Bosso a jeho informace

Přímo z dějiště dráhového, cyklistického Mistrovství Světa - Stuttgartu se přihlásil Bosso se svými informacemi z prostředí motocyklových závodů.

* Roberto Rolfo - MotoGP - Kawasaki ?
Vitez dvestepadesatek na GP Nemecka Roberto Rolfo ma sice jeste na rok opcni smlouvu s Hondou pro tridu 250, ale sam se zajima pochopitelne o nejvetsi a nejprestiznejsi kubaturu. A jelikoz bude volno u Kawasaki, mohl by tento byvaly juniorsky cyklisticky mistr Italie pristat prave u Eckla. Timto smerem se take vedl rozhovor mezi Haraldem Ecklem a uz jmenovanym italskym jezdcem. A misto koho ? No on Garry McCoy leckdy pripomina jezdce, ktereho uz zavodeni ani prilis nebavi a pro Andrewa Pitta je tato kubatura zrejme nad jeho moznosti.
* Odchod od zelenych
V souvislosti s prechozim clankem je take nasledujici informace. Par dni pred nemeckou GP to vypadalo tak, ze Wild - Card jezdec Alex Hofmann totiz vubec nepojede. Duvod byl jasny, dostal nabidku od Luise d´Antine, aby v pristim roce jezdit na Ducati !!! (tym d´Antina je tesne pred podepsanim ctyrlete smlouvy s italskou tovarnou !), coz komentoval Harald Eckl smlovy: "Nemohu si dovolit stahnout kvuli nemeckym fanouskum Hofmanna ze zavodu, ale na druhou stranu proc bych mel investovat penize a prostredky do konkurence ! Kdyz byl uplne na dne (podzim 2002), tak jsem ho vytahl z vody a nyni ho mam jeste delat velkym ?" V kazdem pripade to bylo zrejme posledni svezeni Hofmanna na zelenem stroji a tak planovany dalsi start v Brne bude zrejme odreknut. Eckl rika, ze investoval do Hofmanna letos 500 000 dolaru a pokud by Hofmann smlouvu porusil, tak bude Alexe zalovat. A je uz take znamy soud a sice Akashi v Japonsku...Pro d´Antina je Hofmann jasnou zalezitosti, vedl neho by se na dalsi Ducati mel objevit Neil Hodgson. S timto resenim je srozumena i Dorna, ktera take vehementne shani pro tento tym sponzory (napr. Dark Dog), nebot po vstupu nemecke privatni televizni stanice RTL do prenosu GP je rozhodne nutne, aby tam jezdil i nemecky pilot !
* Vsichni chteji Nietovi penize od Repsolu
Nejnovejsi novinky z planovanych prestupu:
- Tohru Ukawa v zadnem pripade nepojede jeste pristi rok u Ponse ! a z tohoto pohledu se nabizi nekolik moznosti.
- Misto neho by mohl naskocit Fonsi Nieto, pokud by prinesl s sebou penize od Repsolu.
- S temito penezi ale predbezne pocita i Luis d´Antin.
- Sito Pons by chtel rovnez Sete Gibernaua, s jeho penezi od Telefonicy - Movistar, ktere tento Spanel vzdy prinese s sebou (viz k Suzuce misto N. Aokiho, ci potom ke Gresinimu)
- Vitanym by byl ale i Kenny Roberts, ktery rika: "Mam az po krk jezdeni kolem 15. mista, zaslouzim si lepsi material, nejradeji bych ho ale dostal od Suzuki. A Gibernau (muj lonsky stajovy kolega) dokazuje, jak je Honda V5 vlastne dobra !"
- Repsol by nejradeji videl jeste treti Hondu (vedle Rossiho a Haydena) a sice v sedle s Nietem, nema vsak pro neho misto.
- Zajimave je ale, ze smlouva s Repsolem letos konci a tak se pro jistotu manazer Hondy HRC Fiorani poohlizi po novem sponzoru, v uvahu pripada predevsim tabakovy koncern BAT (Lucky Strike).
- A dokonce i Aprilia by dala Nietovi motocykl do MotoGP, pokud by se tok penez prevedl na vyvojove oddeleni Aprilie Moto GP.
* Valentino Rossi k Yamaze ?
Zda se vam to prehnane ?, i tato moznost je realna. Valentino Rossi uz ctyri GP nevyhral a v Gibernauovi mu vyrostl souper, ktereho rozhodne nechtel. Vzdyt Rossi se vsemi moznymi i nemoznymi prostredky branil tomu, aby Biaggi byl oficielnim tovarnim jezdcem HRC. To se mu podarilo, ale po tragicke smrti Daijira Kata podcenil italsky jezdec Gibernauovi schopnosti a ten nyni s identickym materialem dokazuje, co se vsechno da s Hondou ujet. A tak poprve v historii uvazuje Rossi o odchodu od Hondy. Cituji doslova sefredaktora MSA Günthera Wiesingera: "V patek se se mnou vsadil jeden opravdu sceny znaly, ze Rossi pristi rok v zadnem pripade nezustane u Hondy." A kde by eventuelne mohl Valentino zakotvit ? Checa, Barros a Melandri maji smlouvy do roku 2004, ale bylo by volne misto misto Oliviera Jacqueho v tymu Gauloises, a takovou moznost by si Yamaha nenechala ujit.
* A nyni trochu matematiky
Valentino Rossi ve svych 24 letech ziskal celkem 4 mistrovske tituly a vyhral 53 GP. Je momentalne na 5. miste dlouhodobych tabulek vitezu za Agostinim (122), A. Nietem (90), Hailwoodem (76) a Doohanem (54). Dalsi ze soucasnych jezdcu je uz "dlouhodobe horici" Max Biaggi - od roku 1992, ktery je potom za Readem (52), Redmanem (45) a Mangem (42) jako devaty.
Valentino take docilil v MS uz hranici 2000 mistrovskych bodu a je v teto tabulce jako ctvrty, kdyz vede Max Biaggi (2404) pred Doohanem (2298) a Capirossim (2138). Rossi ma svem konte 2018 bodu a za nim nasleduji Criville (2012) a Nieto (2008).
A konecne Max Biaggi vyrovnal Doohanovych pocet umisteni na podiu, kdyz uz tam stal po 95x. Pred nim jsou jeste Agostini (159), Nieto (139), Read (121), Hailwood (112) a Redman (98).
* Jenkner bez kol
Napjata financni situace v tymu Exalt - Cycle italskeho manazera Stefana Caponera se projevila i na Sachsenringu. Ze nema Nemec Steve Jenkner nahradni motocykl, to jsem psal uz davno. Ale, ze pri domaci GP chybela i kola, aby mechanici mohli namontovat vice pneu a Steve si mohl vybrat z nekolika smesi, to uz trochu zavadi amaterismem v pripade, ze se jedna o jednoho z kandidatu na titul mistra sveta. A tak domaci jezdec (dum jeho rodicu je vzdalen pouhych 500 m vzdusnou carou od zavodni trate) jel az na tri zaverecna kola vzdy na stejnych pneumatikach. Mimochodem Steve je nyni prezdivany "Novy poklad na stribrnem jezere", nebot spisovatel Karel May se stejne jako Steve Jenkner narodil v Hohensteinu - Ernstthalu a byl take take uveznen !
* Nakano k WCM ?
Tym WCM nyni horecnate pracuje na dokonceni noveho stroje, ktery by se mel predstavit na portugalske GP. Tyto stroje by mohly byt pouzity i v sezone 2004. Pokud by ale mel tym dostatek penez, pripada v uvahu nejen Aprilia, ale i Yamaha a s ni i Shinya Nakano. Proc prave on ? Jeho gazi a material totiz plnohodnotne plati tovarna Yamaha!
* Kanemotuv navrat
Popularni sef ruznych tymu (napr. Biaggiho, Barrose, Kocinskeho aj.), American japonskeho puvodu, Erv Kanemoto se vraci do sveta GP. Po dvoulete pauze (v roce 2001 pouze jako sef testovaciho tymu pneu firmy Bridgestone s jezdci N. Aokim a S. Itohem) se zameri v roce 2004 na nizsi kubatury. Mel by pro Hondu a Telefonicu vest tym 125 a 250 ccm s jezdci Danielem Pedrosou a Yukim Takahashim - 3.misto jako Wild - Card pri Motegi 2002.
* Nova posila Elit tymu
Mladicek z Rakouska, mimochodem vitez Adria Cupu v Brne, teprve 13ti lety Philipp Eitzinger bude pro tym Elit - Honda jezdit IDM do 125 ccm v roce 2004 (a jeden doposud neurcený jezdec - Svycar? Cech?).
* Hleda se nahrada, aneb Ryuichi Kiyonari "z kola ven"
Fausto Gresini se na jedne strane muze radovat z vynikajicich vykonu Sete Gibernaua, na strane druhe vsak usilovne hleda jezdce za doposud velmi neuspesneho (pouhych 13 bodu ze 6 startu a s nejlepsim umistenim 11. misto v Barcelone) mladeho Japonce Ryuichiho Kiyonariho. A doslova se vyjadril nasledovne: "Tak pomaleho jezdce si nemuzeme dovolit....!"
* KTM neplanuje zadny druhy tym pro sezonu 2004 ?
"Dokud nebude nase motorka konkurence schopna, tak se o ni ani nikdo nebude zajimat", je si jisty vyvojovy inzenyr KTM Wolfgang Felber, na otazku, kdo jeste pojede pristi rok ve 125 ccm s motorkami KTM.
* Opet tradicni prehlidka treninkovych padu na posledni GP
Giansanti (2x), Lüthi, di Meglio (4x) !!!, Giuseppetti (2x), Sabbatani (2x), de Angelis, Edwards, Haga, Poggiali (2x), Azuma (2x), F. a P. Nieto, McWilliams, Smrz, Porto, Marchand (2x), Neukirchner, Harms, Büch, Pitt, Abe, Hofmann, Kehrer, Nigon.
* Posledni pet GP, 14 ruznych vitezu ve trech tridach
A to tu dlouho nebylo. V poslednich 5 GP vyhralo ve 3 tridach, tedy v patnacti zavodech, celkem 14 jezdcu. Pouze Sete Gibernau vyhral 2x, ostatni pak jednou a sice: Cecchinello, Pedrosa, Jenkner (poprve ve sve kariere), stejne jako poprve i Barbera, de Puinet, West a Rolfo, dale pak Perugini, Poggiali, F. Nieto, Rossi, Capirossi a Biaggi.
* Rossi se sveze v novem BMW Z4 ?
V aktuelnim "BMW Award MotoGP Best Qualifyer" je nasledujici poradi: Vede Valentino Rossi 17:13,0 pred Maxem Biaggim 17:14,3, nasleduje Loris Capirossi s casem 17:15,5.
* Falsovane vstupenky do depa
Nekteri "pratele" nemeckeho pilota tymu Aprilia Germany Dirka Heidolfa falsovaly vstupenky do depa a potom je za "pouhych" 150 Euro prodavali....
* Superbiky i v Qataru
Manazer superbikoveho MS Maurizio Flammini se musel pokusit zachranit, co se dalo ! Po zamitavem stanovisku nekterych dalsich tovaren k ucasti na MS 2004 se snazil aspon pro zbyvajici dve, tedy Ducati a Suzuki prispet s nejakou uchvatnou novinkou. A ta prisla, MS Superbike 2005 se 100% pojede v Qataru a sice 20. unora 2005. Tento arabsky olejovy stat se 534 000 obyvateli je mlady a moderni stat , ktery nabizi motocyklovym tovarnam nova kupni odbytiste. Navic je to perfektni termin, nebot nedochazi k vubec zadne terminove kolizi s jinym velkym sportovnim podnikem. Nova zavodni draha bude hotova uz v roce 2004 a bude se nachazet u hlavniho mesta Qataru, Dohy.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist