Honda v Assenu oslavila 60 let svého působení v Mistrovství světa silničních motocyklů

Tým Hondy se v seriálu Mistrovství světa silničních motocyklů pohybuje už neuvěřitelných šedesát let. V Assenu tohle výročí japonská továrna oslavila akcí, na které byli k vidění nejen historické motocykly, ale také její dnes již legendární závodníci - Mick Doohan Freddie Spencer či Kunimitsu Takahashi. A nechyběl ani úřadující mistr světa Marc Márquez.

3. června 2019 tomu bylo přesně šedesát let od doby, co Honda nastoupila do svého prvního velkého závodu na Isle of Man Ultra-Lightweight TT. „Nikdo si tenkrát nedokázal představit, že bude Honda o šedesát let později stále vyhrávat," uvedl Tetsuhiro Kuwata. „Je to jediná společnost, která má své zástupce ve všech oblastech motosportu - v MotoGP, Formuli 1, motokrosu, IndyCar, na Dakaru, v Trialu, superbicích a enduru."

Akce se zúčastnil také Marc Márquez, který v neděli oslavil šedesátileté výročí druhým místem v závodu v Assenu. „Za spoustou legendárních motorek stojí právě Honda. Jsem velmi hrdý na to, že můžu být součástí její historie a úspěchu a těším se, že s ní v budoucnu dosáhnu ještě mnohem více věcí."

Do Assenu se přijel podívat také Mick Doohan, pětinásobný mistr světa, který si pro své tituly dojel právě na motocyklech značky Honda. „Mám stále v živé paměti, když jsem v roce 1988 poprvé navštívil HRC. Pár dní na to jsem pak s Hondou podepsal smlouvu," zavzpomínal Australan, kterého filozofie japonské továrny okamžitě oslovila.

Ne jinak tomu bylo u Freddieho Spencera, jenž získal pro Hondu její vůbec první titul ve třídě do 500 ccm. „Dojel jsem si pro něj 4. září 1983 v Imole. O tři dny později pak za mnou přišel pan Honda, položil své ruce na má ramena a řekl mi: ,Děkuji ti.’ Splnil jsem zároveň svůj i jeho sen."

Kunimitsu Takahashi se stal vůbec prvním japonským závodníkem, jenž vyhrál závod Mistrovství světa silničních motocyklů. Bylo mu tehdy jednadvacet let. „Vzpomínám si, že se Soichiro Honda se svým týmem rozhodl vyrábět vůbec ty nejlepší motorky na světě a tak vznikla společnost Honda Racing. A myslím, že ta vize se přenesla i do nové generace!"

Kromě bývalých závodníků vzdal Hondě poctu také šéf Dorny, Carmelo Ezpeleta. „Honda se za těch šedesát let stala nejúspěšnější továrnou v Mistrovství světa silničních motocyklů. Jsme velmi pyšní, že můžeme být součástí její historie, a že ona je nedílnou součástí té naší."

Informace o redaktorovi

Andrea Štipčáková - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Bladerunner přispěl 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist