Hluboke vrasky sefu Bridgestone

Hruzostrasny pad japonskeho pilota Shinya Nakana nastesti skoncil bez vaznejsiho zraneni, ale nebyl to u Bridgestone prvni pripad.

Hluboke vrasky sefu Bridgestone
Primo „Live“ videli nejvetsi sefove Bridgestone – panove Watanabe a Nishimura – Head Office Manager a hlavni technik Yanauchi hrozostrasne vypadajici pad sveho tovarniho jezdce a krajana, na konci 1100 m dlouhe cilove rovinky v Mugellu.
Situace u Bridgestone je momentalne velmi napjata a neprijemna. Uz pri zimnich testech explodovali v Sepangu zadni pneu u Makota Tamady a Kenny Robertse. A nyni se to stejne stalo pri rychlosti 280 km/hod japonskemu tovarnimu jezdci Kawasaki, Shyniovi Nakanovi. A tak tedy uz vlastne vsechny tri staje, ktere pouzivaji japonske pneu, byly postizeny stejnym problemem, zatim nastesti bez vaznejsich nasledku. „Pochopitelne jsme dlouho diskutovali, jestli ma nastoupit k opakovanemu zavodu nas druhy pilot, Nemec Alex Hofmann. Nakonec jsme ho poslali do zavodu s jinym druhem zadniho obuti, ale spatny pocit nam stejne zustal“, potvrdil sef staje, Harald Eckl.
“Byly to nove zadni pneu s „compoundem“, ktere jsme jeste nikdy v zavode nepouzili“, vysvetluje Bridgestone – seffkoordinator pro Evropu, Thomas Scholz. „A v treninku uz jeli nasi piloti Nakano, Tamada ci Roberts skoro 20 kol a nemeli zadne problemy. Zatim nemame zadne vysvetleni, musime presne najit priciny tohoto pripadu.“
Fakt je ovsem jeden, uz tento patek by mel Tamada a spol. jet v Barcelone rychlosti pres 330 km/hod. A technici od Bridgestone jeste v nedeli nevedeli, ktery druh dostanou o pristim vikendu tymy Camel (pouze Tamada), Kawasaki (Nakano ?, Hofmann) ci Suzuki (Roberts, Lavilla a Hopkins ?) k dispozici. Dokonce je pripoustena moznost, ze Bridgestone vystoupi z kolotoce Grand Prix...
Nemecky pilot Alex Hofmann byl po zavode svym sefmechanikem upozornen na to, ze se nema oficielne vyjadrovat k problemu pneumatik. Pritom ale vsichni videli, ze tesne pred vyvesenim cervene vlajky pro dest, vyvesil box Kawasaki Hofmannovi jasny prikaz „STOPP“. Ale ve stejnem okamziku byla zaroven vyvesena cervena vlajka k zastaveni zavodu. Na povazenou zustava ovsem casovy skluz, tabule „STOPP“ byla na betonove zdi boxu Kawasaki k videni teprve 8 kol ! po hroznem padu Japonce.
Alex Hofmann komentoval prece jenom situaci nasledovne: „Pred RE – Startem se v nasem boxu horecne diskutovalo. To pochopitelne nebyla ta nejlepsi priprava na zavod. Potom jsem si nechal namontovat slick, ovsem hned v prvni zatacce bylo mokro. A tak jsem prvni kola jel velmi opatrne. Teprve potom jsem se soustredil na zisk aspon dvou bodu. Ale uz v prvnim zavode jsem pochopitelne porad pred sebou videl Shinyu a take na cilove rovince vsude rozhazene ruzne zelene dily. Bylo mi jasne, ze tymovy kolega mel tezky pad a tak jsem pochopitelne nejen „plny plyn“ a nechal jsem se napriklad bez boje predjet Hodgsonem. Teprve potom jsem se rozhodoval, kde mu to predjeti vratim.“, uzavira cely pripad Alex Hofmann.
K problemu pneumatik se take vyjadril majitel tymu Proton, Kenny Roberts: „V rychlosti uz nase motocykly prilis nezaostavaji, ale v pneumatikach mame velke manko. Dunlopy proste nejsou konkurence schopne. Bylo by na case, aby se jelo na stejnych pneumatikach pro vsechny tymy, tak jak to je v serialu WSBK“!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist