Devatenáctá GP sezony – Velká cena Kataru

Kapitoly článku

Moto3™ – preview

Rekordy a informace Moto3 – Losail, Katar:

Nejrychlejší kolo – Darryn Binder (2021) – 2'04,075
Rekord okruhu – Romano Fenati (2019) – 2'05,403
Kvalifikační rekord – Darryn Binder (2021) – 2'04,075
Maximální rychlost – Sergio Garcia (2020) – 246,0 Km/h

Délka závodu Moto3™ – 18 kol (96,84 km)
GP Kataru – Moto3™ 2022:
Stupně vítězů – 1.Migno (Honda), 2.Garcia (GASGAS), 3.Toba (KTM)
Pole position – Izan Guevara (GASGAS) – 2'04,811 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Dennis Foggia (Honda) – 2'05,561 sekundy

Na závod v Kataru se rozhodně musí těšit každý fanoušek MS silničních motocyklů, jelikož závody Moto3™ patří právě k těm nejvíce napínavým kláním víkendu Grand Prix, a navíc ještě vůbec není jisté, kdo se letos stane mistrem světa. Ve hře o titul máme celkem dva hlavní kandidáty plus dva jezdce s jen vysoce teoretickou šancí na celkové vítězství.

Lídrem průběžného hodnocení je s 246 body Jaume Masia (Leopard Racing). Španěl byl po závodu v Rakousku, což byla desátá Grand Prix sezony, tedy přesně v její polovině, průběžně pátý a na vedení v šampionátu ztrácel neuvěřitelných 52 bodů. Na tomto příkladu můžeme vidět, jak hodně jsou závody motocyklů nepředvídatelné, protože po závodu v Indii, Masia srovnal krok s tehdejším lídrem Holgadem a od závodu v Motegi převzal roli lídra. Dnes je jeho náskok ve vedení šampionátu na 13 bodech. Cílem číslo jedna je samozřejmě získat titul mistra světa. Pokud Masia v Kataru vyhraje a Sasaki bude na stupních vítězů chybět, titul je Španěla.

Japonec Ayumu Sasaki (Liqui Moly Husqvarna Intact GP) bojuje o titul mistra světa a je vidět, že pro to dělá maximum. Rozhodně mu teď přitěžuje každý závod, v němž letos nebodoval a zejména ten z Thajska, když před ním razantně zpomalil jeden z jeho soupeřů a on, který jel v závěsu za ním, to nemohl nijak ubrzdit. Jsou jezdci, kteří bitvu o titul můžou ovlivnit a nejedná se přitom o jezdce, kteří jsou ve hře o titul mistra světa. Jsou to jezdci, kteří v závěru sezony chytili druhý dech a snaží se vše dohnat. Za každou cenu. V Malajsii Sasaki nebojoval ani tak s Masiou, jako se svým týmovým kolegou, jímž je Nizozemec Collin Veijer (Liqui Moly Husqvarna Intact GP). Uvidíme, zda tato bitva bude pokračovat i v posledních dvou závodech. Pokud ano, Masaki na titul nedosáhne.

Kolumbijec David Alonso (Autosolar GASGAS Aspar Moto3) a Španěl Daniel Holgado (Red Bull KTM Tech3) závod v Malajsii nedokončili. Oba mají na kontě 205 bodů a sdílejí třetí místo, dle výsledků v závodech je ale Alonso třetí, Holgado čtvrtý. Jejich ztráta na vedení v soutěži je 41 bodů, takže šance vyhrát titul je čistě v teoretické rovině. Holgado, který ještě v Rakousku vedl šampionát, má oči pro pláč, protože si tak zkazit druhou polovinu sezony, to asi nečekal nikdo. Ke všemu ani nemá štěstí, protože právě v Malajsii havaroval, když před ním Alonso spadl. Tím byly jeho ambice na titul mistra světa pro letošní rok vyřešeny. Kolumbijec Alonso má alespoň jistý titul pro nejlepšího nováčka roku 2023.

Průběžně pátý Deniz Öncü (Red Bull KTM Ajo) měl v Malajsii šanci se posunout na třetí místo průběžného hodnocení, což je jeho cíl pro letošní ročník. Kdyby to dokázal, mohl ještě v Kataru a Valencii uvažovat o šanci si vybojovat titul mistra světa nebo přinejmenším vicemistra světa. Jenže také on má podobně aktivního týmového kolegu jako Japonec Sasaki, což byla jeho smůla. V závěru závodu, když byl Turek součástí vedoucí skupiny a ve hře o vítězství v závodě, ho zezadu poslal k zemi jeho týmový kolega José Antonio Rueda (Red Bull KTM Ajo). Öncü ještě naskočil na motorku a dojel jedenáctý, ale tím zaváhání jezdců před sebou nevyužil. V posledních dvou závodech je pro něho již nemyslitelné dosáhnout vrcholu, možná ohrozit Sasakiho, ale i to bude pro Turka hodně těžké. Cílem ale bude dostat se před Alonsa s Holgadem.

Moto3™ – MS po GP Malajsie:

1. Jaume Masia Leopard Racing 246
2. Ayumu Sasaki Liqui Moly Husqvarna Intact GP 233
3. David Alonso Gaviota GASGAS Aspar Team 205
4. Daniel Holgado Red Bull KTM Tech3 205
5. Deniz Öncü Red Bull KTM Ajo 195
6. Ivan Ortola Angeluss MTA Team 170
7. Diogo Moreira MT Helmets - MSI 131
8. Collin Veijer Liqui Moly Husqvarna Intact GP 130
9. David Muñoz BOE Motorsports 113
10. Jose Antonio Rueda Red Bull KTM Ajo 111
11. Stefano Nepa Angeluss MTA Team 100
12. Kaito Toba SIC58 Squadra Corse 97
13. Ryusei Yamanaka Gaviota GASGAS Aspar Team 77
14. Xavier Artigas CFMOTO Racing PruestelGP 76
15. Riccardo Rossi SIC58 Squadra Corse 66
16. Taiyo Furusato Honda Team Asia 56
17. Tatsuki Suzuki Leopard Racing 50
18. Joel Kelso CFMOTO Racing PruestelGP 48
19. Matteo Bertelle Rivacold Snipers Team 47
20. David Salvador CIP Green Power 31
21. Romano Fenati Rivacold Snipers Team 30
22. Scott Ogden VisionTrack Racing Team 23
23. Adrian Fernandez Leopard Racing 22
24. Andrea Migno CIP Green Power 17
25. Filippo Farioli Red Bull KTM Tech3 14
26. Lorenzo Fellon CIP Green Power 6
27. Syarifuddin Azman MT Helmets - MSI 5
28. Nicola Carraro Rivacold Snipers Team 5
29. Mario Suryo Aji Honda Team Asia 4
30. Joshua Whatley VisionTrack Racing Team 4
31. Vicente Perez BOE Motorsports 3

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist