Jules Cluzel o Kataru

Máte pocit, že se píše stále o Rossim, Stonerovi nebo Pedrosovi? Tak tady máte článek o Julesi Cluzelovi. Tenhle mladý frantík zažil neuvěřitelný vstup do nové sezóny. Na privátní Aprilii byl vyrovnaným soupeřem jednoho z největších aspirantů na světový titul Hectora Barbery a i když nakonec dojel za ním, další světová jména nechal naopak za sebou.


Jules Cluzel začal závodit na silnici v roce 2004 v pohárovém šampionátu Honda NSR Junior Cup, kde hned ve svojí premiérové sezóně skončil na celkovém třetím místě. Přes francouzský mistrák vstoupil s týmem Equipe de France-Scrab GP do světového šampionátu stopětadvacítek. O rok později přešel do čtvrtlitrů, kde v týmu Angaia Racing předvedl zejména několik kolizí s naším Karlem Abrahamem, ale s celkovým 21. místem rozhodně nepanovala spokojenost a Jules se opět stěhoval do stopětadvacítek. Tady ale v roce 2008 s čínským Loncinem nezískal ani bod. Pro letošní rok opět sehnal angažmá ve dvěstěpadesátkách, kde je v týmu Matteoni Racing týmovým kolegou našeho Lukáše Šembery. Velkým překvapením byl už jeho třetí čas, který zajel během testů v Jerezu, ale jeho první start v letošní sezóně byl doslova šokem: “Byl to neuvěřitelný víkend a skvělé znamení pro tuto sezónu,” uvedl Cluzel po jeho pódiovém výsledku. “Přitom tréninky v Kataru nezačaly vůbec dobře, během poslední čtvrthodiny jsem se propadl až na třinácté místo se ztrátou 1,4 sekundy na polemana, takže jsme pak museli pořádně zapracovat. Analyzovali jsme telemetriii, a to se nám vyplatilo. Už během warmupu jsme cítili, že to bude lepší.” I když se Francouz během závodu chvíli přetahoval o vedení s pozdějším vítězem Hectorem Barberou, raději zvolil jistotu v podobě druhého místa. Rozhodně to ale bylo velké překvapení, vžyť tento jezdec za předchozí tři sezóny získal pouhých devatenáct bodů, tedy o jeden bodík méně, než za poslední závod. “Nesmíme zapomenout, že ve čtvrtlitrech v podstatě opět začínám a musím se pořádně seznámit s motocyklem. Budeme mít tězší víkendy, ale budeme muset prostě tvrdě pracovat, aby jsme mohli mít dobré závody - hlavně bez pádů. Myslím, že mohu skončit v každém závodě v první desítce a být nejlepším privátním jezdcem roku. Konečně, proč bych si měl stanovit jiný cíl, než tento?”

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist