Jezdci si stěžují na brněnskou trať. „Jedna z nejhorších, na kterých jsem kdy jel,“ říká Espargaro

Franco Uncini už ve čtvrtek při prohlídce brněnského automotodromu avizoval, že není trať zcela v pořádku. Po pátečních trénincích o ní debatovali také jezdci na safety commission, kteří se shodli na jednom – je nutná výměna povrchu.

Kvůli špatné přilnavosti a nerovnostem na trati skončila v pátečních trénincích na zemi velká spousta jezdců. Mezi nimi i Francesco Bagnaia, který si při pádu zlomil holenní kost a Velká cena České republiky pro něj tak skončila.

Výše zmíněné problémy probírali jezdci také na takzvané safety commission, během které se hned několik z nich vyjádřilo v tom smyslu, že pokud se mají v Brně konat závody i v budoucnosti, je nutná výměna povrchu.

„Traťové podmínky jsou katastrofální. Je to jedna z nejhorších tratí, na kterých jsem kdy jel. Nejen co se týče přilnavosti, ale také hrbolů,“ uvedl Aleix Espargaro, který zároveň dodal, že si ve dvou místech připadal, jako by jel na mokru.

„Zatáčky číslo 10 a 13 jsou strašné. Trať nesplňuje limity pro MotoGP. Časy jsou na pátek velmi pomalé, spadla zde velká spousta jezdců. Je pro nás nepřijatelné zde závodit,“ dodal ještě španělský pilot.

O špatných podmínkách promluvil i jeho týmový kolega Bradley Smith. „Přilnavost je zde na kritické úrovni, což ale není překvapivé, protože se tady asfalt naposled měnil před dvanácti lety.“

A stěžoval si také Valentino Rossi, který zároveň připomněl, že na tom okruh není finančně nejlépe. „V posledních letech tady byla přilnavost vždy nízká. Trať je krásná, ale povrch není tak dobrý. S ostatními o tom budeme ještě mluvit. Situace kolem Brna je velmi obtížná. Na nový povrch potřebujete spoustu peněz, mluvíme tady o milionech euro. A po finanční stránce to teď není jednoduché. Nejsou tady žádní fanoušci, okruh se příliš nevyužívá a nevím, zda vymění povrch. Zkusíme na ně zatlačit, ale rozhodnutí je na Dorně a na okruhu,“ uvedl závodník, který v Brně vyhrál svou první Grand Prix.

Povrch byl na Masarykově okruhu naposled měněn v roce 2008. Jak uvedla během setkání s fanoušky v kině Scala jeho ředitelka Ivana Ulmanová, částka za položení nového by se mohla vyšplhat až k částce přes 100 milionů korun. A pokud by se už v budoucnu neměla Velká cena České republiky konat, pravděpodobně by ztrácelo smysl nyní povrch měnit. Vše tak bude záležet na domluvě Spolku pro GP ČR, Dorny a samotného okruhu.

Oprava závodní dráhy v roce 2008

Informace o redaktorovi

Andrea Štipčáková - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist