Největší hvězdy československé silnice (9)

Dnes se podíváme do nedaleké historie, připomeneme si legendu jménem Jaroslav Huleš! To co pro svět znamenalo jméno Agostini, znamenalo pro naší zem jméno Huleš.

HULEŠ Jaroslav
* 02.07.1974 Čimelice - + 08.07.2004 Písek

GP Španělska (Jerez 1998) - 6.Honda 125
GP Německa (Sachsenring 2001) - 6.Honda 125

Klasifikace MS - nejlepší umístění v sezóně
1996 – 23.místo (Honda 125) - 13.místo (Imola, Catalunya)
1997 – 21.místo (Honda 125) - 11.místo (Shah Alam, Assen)
1998 – 20.místo (Honda 125) - 6.místo (Jerez), 8.místo (Phillip Island)
2000 – 19.místo (Italjet, Aprilia 125) - 8.místo (Donington), 9.místo (Brno)
2001 – 15.místo (Honda 125) - 6.místo (Sachsenring), 7.místo (Brno, Estoril)
2002 – 24.místo (Yamaha 250) - 11.místo (Rio)
2003 – 25.místo (Honda 250) - 8.místo (Phillip Island)

Největší postava české silnice 90.let. Byl to Jarda, který zde probudil k životu skomírající silniční motocyklový sport. Rodák z jihočeských Čimelic nejprve jezdil motokros, aby okamžitě vzápětí přesedlal na silnici. Svoji první sezónu dokončil ve třídě 125 na 7.místě. Vzápětí postoupil na třetí (poprvé vynikl v Brně 91). Aby o rok později získal svůj první, ještě federální titul. Začal na MBA, hned poté usedl na Hondu a zůstal ji věrný. Od roku 1992 se začíná prosazovat i v Evropě - postupně: 10.,6.,4.

Na konci tohoto období už má v kapse čtyři tituly mistra republiky a Pirelli mu zaručuje stálé starty v mistrovství světa. Po sedmnácti letech ČR získává první body do klasifikace MS - 14.místo, Shah Alam. Na konci je ještě pár bodíků a solidní 23.místo. Do top ten se Jarda ale nepodívá ani v roce 1997, přestože se snaží, má poruchy. To se opakuje i napřesrok, přestože si vyjíždí vynikající výsledky: šesté místo z Jerezu se stává jeho maximem. Ještě dojíždí osmý na Phillip islandu a zdá se, že kariéra bude pokračovat.
Manažer Charouz ale asi očekával lepší výsledky, a tak Jarda sklouzává zpět do mistrovství Evropy. Zde se ho chopí Italjet, který čtvrtým místem posunuje českého jezdce zpět do velkého světa.

Rok 2000 je ovšem svázaný neuvěřitelnými problémy s motocyklem. Celkově až 19.místo, s náplastí v podobě osmého (Donington) resp.devátého místa z Brna. A přichází nejúspěšnější rok 2001 a návrat k Hondě. Jarda dojíždí na skvělých pozicích: devátý na Jerezu a v LeMans, osmý v Assenu , šestý na Sachsenringu, sedmý v Brně a Estorilu, desátý v Riu. Navíc první řada, ale hlavně nejlepší výkon na Sachsenringu.

"Huleš zajel v Německu famózně. Nejprve se po špatném startu dotáhl na vedoucí skupinu a později jezdil osmý. Ke konci předjel Kubu Smrže a doslova v poslední zatáčce udělal na brzdy i Simone Sannu. Dojel na skvělém šestém místě a vyrovnal tak výkon z Jerezu 98".

Po roce 2001 následovala změna techniky. Přechodem na Aprilii začaly v kariéře problémy. Jarda se nemohl chytit (špatný motocykl), následoval vyhazov. Nakonec přeci jen zakotvil v silnější kubatuře 250. Tady se mu však už tolik nedařilo, výjimkou bylo osmé místo z australského Phillip island, kde ještě v posledním kole předjel pozdějšího mistra světa Poggialiho. Bohužel to byl poslední velký okamžik. Jarda pak už nenavázal na celkové 15.místo z roku 2001. Bohužel ani neudržel vedení v závodě MS, který se jel tehdy na deštivé Suzuce. Měl už téměř dvaceti sekundový náskok a schylovalo se k senzaci, ale v půlce závodu Jarda spadl a bylo po nadějích. Na konci roku 2003 sháněl angažmá ve třídě 125. Vzhledem k věku ho ale Dorna neakceptovala, a tak se nespokojený Huleš vydal do MS Endurance.

Nahromadily se zřejmě i problémy v osobním životě, přibývaly dluhy. Jarda těžkou životní situaci nezvládl a v den svých třicátých narozenin spáchal sebevraždu. Nechal za sebou truchlící fanoušky, kteří na něj budou navždy vzpomínat.
DÍKY JARDO

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist