Jak vidí šéfové týmů Martinez a Suppo třídu Moto2?

Zatímco Aspar je novou kubaturou nadšen, tak pro šéfa Ducati není vlastně téma. Ale i jiné jejich názory jsou zajímavé.

Ještě chybí Grand Prix Portugalska, Australie, Malajsie a Valencie: S trochou štěstí může potom Jorge "Aspar" Martinez slavit hned dva tituly mistrů světa. Že Španěl Julian Simon se svým náskokem 57,5 bodů bude novým mistrem světa třídy do 125 ccm, o tom snad nepochybuje nikdo. To se vlastně může stát už po Estorilu. Ovšem Asparův tým do 250 ccm, pod jménem Mapfre-Aprilia, může s trochou štěstí získat titul mistra světa. Bautistovi chybí na lídra šampionátu Aoyamu (Scot Honda) pouhých 13 bodů.

Ovšem právě jméno "Bautista" neslyší Aspar od určité doby moc rád. Jeho "odchovanec" dal totiž přednost druhému továrnímu motocyklu Suzuki před Asparovým projektem MotoGP se satelitním motocyklem Ducati, čímž Martineze hodně zklamal. A tak místo Bautisty pojede Hector Barbera kubaturu MotoGP.


Dvojice ve složení Julian Simon a Mike di Meglio pojede za Aspara v roce 2010 třídu Moto2 a to na továrních motocyklech Aprilia. Týmový šéf říká k nové kubatuře: "Moto2 bude neuvěřitelně vyrovnaná třída. Jsem na to hrozně zvědav a těším se. Proti sobě pojedou různé projekty jako Aprilia, Moriwaki, Queroseno, Suter, Bimota, Kalex a možná ještě jiné. Bude hodně časů na testy, neboť nový reglement umožňuje testování i v prosinci. Vyrovnaná bude hlavně absolutní špička. Myslím si, že zde pojedou ty týmy, které jezdí na špici dvěstěpadesátek a mají zkušenosti, které uplatní hlavně v začátku sezóny. A otázka zkušených pilotů Grand Prix zde bude hrát velkou roli, neboť motorky budou díky jednotným motorům skoro stejné a rozhodující bude faktor zvaný jezdec."


Naproti tomu vedoucí závodního projektu Ducati-MotoGP Livio Suppo naopak říká, že nová Moto2 není pro Ducati téma a dále vysvětluje: "Jsme příliš malí, abychom si mohli dovolit kromě superbiků a MotoGP ještě další závodní sérii. Ovšem Moto2 potřebujeme k tomu, aby se mladí jezdci připravovali na nejvyšší soutěž, tedy MotoGP, navíc se do závodů dostanou další motocyklové značky."

Zajímavý je i jeho názor, na rozdíl od Yamaha-Star Valentina Rossiho, na počet motorů - dle reglementu je jich totiž maximálně šest na 18 závodních víkendů. "Pro nás je vývoj uzavřen. Šest motorů a basta, s tím se musí každý vyrovnat. Díky použití pouze 6 motorů na celou sezónu se ušetří hodně velká suma peněz.", míní Suppo. 

A Suppo také pootevřel otázku, jak je to s leasingem motorů na rok 2011: "Pokud už dnes budeme vědět, že si od nás pronajmou týmy motory pro šest místo dosavadních čtyř motocyklů, tak to snad zajistíme. Ale kdo dnes ví, že příští rok se najde dost týmů, které dají bankovní garanci dopředu. Pokud pronajmeme motory, tak musíme také vědět, že požadovaná suma bude taky zaplacena. Jinak to bude ekonomická ztráta a tu si nemůžeme dovolit."

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist