První předsezónní sklouznutí

Mladíček Lukáš Šembera má za sebou své první letošní testovací kilometry v italském týmu Matteoni Racing.


Jak se říká mezi motocyklovými závodníky, takové to rozehřívající „sklouznutí“ po zimě před nadcházející sezónou. V případě mladého Brňana to bylo navíc i „sklouznutí“ obnášející kromě velké porce testovacích kilometrů, hledání základního nastavení, sžívání se s novým týmem a neobešlo se to i bez sklouznutí opravdového. Ale to k motocyklovým závodníkům patří nedomyslitelně taktéž.


Lukáš Šembera: „Vzhledem k tomu, že to bylo vůbec moje první svezení na motorce po zimě, tak první den testování vypadal, možná trochu zvláštně. Vždycky jsem objel dvě kola a vrátil se k mechanikům proto, aby motorku začali nastavovat podle mých požadavků. Na hodinový trénink bylo již základní nastavení v pořádku, ale stále jsme dolaďovali podvozek. Ke konci se mi podařilo zajet čas, 1.51,1, což na první den zvykání si na motorku nebylo rozhodně špatné. V průběhu druhého, těsně po tom, co se nám podařilo nalézt optimální nastavení, mi podklouzlo přední kolo v jedné z velmi rychlých zatáček a po pádu, který se obešel bez zranění čekalo mechaniky hodně práce na motorce. Oprava motocyklu trvala až skoro do konce druhého testovacího dne. K ježdění zůstalo pouhých pár minut. Po výjezdu z boxu, v polovině okruhu jsem se domníval, že přilnavost pneumatik je dostatečné proto, abych mohl jet rychle. Byla to však chyba, která znamenala druhý pád dne a navíc i velmi bolestivé poranění prstů a vrchní části dlaně. Tím pádem den skončil nezlepšením času a navíc návštěvou kliniky. Třetí den ráno ruka byla oteklá natolik, že jsem se nemohl dostat ani do rukavice, tak jsme použili o číslo větší a ještě jsme ji museli naříznout. I přes tento handicap jsem najezdil 70 kol a za limitovaných podmínek jsem dosáhnul stejný čas jako první den. S časem nemůžu být spokojený, neboť vím, že v Jerezu dokážu jet zhruba o 1,2 sek rychleji, ale šlo o první testy po 5 měsících. Nyní mne čeká drobná terapie a následná cesta k dalšímu testování před prvním závodem v Kataru.“

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist