Největší hvězdy československé silnice (9)
Text: Motorkáři.cz | Zveřejněno: 4.11.2005 | Zobrazeno: 5 837x
Dnes se podíváme do nedaleké historie, připomeneme si legendu jménem Jaroslav Huleš! To co pro svět znamenalo jméno Agostini, znamenalo pro naší zem jméno Huleš.
HULEŠ Jaroslav
* 02.07.1974 Čimelice - + 08.07.2004 Písek
GP Španělska (Jerez 1998) - 6.Honda 125
GP Německa (Sachsenring 2001) - 6.Honda 125
Klasifikace MS - nejlepší umístění v sezóně
1996 – 23.místo (Honda 125) - 13.místo (Imola, Catalunya)
1997 – 21.místo (Honda 125) - 11.místo (Shah Alam, Assen)
1998 – 20.místo (Honda 125) - 6.místo (Jerez), 8.místo (Phillip Island)
2000 – 19.místo (Italjet, Aprilia 125) - 8.místo (Donington), 9.místo (Brno)
2001 – 15.místo (Honda 125) - 6.místo (Sachsenring), 7.místo (Brno, Estoril)
2002 – 24.místo (Yamaha 250) - 11.místo (Rio)
2003 – 25.místo (Honda 250) - 8.místo (Phillip Island)
Největší postava české silnice 90.let. Byl to Jarda, který zde probudil k životu skomírající silniční motocyklový sport. Rodák z jihočeských Čimelic nejprve jezdil motokros, aby okamžitě vzápětí přesedlal na silnici. Svoji první sezónu dokončil ve třídě 125 na 7.místě. Vzápětí postoupil na třetí (poprvé vynikl v Brně 91). Aby o rok později získal svůj první, ještě federální titul. Začal na MBA, hned poté usedl na Hondu a zůstal ji věrný. Od roku 1992 se začíná prosazovat i v Evropě - postupně: 10.,6.,4.
Na konci tohoto období už má v kapse čtyři tituly mistra republiky a Pirelli mu zaručuje stálé starty v mistrovství světa. Po sedmnácti letech ČR získává první body do klasifikace MS - 14.místo, Shah Alam. Na konci je ještě pár bodíků a solidní 23.místo. Do top ten se Jarda ale nepodívá ani v roce 1997, přestože se snaží, má poruchy. To se opakuje i napřesrok, přestože si vyjíždí vynikající výsledky: šesté místo z Jerezu se stává jeho maximem. Ještě dojíždí osmý na Phillip islandu a zdá se, že kariéra bude pokračovat.
Manažer Charouz ale asi očekával lepší výsledky, a tak Jarda sklouzává zpět do mistrovství Evropy. Zde se ho chopí Italjet, který čtvrtým místem posunuje českého jezdce zpět do velkého světa.
Rok 2000 je ovšem svázaný neuvěřitelnými problémy s motocyklem. Celkově až 19.místo, s náplastí v podobě osmého (Donington) resp.devátého místa z Brna. A přichází nejúspěšnější rok 2001 a návrat k Hondě. Jarda dojíždí na skvělých pozicích: devátý na Jerezu a v LeMans, osmý v Assenu , šestý na Sachsenringu, sedmý v Brně a Estorilu, desátý v Riu. Navíc první řada, ale hlavně nejlepší výkon na Sachsenringu.
"Huleš zajel v Německu famózně. Nejprve se po špatném startu dotáhl na vedoucí skupinu a později jezdil osmý. Ke konci předjel Kubu Smrže a doslova v poslední zatáčce udělal na brzdy i Simone Sannu. Dojel na skvělém šestém místě a vyrovnal tak výkon z Jerezu 98".
Po roce 2001 následovala změna techniky. Přechodem na Aprilii začaly v kariéře problémy. Jarda se nemohl chytit (špatný motocykl), následoval vyhazov. Nakonec přeci jen zakotvil v silnější kubatuře 250. Tady se mu však už tolik nedařilo, výjimkou bylo osmé místo z australského Phillip island, kde ještě v posledním kole předjel pozdějšího mistra světa Poggialiho. Bohužel to byl poslední velký okamžik. Jarda pak už nenavázal na celkové 15.místo z roku 2001. Bohužel ani neudržel vedení v závodě MS, který se jel tehdy na deštivé Suzuce. Měl už téměř dvaceti sekundový náskok a schylovalo se k senzaci, ale v půlce závodu Jarda spadl a bylo po nadějích. Na konci roku 2003 sháněl angažmá ve třídě 125. Vzhledem k věku ho ale Dorna neakceptovala, a tak se nespokojený Huleš vydal do MS Endurance.
Nahromadily se zřejmě i problémy v osobním životě, přibývaly dluhy. Jarda těžkou životní situaci nezvládl a v den svých třicátých narozenin spáchal sebevraždu. Nechal za sebou truchlící fanoušky, kteří na něj budou navždy vzpomínat.
DÍKY JARDO
* 02.07.1974 Čimelice - + 08.07.2004 Písek
GP Španělska (Jerez 1998) - 6.Honda 125
GP Německa (Sachsenring 2001) - 6.Honda 125
Klasifikace MS - nejlepší umístění v sezóně
1996 – 23.místo (Honda 125) - 13.místo (Imola, Catalunya)
1997 – 21.místo (Honda 125) - 11.místo (Shah Alam, Assen)
1998 – 20.místo (Honda 125) - 6.místo (Jerez), 8.místo (Phillip Island)
2000 – 19.místo (Italjet, Aprilia 125) - 8.místo (Donington), 9.místo (Brno)
2001 – 15.místo (Honda 125) - 6.místo (Sachsenring), 7.místo (Brno, Estoril)
2002 – 24.místo (Yamaha 250) - 11.místo (Rio)
2003 – 25.místo (Honda 250) - 8.místo (Phillip Island)
Největší postava české silnice 90.let. Byl to Jarda, který zde probudil k životu skomírající silniční motocyklový sport. Rodák z jihočeských Čimelic nejprve jezdil motokros, aby okamžitě vzápětí přesedlal na silnici. Svoji první sezónu dokončil ve třídě 125 na 7.místě. Vzápětí postoupil na třetí (poprvé vynikl v Brně 91). Aby o rok později získal svůj první, ještě federální titul. Začal na MBA, hned poté usedl na Hondu a zůstal ji věrný. Od roku 1992 se začíná prosazovat i v Evropě - postupně: 10.,6.,4.
Na konci tohoto období už má v kapse čtyři tituly mistra republiky a Pirelli mu zaručuje stálé starty v mistrovství světa. Po sedmnácti letech ČR získává první body do klasifikace MS - 14.místo, Shah Alam. Na konci je ještě pár bodíků a solidní 23.místo. Do top ten se Jarda ale nepodívá ani v roce 1997, přestože se snaží, má poruchy. To se opakuje i napřesrok, přestože si vyjíždí vynikající výsledky: šesté místo z Jerezu se stává jeho maximem. Ještě dojíždí osmý na Phillip islandu a zdá se, že kariéra bude pokračovat.
Manažer Charouz ale asi očekával lepší výsledky, a tak Jarda sklouzává zpět do mistrovství Evropy. Zde se ho chopí Italjet, který čtvrtým místem posunuje českého jezdce zpět do velkého světa.
Rok 2000 je ovšem svázaný neuvěřitelnými problémy s motocyklem. Celkově až 19.místo, s náplastí v podobě osmého (Donington) resp.devátého místa z Brna. A přichází nejúspěšnější rok 2001 a návrat k Hondě. Jarda dojíždí na skvělých pozicích: devátý na Jerezu a v LeMans, osmý v Assenu , šestý na Sachsenringu, sedmý v Brně a Estorilu, desátý v Riu. Navíc první řada, ale hlavně nejlepší výkon na Sachsenringu.
"Huleš zajel v Německu famózně. Nejprve se po špatném startu dotáhl na vedoucí skupinu a později jezdil osmý. Ke konci předjel Kubu Smrže a doslova v poslední zatáčce udělal na brzdy i Simone Sannu. Dojel na skvělém šestém místě a vyrovnal tak výkon z Jerezu 98".
Po roce 2001 následovala změna techniky. Přechodem na Aprilii začaly v kariéře problémy. Jarda se nemohl chytit (špatný motocykl), následoval vyhazov. Nakonec přeci jen zakotvil v silnější kubatuře 250. Tady se mu však už tolik nedařilo, výjimkou bylo osmé místo z australského Phillip island, kde ještě v posledním kole předjel pozdějšího mistra světa Poggialiho. Bohužel to byl poslední velký okamžik. Jarda pak už nenavázal na celkové 15.místo z roku 2001. Bohužel ani neudržel vedení v závodě MS, který se jel tehdy na deštivé Suzuce. Měl už téměř dvaceti sekundový náskok a schylovalo se k senzaci, ale v půlce závodu Jarda spadl a bylo po nadějích. Na konci roku 2003 sháněl angažmá ve třídě 125. Vzhledem k věku ho ale Dorna neakceptovala, a tak se nespokojený Huleš vydal do MS Endurance.
Nahromadily se zřejmě i problémy v osobním životě, přibývaly dluhy. Jarda těžkou životní situaci nezvládl a v den svých třicátých narozenin spáchal sebevraždu. Nechal za sebou truchlící fanoušky, kteří na něj budou navždy vzpomínat.
DÍKY JARDO
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?