Osmá GP sezony – Motul TT Assen

Sérii tří Grand Prix v řadě nyní uzavře závod v nizozemském Assenu. Po tomto závodním víkendu následuje letní přestávka, která skončí až začátkem srpna Velkou cenou Velké Británie. Assen je místem, které jezdci dobře znají, takže můžeme očekávat další napínavou bitvu o mistrovské body tříd Moto3™, Moto2™ a MotoGP™. V rámci závodů v Assenu bude součástí paddocku MotoGP™ také světový šampionát elektromotorek FIM Enel MotoE™ World Championship plus motocyklová série jednotných motorek a mladých talentů Red Bull Rookies Cup.

Kapitoly článku

TT Circuit Assen (NED)

Assen je součásti světového šampionátu od jeho vzniku v roce 1949, když ještě v Holandsku závodili na klasických silnicích. Závodní okruh TT-Circuit Assen vybudovali v roce 1955. V roce 1999 došlo na modifikaci včetně nové hlavní tribuny, řídící věže, tiskového střediska a boxových stání. Poslední změna nastala přelomem let 2005 a 2006, kdy došlo ke zkrácení tratě na současných 4542 metrů. V jednom kole jezdci projedou celkem 18 zatáčkami – 12 pravými a 6 levými.

MotoGP™ – preview

Rekordy a informace MotoGP™ – TT Circuit Assen (NED)

Nejrychlejší kolo – Francesco Bagnaia – Ducati (2022) – 1'31,504
Rekord okruhu – Aleix Espargaró – Aprilia (2022) – 1'32,500
Kvalifikační rekord – Francesco Bagnaia – Ducati (2022) – 1'31,504
Maximální rychlost – Andrea Iannone (2015) – 319,8 Km/h

Délka závodu MotoGP™ - 26 kol (118,1 km)
Motul TT Assen – MotoGP™ 2022:
Stupně vítězů – 1.Bagnaia (Ducati), 2.Bezzecchi (Ducati), 3.Viňales (Aprilia)
Pole position – Francesco Bagnaia (Ducati) – 1'31,504 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Aleix Espargaró (Aprilia) – 1'32,500 sekundy

Po závodech v Německu zůstává na první pozici průběžného hodnocení Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), který má nyní na kontě 160 bodů, což je o 16 bodů víc než má druhý jezdec v pořadí. Tím jezdcem je Jorge Martin (Prima Pramac Racing), jemuž se právě na Sachsenringu povedlo vyhrát oba závody a na konto si připsat maximální počet 37 bodů. Martin má sezonu skvěle rozjetou a teď uvidíme, kdo zahájí letní dovolenou s úsměvem na tváři, zda Španěl nebo Ital. „Je to poslední závod před dlouhou letní přestávkou,“ uvedl Bagnia. „Proto bude před začátkem druhé, a nejnáročnější části sezony, důležité upevnit si pozici v tabulce. Loni jsme v Assenu dosáhli fantastického vítězství a letos se o to pokusíme znovu. Očekávám mnohem napínavější závod a řadu soupeřů připravených bojovat o první místo. Okruh TT patří k mým nejoblíbenějším tratím, také proto ho mám vytetovaný na ruce! Můj pocit z Desmosedici GP je vynikající, takže věřím, že se mi o víkendu bude znovu dařit.“

Italský závodník Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team) je se 126 body průběžně třetí. Na Martina ztrácí 18 bodů, na vedení v soutěži mu chybí 34 bodů. V Mugellu to měl za 17 bodů, naposledy v Německu za 13 bodů, takže není to špatné, ale na postup pořadím to také není. Prozatím je jeho nejúspěšnějším víkendem argentinská Grand Prix, kterou má spojenou s vítězstvím v hlavním závodě a ziskem celkem 34 bodů.

Na čtvrté pozici průběžného hodnocení je Johann Zarco (Prima Pramac Racing), jemuž se také v Německu povedlo v hlavním závodě dojet na stupních vítězů, takže má nyní tři třetí místa v řadě. Francouz měl velké štěstí, protože v přípravě na závody byl sražen motocyklem Marca Márqueze (Repsol Honda), který havaroval. Márquezova motorka letěla po dráze a narazila do Zarcovy Ducati tak silně, že Desmosedici GP roztrhla napůl. Zarco to chápal jako něco, co se stát může, co ale nechápal bylo, že když ještě ležel v bolestech na zemi, Márquez kolem něho prošel, aniž by se dotázal, zda je v pořádku. Naopak, Márquez pak později ve vyjádření pro média uvedl, že jediný, kdo mohl této nehodě zabránit, byl právě Zarco. To Francouze zvedlo ze židle a řekl, že by si měl Márquez dávat pozor na to co říká, protože své jednání nemá evidentně pod kontrolou. Zarco je zatím posledním jezdcem, který má na kontě přes sto bodů.

Jihoafričan Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) je pátý se ztrátou 13 bodů na čtvrtého Zarca. Tovární jezdec KTM jel v Německu na pozicích, které znamenaly stupně vítězů, nicméně Binder do cíle nedojel, šestnáct bodů za třetí místo daroval Zarcovi a nyní musí najít recept na to, jak být podobně úspěšný.

Sedm bodů za Binderem je Ital Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team). Ital měl úvod sezony v Portugalsku s nulou, takže tento hendikep se s ním táhne a bude pronásledovat až do konce sezony. Na první pětku mu chybí 7 bodů, což je hratelné. Každopádně 10 bodů za sebou má sedmého Jacka Millera (Red Bull KTM Factory Racing), který nedávno řekl, že ať si jeho soupeři stále nestěžují na své motorky a raději pracují a jezdí tak, aby výsledky byly.

Na osmé pozici je Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP Team), který již přímo hovořil s nejvyšším vedení Yamahy, aby je přiměl něco udělat pro zlepšení jejich prototypu. Zda se mu to podaří je otázka, která letos zodpovězena rozhodně nebude. Aleix Espargaró (Aprilia Racing) je průběžně devátý a jeden bod z Německa je společně s Argentinou jeho nejhorším výsledkem sezony. První desítku uzavírá Maverick Viňales (Aprilia Racing), který to měl v Německu dokonce za nula bodů, takže jeho zatím nejhorší GP sezony.

Za zraněného Joana Mira (Repsol Honda Team) nastoupí v Assenu jezdec Hondy WSBK Iker Lecuona. V Nizozemsku nebude ani Pol Espargaró (GASGAS Factory Racing Tech3), jehož znovu nahradí testovací jezdec KTM Jonas Folger. Španěl Alex Rins (LCR Honda CASTROL) je rovněž zraněný a v Assenu za něho pojede testovací jezdec HRC Stefan Bradl. Španěl Marc Márquez (Repsol Honda Team), který nenastoupil do hlavního závodu v Německu, naopak start v Assenu potvrdil. „Do Assenu přijíždím s cílem hodit za hlavu náročný víkend v Německu,“ řekl Márquez. „Před letní přestávkou nás čeká ještě jeden závod a cílem je nasbírat pro inženýry spoustu důležitých dat, aby mohli v následujících týdnech pracovat.“

Na závodech v Německu nebyl šéf týmu Repsol Honda Alberto Puig, který zůstal u svého otce Alberta „Tita“, který byl vážně nemocný. Včera jeho otec ve věku 82let zemřel a Puig tak prožívá hodně náročné období jak po pracovní, tak osobní stránce. Jeho otec podnikal ve výrobě a prodeji jachet. Založil společnost Glastron a svého syna Alberta podporoval v jeho kariéře motocyklového závodníka.

MotoGP™ – MS po GP Německa:

1. #1  Francesco Bagnaia IT Ducati Lenovo Team Ducati 160 b.
2. #89  Jorge Martin ES Prima Pramac Racing Ducati 144
3. #72  Marco Bezzecchi IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 126
4. #5  Johann Zarco FR Prima Pramac Racing Ducati 109
5. #33  Brad Binder ZA Red Bull KTM Factory Racing KTM 96
6. #10  Luca Marini IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 89
7. #43  Jack Miller AU Red Bull KTM Factory Racing KTM 79
8. #20  Fabio Quartararo FR Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 57
9. #41  Aleix Espargaro ES Aprilia Racing Aprilia 55
10. #12  Maverick Viñales ES Aprilia Racing Aprilia 53
11. #73  Alex Marquez ES Gresini Racing MotoGP Ducati 52
12. #21  Franco Morbidelli IT Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 50
13. #42  Alex Rins ES LCR Honda CASTROL Honda 47
14. #37  Augusto Fernandez ES GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 36
15. #49  Fabio Di Giannantonio IT Gresini Racing MotoGP Ducati 34
16. #88  Miguel Oliveira PT CryptoDATA RNF MotoGP Team Aprilia 27
17. #30  Takaaki Nakagami JP LCR Honda IDEMITSU Honda 26
18. #23  Enea Bastianini IT Ducati Lenovo Team Ducati 16
19. #93  Marc Marquez ES Repsol Honda Team Honda 15
20. #26  Dani Pedrosa ES Red Bull KTM Factory Racing KTM 13
21. #94  Jonas Folger DE GASGAS Factory Racing Tech3 KTM 7
22. #51  Michele Pirro IT Aruba.it Racing Ducati 5
23. #9  Danilo Petrucci IT Ducati Lenovo Team Ducati 5
24. #36  Joan Mir ES Repsol Honda Team Honda 5
25. #32  Lorenzo Savadori IT Aprilia Racing Aprilia 4
26. #25  Raul Fernandez ES CryptoDATA RNF MotoGP Team Aprilia 4
27. #6  Stefan Bradl DE HRC Team Honda 2
28. #27  Iker Lecuona ES Repsol Honda Team Honda 0

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist