Barbera: Satelitní týmy Ducati to nemají lehké

Španělský pilot Héctor Barbera jezdí na satelitním motocyklu Ducati Desmosedici GP12 italského týmu Pramac a je nespokojený se "status quo" ve směru vývoje nových dílů a nevidí tak vůbec žádnou šanci, přiblížit se továrním jezdcům Rossimu a Haydenovi. V otevřeném rozhovoru si nebere Barbera vůbec servítky před ústa a jasně říká, jak je to těžké, být jezdcem v satelitním týmu u továrny Ducati.

Hector Barbera je v šampionátu po šesti odjetých závodech aktuální sezóny MotoGP s celkovým počtem 37 nasbíraných bodů na 10. místě. To znamená, že na oba dva tovární piloty Ducati Nickyho Haydena a Valentina Rossiho mu chybí 12 respektive 21 bodů. Ovšem tento rozdíl se dle názoru jezdce Pramac Ducati nesníží, ba naopak se bude ještě zvyšovat.
"Je to hodně těžké, na rozdíl od čtyř Hond, čtyř Yamah a dvou Ducati (továrních) u nás neprobíhá žádný vývoj", říká Barbera pro zpravodajskou agenturu 'Reuters' a pokračuje: "Tým do toho dává 100%, ale náš motocykl se nedá srovnat se žádným z továrního týmu", říká jasnou řečí Španěl.
Přitom ještě na začátku sezóny byly satelitní týmy Pramac a Cardion ujišťovány, že s minimálním časovým odstupem vzhledem k továrnímu týmu dostanou vždy oba dva satelity aktuální materiál.

Dle této domlouvy měli například Barbera a Karel Abraham při testech v Barceloně po skončení Grand Prix Španělska obdržet nové šasí. Místo toho dostaly oba zákaznické týmy Ducati Pramac a Cardion pouze novou kitovou elektroniku: "Jistě i to nám pomohlo trochu se zlepšit, ale jiné týmy vyvíjejí daleko rychleji", stěžuje si na situaci u Ducati Hector Barbera.
"Co se týká šasí, tak jsme ještě pořád na místě, kde jsme byli v listopadu (tedy jedná se o šasí, které odmítl Rossi používat - pozn. Bosso). Je to horší, než jsem očekával. Počítal jsem se skvělým rokem, ale ty časové prodlevy a nedodávání nových dílů nám dělá situaci ještě horší", uzavírá svůj rozhovor pro Reuters španělský pilot.

Celého problému obou satelitních týmů Ducati si všimlo nejen populární "Radio Paddock", ale i zahraniční motocyklová média:

Ostatně málokdo si dovede představit, že by satelitní týmy Pramac Ducati (s Héctorem Barberou) a Cardion AB Motoracing (s Karlem Abrahamem) ještě další jeden rok platily obrovskou sumu za podřadný materiál s tím, že třeba po Barceloně mohly sice dostat nové hliníkové šasí, ovšem za "pakatel" 500 000 Euro, což zase pochopitelně nechtěly a to hned z několika důvodů:

To nové šasí není zas tak moc lepší, tedy jestli vůbec je, než ta první verze z listopadu 2011. Za druhé, nikdo neví, která vidlice se právě k tomuto novému šasí hodí a konečně, zda je lepší mít zadní část motocykl z hliníku nebo z karbonu.

A tak se satelitní týmy Ducati musely spokojit pouze s updaty elektroniky.

Výsledek: Odchod od Ducati na rok 2013 by byl celkem logickým krokem...

Navíc je zde jedna oprávněná obava:
I kdyby Rossi se svou celou skupinou "geniálních" techniků po této sezóně odešel, což je ostatně zbožné přání všech zainteresovaných, tak už teď nikdo nemůže zaručit, že se podaří vrátit aktuální motorku Ducati do stavu, kdy byla schopna vyhrávat závody....

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (14x):



TOPlist