Loncin a Haojue

Oba dva čínské týmy nastupovaly do sezóny jistě s většími ambicemi, než je jejich aktuální situace. Zatímco Haojue se už ve startovním poli s určitostí neobjeví, tak Loncin...

Zatímco jeden tým, tedy Haojue, už v mistrovství světa definitivně skončil a oba jezdci , Rakušan Michael Ranseder a mladý Brit Matthew Hoyle dostali volnou ruku k jednání s jinými týmy, tak Loncin se "pere" statečně dále. 

A tak zatímco z Red Bull Rookies Cupu pocházející britský mladík Hoyle byl i v Assenu poohlédnout se po novém působišti a bohužel žádné nenašel: "Nemám žádné sponzorské peníze a tak mě nikdo nechce", smutně konstatoval Matthew, tak jeho ex-týmový kolega Michi Ranseder byl šťastnější.  Jednak je jediný rakouský zástupce v seriálu MotoGP, za druhé má za sebou i kariéru továrního pilota u KTM a je tedy hodně zkušený. 23-letý, 174 cm vysoký a 64 kg vážící (ne tedy zrovna optimální postava pro kubaturu 125 ccm) to nejdříve zkoušel u svého bývalého týmu Ajo Motorsport, kde chtěl jet s třetím motocyklem Derbi RSA vedle Němce Sandra Corteseho a Švýcara Dominiqua Aegertera, místo však pro něho už nebylo. To našel až u italského týmu CBC Corse pod vedením Mirka Cecchiniho a pojede zde s číslem "88" třetí motocykl Aprilia RSW vedle Italů Lucy Marconiho a  Lucy Vitaliho, kteří zatím během probíhající sezóny nezískali jeden jediný bod!  Jeho sponzorský příspěvek na zbývajících devět závodů bude činit okolo 50.000 Euro. 

Samotný Ranseder se už těší na svůj comeback: "Příští dny budou dost hektické, neboť mi ještě chybí část peněz, ale jsem hodně optimistický. Už se těším, že pojedu závod Grand Prix na konkurence schopném motocyklu a to ještě na skoro domácím Sachsenringu", říká hornorakouský jezdec, který v roce 2007 v Ajo-Derbi-Team zajel ve třídě do 125 ccm celkem osm umístění v Top 10 a sokončil celkově na 12. místě. 


Ale pojďme k druhému čínskému týmu, tedy k Loncinu. Ten používá "přepracované" motocykly Malagutti a jezdí je jezdci Tomoyoshi Koyama z Japonska a Francouz Alexis Masbou. 

Zatímco Tomo Koyama aspoň jednou v MS už letos bodoval - skončil na 12. místě doma v Motegi, tak jeho týmový kolega Alexis Masbou je stále ještě bez bodového zisku. Oba dva jezdci bojují s mechanickými problémy, které není tým schopný řešit. Například napolsed v Assenu objel Masbou jak ve Warm-upu, tak i v závodě pouze jedno jediné kolo. 


Jeho týmový kolega Tomoyoshi Koyama si vedl o poznání lépe, ze 32. místa na roštu se probojoval až na 18. pozici, pak však bohužel spadl přes přední kolo svého motocyklu. 

"Start byl velmi dobrý, brzy jsem našel rychlý rytmus, neboť motorka byla velmi dobře nastavená, pak jsem však bohužel spadl. Pomalu se dostávám do tempa a zyvkám si na nový motor. Na Sachsenringu by to mělo být ještě lepší", říká japonský jezdec Koyama, který v sezóně 2007 skončil v tabulce MS celkově jako třetí, jen o 1 bod před naším Lukášem Peškem. 

Největším problémem Loncinu je kromě spolehlivosti jeho malá absolutní rychlost. Jezdci týmu manažéra Nicoly Casadeie dosáhli například v Mugellu na 1,1 km dlouhé rovince rychlosti 222 respektive 220 km/h, čímž ztráceli 13 až 15 km/h na 235,4 km/h rychlou Aprilii Bradleyho Smitha.



Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist