Matěj Smrž před Nürburgringem

Čas letí jako voda a Matěj Smrž už brzo opět usedne za řídítka svého stroje, aby bojoval o další body do seriálu IDM. Tentokráte tomu bude na notoricky známém Nürburgringu, který má Maty dobře najetý ze svého působení ve světových štocích a sportech. Těžko však na této trati nakroužil více kol jako jeho konkurence v současném šampionátu. Přesto se určitě můžeme těšit na zajímavé závody a věřit v dobré umístění.

Úvod seriálu na Lausitzringu byl velmi smolný a Matěj z něj odjížděl s nulou na svém kontě. Poměrně krátká pauza pak neumožnila týmu přichystat do Oscherslebenu stroje uplně do stoprocentní kondice a na tovární týmy, kterých není v IDM zrovna málo, ztrácela Honda týmu Inghart Racing nějaké ty koně. Mates se s tím přesto pral a dokázal na sebe upozornit. Vítězná první kvalifikace byla jedním z těchto momentů, na který Matěj navázal šestou startovní příčkou. Pomrzlý a zmoklý víkend byl pak završen dramatickými závody, které po velkém boji přinesly Matymu dvě umístění v top ten, konkrétně sedmé a desáté místo.


Celkově je tedy Matěj na průběžné třinácté příčce se ziskem patnácti bodů. Body z první rundy budou rozhodně scházet a třinácté místo rozhodně nevypadá zrovna pozitivně, ale na druhou stranu nejde o žádnou tragédii. Pořád zbývá odjet ještě podstatná část šampionátu a to jednak na tratích, které by Matymu mohli svědčit a také by "Smržíno" mohl profitovat z vývoje jeho stroje. V týmu se do toho totiž po zkušenostech z Oscheru obuli a agregát Hondy CBR 1000RR by měl nyní být již konkurenceschnější.


Na kdyby se v motocyklovém sportu nehraje, ale nebýt přerušení druhého závodu, mohl mít Matěj bodů více. Ke konci rapidně stahoval například Didiera Van Keymulena z oficiálního týmu Yamahy. I tak pohled do výsledkové listiny není až tak negativně. I přes nevydařený úvod je za Matesem například Dario Giuseppetti, známý ze světových stopětadvacítek, Vesa Kallio, nebo Gareth Jones. Těsně před ním je pak ostřílený veterán a vítěz závodu světových superbiků Andy Meklau. Sasha Hommel a pak tovární formace. Hvězdy BMW Alpha Technik, Barry Vaneman a Warner Daemen, si na výkon svých strojů rozhodně stěžovat nemůžou. Po dlouhých porodních bolestech dokázala svoji RC8 do vítězné formy vyladit KTM, kterou vodí Stefan Nebel a Martin Bauer. Stálicí je tým Yamaha Motor Deutschland, kde dominuje Jörg Teuchert a záda mu kryje Didier van Keymulen. A pak je tu úspěšná formace HRP - Holzhauer Racing Promotion, za kterou jezdí další z hvězd, Karl Muggeridge. Tento mistr světa supersportů z roku 2004 rozhodně jezdit nezapomenul a zaslouženě vede průběžné pořadí jezdců. No, ale v prvním závodě na Oscheru mu třeba Mates dokázal ukázat záda a něco mi říká, že to nebylo naposled... :)
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist