Testy v Jerezu očima prvních deseti nejrychlejších jezdců MotoGP

V Jerezu továrny série MotoGP intenzivně testovaly materiál pro další pokračování sezony. Nový materiál měly většinou tovární týmy, ale nejrychlejší čas zajel Johann Zarco ze satelitní stáje Ducati Pramac Racing. Jak byli s testem spokojení samotní jezdci nabízíme v přehledu deseti nejrychlejších.

Test MotoGP - Jerez, Španělsko

1. Johann Zarco (Pramac Racing) – 1'37,136 … 31/54 kol

Tým stanovisko svých jezdců k testu v Jerezu zatím nevydal. Francouz byl každopádně nejrychlejší v pondělních jízdách a s výsledkem byl velmi spokojen. Podle Zarca byl test zajímavý a umožnil mu zlepšit cit s motorkou, jelikož úspěšně zapracovali na několika slabších stránkách. Proces zlepšování závod od závodu je jejich cílem.
 

2. Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) – 1'37,294 (+0,158) … 28/58 kol

„Vyzkoušeli jsme nové potrubí a kluci tak mohli vidět ten rozdíl. Zvuk se mi moc líbí! Důležité bylo, že výkon motorky byl vyšší, ale s KTM RC16 nám v tomto směru nic nechybělo. Budeme s ním i nadále pracovat. Jinak jsme si hráli s našim základním nastavením a snažili se zlepšit kontakt zadní části s brzdným bodem. Jsem rád, že se nám povedlo pokročit.“
 

3. Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) – 1'37,438 (+0,302) … 63/78 kol

„Vyzkoušeli jsme nový přední blatník, kyvnou vidlici a větší kotouč od Bremba. Kyvnou vidlici jsem zkoušel celkem dvakrát, takže to zabralo nějaký čas. Také jsme tu zkoušeli nastavení z loňska a to bylo vše. Když se kouknete na data vypadá to, že nová kyvná vidlice je o něco lepší, ale pocit je více méně stejný. V Le Mans začneme se standardní vidlicí, ale pokud budou nějaké pochybnosti ohledně zadní přilnavosti, budeme pamatovat to vyzkoušet. Disky jsme jen v podstatě vyzkoušeli, abychom se připravili na tratě, které jsou na brzdy náročnější, což je Rakousko a Motegi. Nikdy dříve jsem s těmito kotouči nejezdil a pocitově je to jiné, takže bylo dobré si už teď na ně zvyknout.“
 

4. Jack Miller (Ducati Lenovo Team) – 1'37,456 (+0,320) … 53/53 kol

„S prací, kterou jme dnes odvedli jsem spokojený. Neměli jsme moc novinek k testování, ale mít celý den možnost volně trénovat, bylo moc dobré, protože byl čas vyzkoušet věci, pro které není prostor během závodního víkendu. V podstatě jsme zkoušeli různé konfigurace motorky, různou geometrii a s výsledky jsme celkem spokojeni. Vzhledem k nižším teplotám a silnějšímu větru to bylo pomalejší než včera (neděli), ale i přesto se nám povedlo dosáhnout vysokého tempa a získat dobrý cit s motorkou.“
 

5. Pol Espargaró (Repsol Honda Team) – 1'37,556 (+0,420) … 13/85 kol

„Potřebovali jsme najet hodně kol, abychom spoustu věcí pochopili a musím říct, že to byl produktivní den. Informace jsou v MotoGP velmi důležité, takže je jedno co v testu vyzkoušíte, dokážete pokročit a dnes jsme získali spoustu informací. Vyzkoušeli jsme řadu věcí, a nalezli pozitiva i negativa. Samozřejmě chceme víc a být ještě rychlejší, ale s kolem, které jsme zajeli na střední směsi pneumatik jsem spokojen. Uvidíme, zda se nám to podaří uplatnit v Le Mans. To je našim cílem.“
 

6. Joan Mir (Team Suzuki ECSTAR) – 1'37,756 (+0,620) … 40/66 kol

„Doufali jsme, že dnes (pondělí) zapracujeme na citu s předkem s nímž jsem za vysoké teploty v závodě válčil, ale nemohli jsme to udělat, jelikož podmínky byly zcela jiné, bylo chladno a silně foukalo. Bylo by dobré jak najít způsob jak ochladit pneumatiku, ale dnes (pondělí) byla chladná až dost. Místo toho jsme pracovali na nastaveních, které jsme v této sezoně ještě neměli příležitost vyzkoušet. Cítím teď zlepšení při zatáčení a další prioritou je zlepšit přilnavost. Den testování je vždy přínosem a doufám, že naše poznatky uplatníme už příští týden v Le Mans.“
 

7. Aleix Espargaró (Aprilia Racing) – 1'37,774 (+0,638) … 5/46 kol
Tým stanovisko svých jezdců k testu v Jerezu zatím nevydal.
 

8. Alex Rins (Team Suzuki ECSTAR) – 1'37,778 (+0,642) … 32/67 kol

„Dnešní den byl pozitivní, protože jsme odvedli kus práce, abychom získali zpět cit s motorkou, který mi včera (neděle) chyběl. Naštěstí cítím zlepšení, takže si myslím, že se nám problém povedlo eliminovat, což je příjemný pocit. Jelikož jsme nic jiného k vyzkoušení neměli, pracovali jsme na základním nastavení, ale také kyvnou zadní vidlici, kterou jsme už testovali a pár věcí u elektroniky. Za celý den jsme dosáhli zlepšení, což je pokaždé našim cílem.“
 

9. Jorge Martin (Pramac Racing) – 1'37,781 (+0,646) … 34/61 kol
Tým stanovisko svých jezdců k testu v Jerezu zatím nevydal.
 

10. Enea Bastianini (Gresini Racing) – 1'37,802 (+0,666) … 20/45 kol

„Vyzkoušeli jsme spoustu věcí a posunuli se o něco víc dopředu, třebaže trať byla jiná než včera (neděli). Na střední směsi jsme rychlost zlepšili o dvě až tři desetiny, což je celkově dobrá zpráva. Odpoledne už začalo silně foukat, takže jsem nechtěl riskovat. Nová kapotáž má své pro a proti a my si určitě dáme čas k jejímu plnému ohodnocení. Až pak se rozhodneme, zda ji v Le Mans použijeme či ne.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist