Rozhovor s Ondřejem Ježkem

Tým Erinac Racing se minulý týden rozloučil se sezónou 2005, u této příležitosti vznikl rozhovor s Ondřejem Ježkem, účastníkem Mistrovství Evropy třídy Superstock 600.

Sezónu si zahájil Evropou a republikou ve třídě Supersport, poté si přestoupil do evropských štoků, proč?
Především jsme chtěli vyzkoušet jak obstojím v silné konkurenci evropských štoků, které se jezdí pro juniory 15 – 21 let. Bylo to pro nás velmi zajímavé a tak jsme požádali o divokou kartu.
Jaký pro tebe byl přechod ze sporta na štok?
Motorka byla stejná, vlastně jen jednotka nebyla kitová a motor nebyl vyladěnej a tak jsem to ani moc nevnímal, bylo to stejné, jen trochu pomalejší.
Co tě nejvíce překvapilo po tvém přestupu do evropského šampionátu Superstock 600?
Především to, jak jezdí ti Italové strašně rychle, při prvním závodě v Misanu jsem se na ně vůbec nechytal. Musel jsem si na jejich tempo zvyknout. Taky jsem si musel zvyknout na nové pneumatiky.
Po Misanu přišlo na řadu Brno, tvůj domácí závod. Jak si to prožíval?
V Brně se mi dařilo hned v první kvalifikaci, kdy jsem dojel šestej. Sice jsem nebyl spokojený s dosaženým časem, ale trochu mi to zvedlo sebevědomí. Sice můžu říct, že mi Brno na těchto pneumatikách nesedlo, ale s osmým místem v závodě jsem byl spokojený.
Po Brnu přišla série bodovaných umístění, kde vidíš základ těchto úspěchů?
Tak například v Brands Hatch se mi hrozně líbila trať, která mi sedla hned od prvního tréninku. Trochu jsem se tam válel, jednou omylem [se smíchem] na oleji a jednou jsem přebrzdil a spadl v kačírku, protože tam jsou kačírky hodně krátký a blížila se rychle zeď. Nicméně po boji se Španělem Fornerem a Francouzem Napoleonem jsem si dojel pro body za desáté místo. Byl jsem s tím hodně spokojený.
Pak přišel naopak rychlej Assen a s ním další body?
Assen byla pro mne těžší trať než Brands Hatch. Déle mi trvalo než jsem si zvyknul na rychlé zatáčky. Byl jsem tam sice jezdit na jaře při holandským mistráku, ale to se jezdilo na krátké variantě toho okruhu. Nakonec jsem to zlepšil a dojel v závodě na šestém místě.
Pak přišly dobré body v Německu, další body v Itálii a nakonec si dojel v posledním závodě v Magny Cours jedno místečko za body, proč to nešlo i tam na body?
Tak tam se mi v závodě nedařilo od samého startu. Nejdříve mi spadnul Burrell pod kola, musel jsem zpomalit a hodně jezdců mne předjelo. Pak jsem se dlouho nedokázal dostat do tempa, taky se mi při výjezdu na rovinku tvrdě podsmeklo zadní kolo, ale naštěstí jsem to ustál. Prostě mi ten závod nesedl, nebyl jsem se svým výkonem vůbec spokojený.
Přesto to bylo nakonec desáté místo v celkovém pořadí, jaké si měl z umístění pocity?
Z této sezóny mám určitě dobré pocity. Desáté místo ve štokách v Evropě je velmi dobré, k tomu dvě vítězství v republice. Jsem opravdu spokojený.
V Brně si jel republiku na Yamaze, proč?
Dostali jsme nabídku od našeho ladiče Ešnera, že by nám zapůjčil jeho Yamahu, tak jsme tuto nabídku využili. Byla to dobrá zkušenost. S motorkou jsem byl spokojený.
Jaký byl pro tebe přechod z Kawasaki na Yamahu?
Celkem rychle jsem si na ní zvyknul, první trénink 2:19 a pak to šlo pravidelně dolů. Yamaha byla pro mne určitě lepší než loňská Kawasaki, protože byla nižší, což mě více vyhovovalo. Šla také líp do zatáček. Na výkon to bylo podle mne stejné.
V závodě v Brně slavilo úspěch mládí, na stupních vítězů byli pouze mladí jezdci. Proč myslíš, že tomu tak bylo?
Tak předně tam chyběli zranění Ouda s Bittmanem. Brož s Fejtou spadli. Vím, že Jirka Brož měl problémy s přední brzdou a proto spadnul, no a proč spadl Jirka Fejta ani nevím.
Na co z této sezóny nejraději vzpomínáš?
Tak určitě na vítězné závody v Mistrovství České republiky, pak určitě na závod v Lauzitzringu, kde jsem byl v obou trénincích i závodě na pátém místě. Z tohoto závodu jsem měl letos největší radost. Spokojený jsem byl také po osmém místě v Brně.
A na co naopak z této sezóny nerad vzpomínáš?
Rozhodně na poslední závod v Magny Cours, kde se mi moc nedařilo a navíc jsem tam spadnul i v tréninku.
Jaká bude zimní příprava?
Tak zimní příprava již začala. Dvakrát, teď už třikrát týdně chodím do tělocvičny a posilovny. Hned na začátku ledna odjíždíme do Valencie k prvnímu testování JURA Racing.
Jak bude vypadat sezóna 2006?
Příští rok bychom chtěli jet celou sezónu evropských Superstocků 600.
Jak vzpomínáš na atmosféru okolo závodů Mistrovství Evropy Superstock 600?
Atmosféra byla opravdu výborná. Nejvíc se mi líbilo na Brands Hatch, kde jsme jeli závod až v neděli, kdy bylo okolo okruhu 100 000 diváků. Dobrá byla přátelská atmosféra mezi jezdci.
Závěrem prozraď cíle do příští sezóny.
Celý seriál pojedu pouze ME Superstock 600, kde bych chtěl být celkově do pátého místa. Ve volných termínech bych chtěl jet republiku nebo UEM Cup 600. V těchto závodech, o kterých zatím nevím kolik jich bude, bych samozřejmě chtěl skončit co nejlépe.
Takže ať se ti tvé cíle splní a děkuji za rozhovor.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist