Jezdci MotoGP komentovali testování v Barceloně

V Barceloně měli jezdci královské kubatury možnost jeden den testovat, což je pro každého ideální šance, jak zapracovat na slabších stránkách a připravit se na nadcházející Grand Prix v kalendáři. Do letní přestávky jsou na programu závody v Německu a Nizozemsku.

Španěl Maverick Viňales (Monster Energy Yamaha MotoGP) pracoval během testu velmi usilovně, aby zlepšil výkon technického kompletu a to se mu také podařilo, alespoň co se týče času 1'39,400 sekundy, protože ten byl v pondělí ze všech nejrychlejší. „Pracovali jsme na citu s motorkou a jezdili s hlavním nastavením motorky,“ prozradil Viñales. „Také jsme pracovali na rychlém kole, protože v katalánské GP jsme celkem dost ztráceli, což mě stálo umístění na stupních vítězů. Hodně jsme rovněž pracovali s předkem motorky a jejím celkovém vyvážení.“

„Postupně, za pomoci Silvana Galbusera, začínáme přicházet na to, co mi na motorce sedí a jak bych mohl jezdit. To je nejdůležitější. Pořád se potřebujeme zlepšovat, ale byl to náš první závod a první test se Silvanem, našim šéftechnikem. Zkoušeli jsme spoustu věcí, protože cílem bylo získávat informace, abychom pro Sachsenring získali konkurenceschopnou motorku.“

Francouz Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) pracoval především na závodních nastaveních a cvičných startech. I přesto dokázal v závěru testu zajet jedno rychlé kolo 1'39,537 sekundy, takže skončil se ztrátou 0,137 sekundy druhý v pořadí. „Zkoušeli jsme některá zajímavá nastavení na motorce a elektronice,“ uvedl lídr průběžného hodnocení Quartararo. „Najel jsem spoustu kol a udělal hodně cvičných startů, takže jsem velmi spokojen.“

„Bylo skvělé být po včerejšku zpátky na dráze. Cítil jsem se dobře, tak jako v průběhu celého závodního víkendu, takže se na německou GP těším. Snažim si zlepšit jízdní styl v zatáčkách, protože s tím během víkendu zápolím. Ale abych byl upřimný, styl jízdy byl už teď celkem dobrý. Myslím, že nové nastavení, které jsme dnes testovali, je parádní. Potřebujeme teď zjistit, zda bude lepší ho použít v budoucnu, ale celkově jsem velmi spokojený, protože jsme najel kolem osmdesáti kol a vše fungovalo výborně,“
dodal Quartararo.

Nejrychlejším jezdcem Hondy byl v testu s třetím časem 1'39,702 sekundy Japonec Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu). Ten během dne zkoušel různá nastavení RC213V, také nové aerodynamické prvky a motorové mapy. „Dnešní test byl pro nás velmi důležitý a celkově byl cit s motorkou dobrý a v průběhu dne konzistentní,“ řekl Nakagami. „Bylo to mnohem lepší než během víkendu GP v Katalánsku. Testovali jsme řadu věcí a to včetně nových aerodynamických křidélek a jsou tam položky, které si bude dobré ponechat. Velmi spokojený jsem s citem, jaký mám s motorkou, za což chci moc poděkovat svému týmu, protože dnes byl velmi nabitý den, pracovalo se do šesti odpoledne a mechanici šli do toho s velkým nasazením.“

Velkou cenu Katalánska odjela Suzuki pouze s Joanem Mirem (Team Suzuki ECSTAR), protože Alex Rins (Team Suzuki ECSTAR) si ve čtvrtek pádem na kole zlomil ruku. Mir byl v testu čtvrtý a jeho maximem byl čas o čtyři desetiny pomalejší než jaký zajel první Viñales. Suzuki netestovala nové věci, víc se soustředili na nastavení. „Určitě výborný den testování a třebaže jsme toho neměli moc v k vyzkoušení, pracovali jsme na nastavení geometrie, pozice při jízdě nebo elektronice,“ řekl Joan Mir. „Také jsme zapracovali na odpružení zadního kola a tlumiči. Byl jsem schopen dát týmu zpětnou vazbu z několika oblastí a te´d se na tom bude pracovat i s ohledem na získaná data.“

V testu už Joan Mir nebyl sám, jelikož se k týmu připojil zkušební jezdec továrny Suzuki Sylavin Guintoli. Francouz ještě během víkendu katalánské GP pracoval jako televizní komentátor, ale v pondělí už testoval na dráze. „Test v Katalánsku byl pro mě velmi příjemný, jelikož jsem nejezdil s GSX-RR od testu v Kataru,“ prozradil Francouz. „Cítil jsem se ale velmi dobře. Měl jsem trošku obavy, že po tak dlouhé době bez jízdy a se všemi vyježděnými jezdci kolem to bude v rámci časů na kolo daleko horší! Ve skutečnosti jsem měl ale velmi dobrou odezvu jak od motorky, tak od pneumatik a program dne jsem byl schopen dokončit se 72 odjetými koly. Teď už se chystám na závod v Le Mans a jízda na prototypu MotoGP mě pořádně nabudila.“

Šestý v tabulce časů pondělního testu MotoGP v Barceloně je Pol Espargaró (Repsol Honda Team), který měl během dne intenzivní program zkoušek a cílem bylo najít takový cit s motorkou, který by mu umožnil lepší výsledkovou konzistenci. „Bez většího počtu předsezonních zkoušek je třeba využít každou příležitost pro jízdu s Hondou,“ řekl Espargaró a pokračoval: „Měli jsme hodnotný den, který nabídl možnost získat představu o široké škále věcí a víc si začít s motorkou rozumět. Byl tam také jeden nešťastný pád kvůli jinému jezdci, ale byli jsme schopni dokončit hodně kol.“

Podobně jak Espargaró nedokončil závod v Barceloně ani Marc Márquez, který testoval RC213V pro nadcházející sezonu a během dne odjel necelých devadesát kol s jedenáctým časem 1'40,054 sekundy. „Byl to velmi náročný den,“ řekl Márquez. „Najel jsem spoustu kol, takže mi nebylo nejlépe, ale takový den jsme potřebovali. Ze začátku to nebylo špatné, odpoledne jsem na to už tolik netlačil, ale i tak to šlo celkem dobře. Teď je čas si odpočinout a udělat další krok k zlepšení fyzičky. Nalezli jsme spoustu informací a toto je klíč. Celkově to byl velmi produktivní den.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist