Martin Krátký vyzkoušel silniční motorku v terénu

Evropský a republikový šampion ve stunt ridingu Martin Krátký zkouší neustále nové věci a naposledy použil silniční motorku v terénu. Martin letos v Brně hovořil na toto téma v rámci výstavy v Brně a společnost Mitas mu pro tyto účely dala terénní obutí. Na to jak k tomuto nápadu Martik Krátký přišel a jaké jsou výsledky nám prozradil v rozhovoru pro server Motorkari.cz.

„Nápad vyzkoušet krosový pneumatiky na silniční motorce už jsem pár let měl. Zajímalo mě, zda by šlo dělat triky se silniční motorkou v terénu. Posledních pár sezon jsem jezdil celoročně bez zimní pauzy nebo z nějakého důvodu nebylo možné vzít motorku do terénu.“

„Letos na výstavě jsem jsem se zmínil, že bych to chtěl zkusit a dostal jsem na vyzkoušení zadní drapák od Mitasu, a protože chci přes zimu motorku předělávat, použité díly, kterých by mi bylo líto ničit v terénu, budu měnit také, takže ideální doba k vyzkoušení.“

„Jako první jsem vzal motorku na písek u rybníku, což bylo na vyblbnutí dobré, ale triky s dvěstěkilovou motorkou tam dělat nejdou. Pak jsem zkusil louku, která už byla na triky lepší, ale dávat tam plný plyn nešlo, protože bych jí rozoral. V tom kamarád fotograf domluvil lom, že prý něco nafotíme, a já našel povrch, který vyhovuje silniční šestistovce na drapáku.“

„Na udusaném rovném povrchu v lomu s tím byla fakt sranda. Na cestách to lítalo krásně bokem od pantu k pantu a na ploše s tím šlo jezdit po zadním. Kdyby bylo víc času si na pneumatiky zvyknout, šlo by s tím jistě mnohem víc triků než jsem předváděl. Trénovat by se na tom jistě dalo. Mám teď i srovnání, protože jsem vzal silniční motorku do terénu i na led. Co se týče tréninku nějakých výjezdů, když vezmu za plyn a chci aby mi to letělo bokem, je terén takový nejsnadnější.“

„Ježdění na ledě bych přirovnal k jízdě na mokrém asfaltu. Pokud jde o triky jako je jízda po zadním nebo driftování, je to na ledě dobře čitelné kvůli rovné ploše. V terénu je problém nerovná plocha, která neustále motorku na zadním kole rozhazuje. Šlo by to řešit upuštěním tlaku, ale zase by pak motorka nechtěla zatáčet po zadním kole.“

„Samozřejmě nejednoduší je učit se silniční motorkou na asfaltě, ale lákalo mě zkusit, zda to s ní půjde i v terénu. Taky musím říct, že bez pořádné průpravy bych toho v terénu nebo na ledě moc neudělal, protože to vyžaduje vetší cit než na asfaltu. Největší cit jsem v průběhu let získal tréninkem na mokru v zimě nebo v mrazu, prostě v podmínkách ne moc ideálních pro silniční motorku. Takže ač jsem ty zimní tréninky neměl kvůli zimě vůbec rád, postupem času jsem zjistil, že to mrznutí tenkrát k něčemu bylo.“

Autor článku obdržel prémii 8 Kč od 4 uživatelů.



TOPlist