Rozhovor s Lukášem Peškem

Osud někdy dokáže připravit zajímavý životní scénář a ne jinak je tomu v případě českého motocyklového jezdce Lukáše Peška, jemuž očima druhých pomalu unikala šance závodit v motocyklovém šampionátu. On sám ale nikdy věřit nepřestal. Nakonec je zpátky ve hře a to rovnou mezi elitou královské MotoGP.

„Taková nabídka se neodmítá. To přijde jednou za život,“ prozradil hned na úvod rozhovoru pro motorkáře.cz rodák z Prahy, jenž začátkem roku podepsal jednoletou smlouvu s italským týmem kategorie CRT - Came IodaRacing Project. Týmem pod vedením Giampiera Sacchiho, Peškova bývalého šéfa z dob jeho úspěšného působení u Derbi, kde byl v kubatuře do 125ccm celkově čtvrtý. „Je to člověk, který mě zná a ví jak pracuji. V danou chvíli ho tato možnost asi napadla stejně, jak mě tehdy vzal do továrního týmu a nikdo nechápal, že Čech pojede továrnu. Teď udělal zase tento krok a určitě má na tom velkou zásluhu,“ dodal Lukáš Pešek.

Příležitost závodit v MotoGP, ale nepřišla sama od sebe. Jak už v životě bývá, tak i v tomto případě bylo třeba pro to něco udělat a jít šanci vstříc, jak říká Lukáš Pešek, který k období po odchodu z kategorie supersportů, dále prozradil: „Nic není tak horké, jak to na první pohled vypadá. To je třeba si říct. Je pravda, že po odchodu ze supersportů jsem byl hodně naštvaný, ale na druhou stranu jsem si říkal, že už to dělám tak dlouho, že by to byla škoda nadobro zabalit. Pořád jsem na sobě pracoval a udržoval si potřebnou fyzičku. Pak jsem loni zajel do Brna na Velkou cenu, potkal tam pár známých, připomněl se jim a šel tak tomu trošku naproti. Vůbec jsem nepřemýšlel, že bych jel MotoGP, to mě v tu chvíli ani nenapadlo, myslel jsem, že by to šlo v Moto2. Naskytla se ale tato šance a na takovou nabídku se prostě ne neříká.“
Dřív než italská stáj podepsala smlouvu s českým jezdcem, přinesla média informace o tom, že jejich původně plánovaný jezdec Roberto Rolfo nezajistil potřebnou finanční částku, kterou tým požadoval. Nabízí se tedy otázka, jak si s tím poradil Lukáš Pešek.Finanční stránku neřeším, to dělá můj manažer pan Liška, který má s působením v motocyklových šampionátech zkušenosti a ten mě také ujistil, že je v tomto směru vše v pořádku.“

První testy v Sepangu znamenaly po delší přestávce návrat na závodní dráhu, navíc do sedla litrového motocyklu a v tropickém podnebí. Co na to fyzička? „Já se tak nějak průběžně připravuji pořád. Nejsem ten typ, co by seděl doma a koukal pořád na televizi. Když jsem se dozvěděl, že pojedu mistrovství, tak to jsem samozřejmě začal pracovat víc, dá se říct každý den a fyzička nebyla špatná. S litrovou motorku je to jiné než s motorkou třídy Moto2. Co se týče kondice, tak je to velký rozdíl, protože je větší, těžší a výkonnější, takže ji musíte krotit, když někdy dělá věci, které ani nechcete. Na druhou stranu je takto výkonný stroj skutečná zábava a je s ním radost jezdit.“

Verzi motocyklu Ioda-Suter ve specifikaci pro letošní sezonu měl Lukáš Pešek k dispozici až během závěrečného testu královské kubatury v Jerezu. S čím vlastně český jezdec absolvoval oba testy v malajském Sepangu?. „Testovalo se s motorku z loňského roku. V Malajsii jsme už sice jednu novou motorku měli k dispozici, ale tu testoval můj týmový kolega Petrucci, což mi v danou chvíli tolik ani nevadilo, protože jsem potřeboval hlavně jezdit a najet co možná nejvíc kilometrů. Novou motorku jsem dostal až v Jerezu, ale tam nám bohužel nepřálo počasí. Z tří dnů nám dva pršelo, takže se dá říct, že jsme motorku rozchodili až ten poslední den. Ale díky za to.“
Poslední den testu v Malajsii jste si na poslední hodinu vyměnil motocykl a ve finále stačil zajet rychlejší čas než váš týmový kolega Danilo Petrucii. To znamená, že už v Sepangu jste vyzkoušel letošní specifikaci? „Ne, ne tak to nebylo. My tam vlastně měli tři motorky. Dvě loňské specifikace a jednu v nové verzi. Já jezdil motorku, která neměla nejlepší motor, takže jsme po dohodě s techniky a inženýry požádali o zapůjčení druhé motorky, rovněž loňské specifikace, ale s lepším motorem, což pak bylo na časech okamžitě znát.“

Výsledkem posledního testu v Jerezu je dvacáté místo v kombinaci časů všech tří dnů. Na prvního Crutchlowa ztrácí Lukáš Pešek něco přes dvě sekundy, ale na první desítku a zároveň nejlepšího jezdce CRT Randy De Punieta je tato ztráta jen osm desetin. Dá se říct, že poslední test dopadl dobře. „To ano, až podezřele dobře (smích) ... Poslední den se nám motorku podařilo sladit, protože jsme se s tím celkem dost prali a pak už to začalo fungovat, jak jsem si to představoval. Přesto musím připomenout, že to byla dvě, tři rychlá kola a závod se jede na sedmadvacet kol. Takže tam rozhodně pocítíme nedostatek najetých kilometrů a získaných zkušeností.“

Poslední otázkou jsou očekávání a cíle Lukáše Peška v nadcházející sezoně.Žádné velké cíle opravdu nemám. Po dvou letech skočit do takového kolotoče je celkem těžké a řeknu vám na rovinu, pro mě bude úspěch neskončit poslední. Chtěl bych absolvovat kompletní sezonu, nebýt do počtu, získávat zkušenosti a vyjet si smlouvu na další rok,“ řekl závěrem Lukáš Pešek.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (14x):



TOPlist