GP Valencie - Z pole position se raduje Franco Morbidelli, lídr šampionátu Mir odstartuje dvanáctý
Text: Andrea Štipčáková | Foto: Petronas Yamaha SRT, CIP Green Power, MV Agusta Forward Racing, Team SUZUKI ECSTAR | Zveřejněno: 14.11.2020 | Zobrazeno: 27 141x
Kapitoly článku
MotoGP - 3. volný trénink
Krátce před jedenáctou hodinou nastoupila do svého třetího volného tréninku třída MotoGP. Druhého závodního víkendu se měl zúčastnit také Iker Lecuona (Red Bull KTM Tech 3), který v minulé Velké ceně Evropy chyběl kvůli pozitivnímu testu na koronavirus jeho bratra, s nímž přišel do styku. Do Valencie Španěl v sobotu dopoledne přicestoval s tím, že má negativní PCR test. Opakovaný test, který podstoupil před vstupem do paddocku, byl ale pozitivní, a tak pro něj pravděpodobně sezóna skončila.
Za nepříliš příznivých povětrnostních podmínek se v úvodu tréninku dařilo Yamaze. V čele jezdil Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP), na druhém místě se pohyboval Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) a na třetím Jack Miller (Pramac Racing). Čtvrté místo patřilo Fabiovi Quartararovi (Petronas Yamaha SRT), který označil svůj páteční výkon za „nejhorší v celé sezóně“. S týmem si pro sobotní dopoledne připravil dva zcela odlišné motocykly, aby zjistil, jakou chybu v nastavení dělají.
V závěru tréninku dráha oschla, a tak v pořadí došlo k výrazným změnám. Závodníkům se dařilo zajíždět rychlejší časy než páteční, a tak se měnila také jména postupujících do druhé kvalifikace. Vítězem třetích volných jízd se stal Franco Morbidelli, který nastavil čas 1'30,168 sekundy. Druhou pozici obsadil Pol Espargaro (Red Bull KTM Factory Racing) se ztrátou 0,468 vteřiny, třetí pak skončil Johann Zarco (Esponsorama Racing). V nejrychlejší pětce dojeli i Maverick Viñales s Joanem Mirem (Team SUZUKI ECSTAR). Fabiovi Quartararovi postup unikl jen o dvě tisíciny sekundy a poprvé v této sezóně si tak vyzkouší Q1.
Do druhé kvalifikace přímo postoupili Franco Morbidelli, Jack Miller, Pol Espargaro, Johann Zarco, Maverick Viñales, Takaaki Nakagami, Joan Mir, Francesco Bagnaia, Miguel Oliveira a Aleix Espargaro.
16°C, dráha suchá, 17°C, vlhkost: 86 %
1. | # | 21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'30.168 | ||
2. | # | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'30.636 | + | 0.468 |
3. | # | 5 | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'30.658 | + | 0.490 |
4. | # | 12 | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'30.697 | + | 0.529 |
5. | # | 36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'30.734 | + | 0.566 |
6. | # | 30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'30.785 | + | 0.617 |
7. | # | 88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 1'30.849 | + | 0.681 |
8. | # | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'30.865 | + | 0.697 |
9. | # | 20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'30.867 | + | 0.699 |
10. | # | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'30.926 | + | 0.758 |
11. | # | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'30.956 | + | 0.788 |
12. | # | 33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'31.051 | + | 0.883 |
13. | # | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'31.077 | + | 0.909 |
14. | # | 43 | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 1'31.128 | + | 0.960 |
15. | # | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1'31.235 | + | 1.067 |
16. | # | 63 | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 1'31.280 | + | 1.112 |
17. | # | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'31.372 | + | 1.204 |
18. | # | 73 | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'31.540 | + | 1.372 |
19. | # | 53 | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 1'31.714 | + | 1.546 |
20. | # | 6 | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 1'31.942 | + | 1.774 |
21. | # | 32 | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'32.532 | + | 2.364 |
# | 27 | Iker LECUONA | SPA | Red Bull KTM Tech 3 | KTM |
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.