Bradl je nejlepší z jezdců Open, Baz postupně zrychluje

Po třídenním testu jsou u NGM Forward Racingu spokojení. Stefan Bradl, který by měl v týmu výsledkově nahradit odchozího Aleixe Espargara, potvrdil kvality, které od něj vedení týmu očekává a osmým časem 2'00,294 sekundy je nejen v první desítce, ale také je nejrychlejší z jezdců kategorie Open. Francouz Loris Baz teprve získává zkušenosti, ale také on se posunul pořadím a po třech dnech mu patří s časem 2'01,624 sekundy devatenáctá pozice.

Němec Stefan Bradl poslední tři roky závodil s Hondou, takže také on musí hledat cestu k nové motorce, kterou pro něj Forward Yamaha bezesporu je. Nicméně jeho adaptace probíhá celkem rychle a výsledky jsou víc než povzbudivé, protože tam stále zůstává ještě prostor pro další zlepšení.

„S prací, kterou jsme v Sepangu odvedli myslím můžeme být spokojení,“ řekl úvodem Stefan Bradl. „Každý den jsem svůj čas zlepšoval a nakonec skončil velmi blízko nejrychlejším jezdců v první desítce. Je to perfektní výsledek vzhledem k tomu, jak málo jsme měl s motocyklem Forward Yamaha najeto.“
„Dokázal jsem se motorce o něco víc přizpůsobit a získat správnou důvěru k tomu, abych za to mohl pořádně vzít. Celkový pocit je pozitivní a ve druhém testu už budu pracovat na nastavení elektroniky, abych časy na kolo ještě snížil. Potenciál Forward Yamahy je skutečně dost dobrý a už se nemůžu dočkat až tu budeme zpátky.“

Ještě loni v listopadu závodil Loris Baz s tovární Kawasaki v mistrovství světa superbiků, dnes je jezdcem seriálu Grand Prix a v třídě MotoGP sedlá stroj kategorie Open Forward Yamaha. Francouz je v seriálu nováčkem a jeho přizpůsobení se novým podmínkám je o to náročnější, že je na závodního jezdce poměrně dost vysoký (192cm).
„Sepang byl ve skutečnosti mým prvním skutečným testem,“ řekl Loris Baz. „Už loni jsem měl ve Valencii a Jerezu první možnost jet Forward Yamahu, ale až tady jsem tomu začal víc rozumět. V úvodu třídenního testu jsem neměl optimální pocit a nebyl příliš šťastný s pozicí při jízdě, ale tvrdě jsme pracovali na tom, abychom nalezli řešení.“

„Celkově jsem se dokázal zlepšit o víc jak dvě sekundy, což je pro další test dobrý výchozí bod. Musím trošku upravit styl jízdy, protože být vyšší a těžší než ostatní znamená větší zatížení zadní části motorky, ale nyní jsme s výsledkem spokojeni. Musíme ještě najít správné vyvážení a nastavení, abych na to dokázal tvrději zatlačit a dostat se co nejblíž nejrychlejším jezdcům na motorkách kategorie Open.“
.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist