GP Velké Británie – První den zajel nejrychleji Quartararo, Salač šestý v Moto2

Dvanáctou Grand Prix sezony MS silničních motocyklů zahájily v pátek dva volné tréninky tříd Moto3, MotoGP a Moto2. V jižní Anglii v pátek teplota nepřesáhla dvacítku, ale teplota trati měla čtyřicet. V třídě Moto3 zajel nejrychleji John McPhee (Husqvarna), Fabio Quartararo (Yamaha) byl nejrychlejším jezdcem MotoGP a v Moto2 zajel na vrchol výsledkové listiny Augusto Fernandez (Kalex). Český závodník Filip Salač (Kalex) je na výborném šestém místě. Druhým dnem britského závodního víkendu je sobota s posledními třetími tréninky a kvalifikacemi. Dnem závodu je neděle.

Kapitoly článku

Moto3 – 1.volný trénink

Po první polovině tréninku vedl časomíru John McPhee (Sterilgarda Husqvarna Max) s maximem na 2'13,304 sekundy. Druhý byl jeho týmový kolega Ayumu Sasaki (Sterilgarda Husqvarna Max), který byl o 0,145 sekundy pomalejší, třetí Izan Guevara (GASGAS Aspar Team) byl o dvě desetiny pomalejší. Tatsuki Suzuki (Leopard Racing) a David Muňoz (BOE Motorsport) uzavírali pětici nejrychlejších. Muňoz má pro závod v Británii penalizaci (dlouhé kolo) za nebezpečnou jízdu v závodu v Assenu a to samé dostal i Adrian Fernandez (Red Bull KTM Ajo).

První trénink vyhrál časem 2'12,868 sekundy Sergio Garcia (GASGAS Aspar Team). Na druhou pozici se posledním měřeným kolem posunul Dennis Foggia (Leopard Racing), který byl o 0,041 sekundy pomalejší. Třetí v pořadí je se ztrátou 0,061 sekundy Lorenzo Felon (SIC58 Squadra Corse) a desetinu ztrácí čtvrtý Deniz Öncü (Red Bull KTM Tech 3). První čtveřice je nesmírně vyrovnaná. Top5 uzavřel Ryusei Yamanaka (MT Helmets-MSI). John McPhee uzavřel první trénink s desátým časem 2'13,304 sekundy, což pro Skota představuje ztrátu na prvního ve výši 0,436 sekundy. Poslední v jedné sekundě je osmnáctý Xavier Artigas (CFMoto Racing PrüstelGP).

GP Velké Británie, Moto3 – 1.volný trénink
16°C, dráha suchá, 19°C, vlhkost: 61%
1. # 11 Sergio Garcia ES Gaviota GASGAS Aspar Team GASGAS 02'12.868    
2. # 7 Dennis Foggia IT Leopard Racing Honda 02'12.909 + 0.041
3. # 20 Lorenzo Fellon FR SIC58 Squadra Corse Honda 02'12.929 + 0.061
4. # 53 Deniz Öncü TR Red Bull KTM Tech3 KTM 02'12.977 + 0.109
5. # 6 Ryusei Yamanaka JP MT Helmets - MSI KTM 02'13.152 + 0.284
6. # 27 Kaito Toba JP CIP Green Power KTM 02'13.164 + 0.296
7. # 28 Izan Guevara ES Gaviota GASGAS Aspar Team GASGAS 02'13.190 + 0.322
8. # 71 Ayumu Sasaki JP Sterilgarda Husqvarna Max Husqvarna 02'13.246 + 0.378
9. # 10 Diogo Moreira BR MT Helmets - MSI KTM 02'13.251 + 0.383
10. # 17 John McPhee GB Sterilgarda Husqvarna Max Husqvarna 02'13.304 + 0.436
11. # 5 Jaume Masia ES Red Bull KTM Ajo KTM 02'13.336 + 0.468
12. # 54 Riccardo Rossi IT SIC58 Squadra Corse Honda 02'13.340 + 0.472
13. # 96 Daniel Holgado ES Red Bull KTM Ajo KTM 02'13.411 + 0.543
14. # 44 David Muñoz ES BOE Motorsports KTM 02'13.501 + 0.633
15. # 82 Stefano Nepa IT Angeluss MTA Team KTM 02'13.552 + 0.684
16. # 19 Scott Ogden GB VisionTrack Racing Team Honda 02'13.565 + 0.697
17. # 24 Tatsuki Suzuki JP Leopard Racing Honda 02'13.619 + 0.751
18. # 43 Xavier Artigas ES CFMOTO Racing PruestelGP CFMOTO 02'13.848 + 0.980
19. # 99 Carlos Tatay ES CFMOTO Racing PruestelGP CFMOTO 02'13.908 + 1.040
20. # 31 Adrian Fernandez ES Red Bull KTM Tech3 KTM 02'13.931 + 1.063
21. # 16 Andrea Migno IT Rivacold Snipers Team Honda 02'13.957 + 1.089
22. # 67 Alberto Surra IT Rivacold Snipers Team Honda 02'14.116 + 1.248
23. # 64 Mario Suryo Aji ID Honda Team Asia Honda 02'14.679 + 1.811
24. # 48 Ivan Ortola ES Angeluss MTA Team KTM 02'14.782 + 1.914
25. # 70 Joshua Whatley GB VisionTrack Racing Team Honda 02'15.069 + 2.201
26. # 72 Taiyo Furusato JP Honda Team Asia Honda 02'16.188 + 3.320
27. # 23 Elia Bartolini IT QJMotor Avintia Racing Team KTM 02'16.268 + 3.400
28. # 22 Ana Carrasco ES BOE Motorsports KTM 02'16.571 + 3.703
29. # Nicola Fabio Carraro IT QJMotor Avintia Racing Team KTM 02'17.490 + 4.622
30. # Marc Garcia ES CIP Green Power KTM 02'17.728 + 4.860

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist