Matěj Smrž po šesti měsících testoval

V sedle superbikové Yamahy testuje na okruhu v Aragonii český motocyklový závodník Matěj Smrž jehož tým Yamaha Motor Germany připravil pro jeho první test motorku, jejíž elektronika by měla umožnit lépe využít výkonu motoru.

Matěj Smrž musel loňskou sezonu v německém seriálu IDM předčasně ukončit, protože mu zraněné pravé zápěstí neumožnilo závodit. Český jezdec absolvoval operaci a následně podstoupil léčbu, která se dle jeho prvních vyjádření jeví jako úspěšná.

Matěj Smrž testoval s agenturou Bike Promotion na okruhu v Aragonii od soboty do pondělí. Cílem tohoto testu bylo jednak první svezení po dlouhodobé rekonvalescenci a také příprava techniky na další zkoušky. Ve středu a ve čtvrtek je totiž na programu oficiální test Dunlopu, jehož se tento týden zúčastní všichni tovární jezdci, kteří na těchto pneumatikách závodí.
„Dnes je sice sucho, ale fouká silný vítr. Vyjel jsem dopoledne na pár kol, ale nemá to smysl,“ uvedl v pondělí dopoledne Matěj Smrž. „Abych získal data, potřebuji jezdit rychlá kola, což je za dnešních povětrnostních podmínek moc riskantní. Snad se počasí uklidní a ještě si dneska zajezdím. Když ne, pak máme jeden den volno a ve středu a čtvrtek jsou testy Dunlop. Věcí na vyzkoušení je poměrně dost, tak snad nám počasí dovolí všechno stihnout.“

Po skončení pondělního testu Matěj Smrž dodal: „Na tom, co jsem řekl ráno, se nic nezměnilo. Pořád foukal silný vítr a nešlo moc bláznit. Najel jsem dneska jen osmnáct kol a spíš jsem jen zkoušel změnu polohy stupaček. Vyjel jsem ale taky na nové motorce. Cítil jsem se dobře a ruka vypadá taky bezproblémově. Snad se počasí umoudří a budeme moct trochu zrychlit.“

„Důležité ale je, že se na motorce cítím v naprosté pohodě a nesvazuje mě nějakej problém, jako jsem měl v minulosti. Je úžasný objet třeba deset kol v kuse a pořád cítit, co ti dělá pravá ruka … . To mě fakt baví.“
„Dneska jsem jel taky za Zarcem (jezdec týmu Moto2 Caterham Racing) a bylo celkem zajímavý porovnat si jízdu s Moto2. V nájezdech byl možná o něco lepší, ale průjezd zatáčkou jsem měl už rychlejší a výjezd samozřejmě taky. Ale to je výkonem. Stopu jsem jel prakticky stejnou, jen jsme někdy méně vykružoval a víc využíval výkon Superbika.“

„Když jsem ho pak ale předjel, tak jsem mu zmizel jak papír od sekaný :-). Je docela sranda, že všichni se na lidi z Moto GP tříd dívají jako na polobohy, ale přitom se s nimi dá normálně jezdit. Strašně moc dělá technika. Lepší brzdy, pérování a hlavně úplně jiný pneu jak zbytek světa!"
dodal Matěj Smrž.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist