing Team a devátí závodíci Bolliger Team Switzerland. Na dráze už byl také Safety Car, který vyjel po nehodě motocyklu týmu LRP Poland. Mezitím se tým Exteria EKO Racing posunul na devatenácté místo, což v kategorii SST představovalo sedmé místo. Týmu se začátkem týdne zranil Miroslav Popov, který měl podstoupit operaci pánve v Hradci Králové.

Jezdec týmu Exteria EKO Racing, Miroslav Popov, na svém FB profilu k zranění napsal: „Na Slovakiaringu jsem ještě nikdy nejel a tak jsem musel nakoukat na YouTube kam ta slovenská motanice vlastně vede. Tým nechal úterní dopoledne k tomu, abych se seznámil s tratí. Po prvních kolech jsem jel čas 2:12 a nakonec jsem se dopoledne dostal na čas 2:09.5, což nebylo na poprvé vůbec špatné. Ač po prvních kolech jsem nadával co to je za okruh, že se těžko hledá stopa v zatáčkách. Odpoledne sprchlo a na trať vyjelo jen pár jezdců, kteří by se spočítali na prstech jedné ruky. Nicméně trať oschla a po pauze následoval noční trénink. První vyjel Martin Choy a já se šel připravovat. Jenže jsem si nestihl vyměnit tmavé plexi za čiré. Zrovna jsem byl na půli cesty do kamionu pro čiré plexi a v tom mechanici, že Martin je už v boxu. Tak jsem si nasadil helmu bez čirého plexi s tím, že bylo šero a ne úplná tma. Vyjel jsem a už po první zatáčce jsem zjistil, že to byla blbost a není skoro nic vidět. (Slovakiaring je úplně minimálně osvícen oproti LeMans.) A že jen dojedu do boxů si vyměnit plexi. Jenžee .. na výjezdu ze 3. zatáčky zbyl pruh vody, kterého jsem si všimnul pozdě a zadek motorky jsem měl už ve štorcu. Motorka si ještě poskočila a vykopla mě asi při 120 kmh zády na před. A přímo na pravou půlku zadku. Doklouzal jsem se do kačírku a jen tak se tam válel na boku než mě někdo odnese, protože vstávat se mi fakt nechtělo. Dopadl jsem fakt tvrdě v tu chvíli jsem si myslel, jestli mě nepovyskočil kyčelní kloub z jamky, jaká to byla pecka. Podle večerního CT se nakonec zjistilo, že mám na 3x zlomenou pánev s tříštivou zlomeninou a aby toho nebylo málo, tak ještě hnutou o 13 mm.“

Po sedmi kolech zůstávalo pořadí na předních pozicích stejné s tím, že stejný počet kol 194 měly na kontě týmy YART-Yamaha, GMT94 Yamaha a F.C.C. TSR Honda France. Čtvrtým týmem byla Honda Endurance Racing, pátý tým NRT48 a šestí jeli jezdci BMW Mercury Racing, kteří měli v patách jezdce týmu Suzuki Endurance Racing a Bolliger Team Switzerland.

Po sedmé hodině závodu došlo k poslednímu doplnění paliva, výměně jezdců a vše už bylo otázkou dostat motorku do cíle závodu. Své snažení vyhrát vytrvalostní závod MS dotáhli do úspěšného konce jezdci stáje YART-Yamaha Broc Parkes, Marvin Fritz a Max Neukirchner. Tento tým si prožil neuvěřitelnou smůlu a dnes mohli zaslouženě slavit vítězství. Na druhé pozici je GMT94 Yamaha a třetí F.C.C. TSR Honda France. Český tým Mercury Racing za sebou udržel jezdce S.E.R.T. A cílem projel šestý. Tým Exteria EKO Racing (SST) závod dokončil dvacátý. Slovenský tým Maco Racing je až pětadvacátý.

Před červnovým osmihodinovým závodem v Německu vede šampionát  F.C.C. TSR Honda France (116 bodů) před GMT94 Yamaha (115 bodů) a Honda Endurance Racing (101 bodů). Česká stáj Mercury Racing (63 bodů)  je v průběžném hodnocení na vynikající páté pozici.

FIM EWC 2017/18 - 8H Slovakiaring – Závod
Sobota, 12.května 2018 - Slovakiaring, Slovensko

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist